§ 13. - Ceny detaliczne nowo wprowadzanych na rynek, artykułów mody lub szczególnie atrakcyjnych z innych względów.

Monitor Polski

M.P.1973.27.170

Akt utracił moc
Wersja od: 29 czerwca 1973 r.
§  13.
1.
Dyrektorzy (zarządy) jednostek, o których mowa w § 11 ust. 1, upoważnieni do ustalania i obniżania cen detalicznych, obowiązani są do uzgadniania wysokości tych cen z zainteresowanymi organizacjami handlu wewnętrznego lub ich terenowymi jednostkami.
2.
Obowiązek uzgadniania, określony w ust. 1, dotyczy również wysokości dodatkowej marży handlowej (§ 4).
3.
Jeśli cena lub dodatkowe marże handlowe nie mogą być ustalone z braku wymaganego uchwałą uzgodnienia, a producent nie wyraża również zgody na zastosowanie zasad sprzedaży komisowej, decyzję - na wniosek jednej ze stron - podejmuje odpowiednio Przewodniczący Państwowej Komisji Cen lub komisja cen prezydium wojewódzkiej rady narodowej.