Art. 5. - Brazylia-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Rio de Janeiro.2000.03.13.

Monitor Polski

M.P.2020.198

Akt obowiązujący
Wersja od: 9 grudnia 2019 r.
ARTYKUŁ  5

Eksploatacja uzgodnionych linii

1. 
Wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze Umawiających się Stron będą mieć sprawiedliwe i jednakowe możliwości eksploatacji uzgodnionych linii na określonych trasach.
2. 
Przy eksploatacji uzgodnionych linii wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze każdej Umawiającej się Strony będzie uwzględniać interesy wyznaczonego przedsiębiorstwa lotniczego drugiej Umawiającej się Strony tak, aby nie oddziaływać niewłaściwie na linie, które to ostatnie przedsiębiorstwo eksploatuje na całości lub części tych samych tras.
3. 
Uzgodnione linie eksploatowane przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze Umawiających się Stron będą ściśle dostosowane do zapotrzebowania na usługi transportowe na określonych trasach i za swoje główne zadanie będą mieć oferowanie, przy rozsądnym wskaźniku wykorzystania zdolności przewozowej odpowiedniej dla zaspokojenia bieżącego i rozsądnie przewidywanego zapotrzebowania na przewozy pasażerów i ładunków, włączając pocztę, rozpoczynających się lub kończących się na terytorium Umawiającej się Strony, która wyznaczyła przedsiębiorstwo lotnicze. Przewozy pasażerów i ładunków, włączając pocztę, zarówno zabranych na pokład, jak i przywiezionych do punktów na określonych trasach innych niż punkty na terytorium Umawiającej się Strony, która wyznaczyła przedsiębiorstwo lotnicze, będą wykonywane zgodnie z ogólnymi zasadami, zgodnie z którymi zdolność przewozowa będzie dostosowana do:
(a)
zapotrzebowania na przewozy na i z terytorium Umawiającej się Strony, która wyznaczyła przedsiębiorstwo lotnicze;
(b)
zapotrzebowania na przewozy regionu, przez który przebiegają uzgodnione linie, po uwzględnieniu lokalnych i regionalnych linii lotniczych;
(c)
zapotrzebowania na przewozy tranzytowe.
4. 
Zdolność przewozowa oferowana na określonych trasach będzie od czasu do czasu wspólnie ustalana przez Umawiające się Strony.
5. 
W przypadku, gdy wymagają tego przepisy jednej Umawiającej się Strony, porozumienia, dotyczące eksploatacji uzgodnionych linii, które mogą być zawarte między wyznaczonymi przedsiębiorstwami lotniczymi Umawiających się Stron będą podlegały zatwierdzeniu władz lotniczych tej Umawiającej się Strony.