Brazylia-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Rio de Janeiro.2000.03.13.
M.P.2020.198
Akt obowiązującyUMOWA
między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Federacyjnej Republiki Brazylii o komunikacji lotniczej,
podpisana w Rio de Janeiro dnia 13 marca 2000 r.
będąc Stronami Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, otwartej do podpisu w Chicago dnia siódmego grudnia 1944 roku;
pragnąc przyczynić się do rozwoju międzynarodowego lotnictwa cywilnego;
pragnąc zawrzeć Umowę w celu ustanowienia i eksploatacji linii lotniczych między i poza ich odnośnymi terytoriami;
uzgodniły, co następuje:
Definicje
Dla celów niniejszej Umowy, o ile z kontekstu nie wynika inaczej:
Przyznanie praw
Wyznaczenie i upoważnienie
Cofnięcie lub zawieszenie zezwolenia eksploatacyjnego
Eksploatacja uzgodnionych linii
Zwolnienia od opłat i podatków
Stosowanie ustaw i przepisów
Taryfy
Wymiana i transfer wpływów
Działalność handlowa
Uznawanie świadectw i licencji
Świadectwa zdatności do lotu, świadectwa kwalifikacji i licencje, wydane lub uznane za ważne przez jedną Umawiającą się Stronę i nadal ważne, będą uznawane za ważne przez drugą Umawiającą się Stronę dla celów eksploatacji uzgodnionych linii na określonych trasach, pod warunkiem, że takie świadectwa lub licencje wydane lub uznane za ważne będą przynajmniej równe lub wyższe od wymagań minimalnych, jakie mogą być ustalane zgodnie z Konwencją. Każda Umawiająca się Strona zastrzega sobie jednakże prawo odmowy uznania za ważne, w związku z lotami nad jej własnym terytorium, świadectw kwalifikacji i licencji wydanych jej własnym obywatelom przez drugą Umawiającą się Stronę.
Opłaty od użytkownika
Ochrona
Konsultacje
Rozstrzyganie sporów
Zmiany
Wypowiedzenie
Każda Umawiająca się Strona może w każdym czasie, po wejściu w życie niniejszej Umowy, notyfikować pisemnie drogą dyplomatyczną drugiej Umawiającej się Stronie o swojej decyzji wypowiedzenia niniejszej Umowy. Notyfikacja taka będzie równocześnie przekazana do Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego. Niniejsza Umowa utraci moc po upływie jednego (1) roku od daty otrzymania notyfikacji przez drugą Umawiającą się Stronę, chyba że notyfikacja taka w drodze porozumienia się między Umawiającymi się Stronami zostanie wycofana przed upływem tego okresu. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania powiadomienia przez drugą Umawiającą się Stronę, domniemywać się będzie jej otrzymanie po upływie czternastu (14) dni od otrzymania powiadomienia przez Międzynarodową Organizację Lotnictwa Cywilnego.
Rejestracja w ICAO
Umowa niniejsza i każda do niej zmiana będzie zarejestrowana w Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego.
Konwencja wielostronna
W przypadku wejścia w życie wielostronnej konwencji wiążącej obie Umawiające się Strony, postanowienia takiej konwencji będą przeważające nad postanowieniami niniejszej Umowy. W celu ustalenia zakresu, w jakim postanowienia konwencji wielostronnej wpływają na niniejszą Umowę, mogą być przeprowadzone konsultacje zgodnie z Artykułem 14 niniejszej Umowy.
Wejście w życie
NA DOWÓD CZEGO, niżej podpisani, należycie w tym celu upoważnieni przez ich Rządy, podpisali niniejszą Umowę.
SPORZĄDZONO w Rio de Janeiro dnia 13 marca 2000 2000 roku w dwóch egzemplarzach, w językach polskim, portugalskim i angielskim, przy czym wszystkie teksty są jednakowo autentyczne. W przypadku rozbieżności przy interpretacji, tekst angielski będzie rozstrzygający.
ZAŁĄCZNIK
WYKAZ TRAS
WYKAZ TRAS
Trasy eksploatowane przez wyznaczone przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa lotnicze Polski:
Punkty w Polsce - punkty pośrednie - Rio de Janeiro i/lub jeden dodatkowy punkt do późniejszego uzgodnienia - punkty położone dalej.
Cześć 2
Trasy eksploatowane przez wyznaczone przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa lotnicze Brazylii:
Punkty w Brazylii - punkty pośrednie - Warszawa i/lub jeden dodatkowy punkt do późniejszego uzgodnienia - punkty położone dalej.
Uwagi
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »