Rozdział 6 - Przepisy końcowe. - Badanie wypadków statków powietrznych.

Monitor Polski

M.P.1964.44.210

Akt utracił moc
Wersja od: 11 lipca 1964 r.

Rozdział  6.

Przepisy końcowe.

§  33.
Regulamin pracy GKBWL i OKBWL, zasady techniki przeprowadzania badań wypadków lotniczych oraz wzory formularzy przy badaniu wypadków lotniczych ustali Minister Komunikacji.
§  34.
1.
Badanie okoliczności i przyczyn wydarzeń, które powstały w związku z eksploatacją statków powietrznych, a które w rozumieniu § 2 nie są wypadkami lotniczymi przeprowadza właściciel (użytkownik) statku powietrznego i na podstawie wyników badania podejmuje odpowiednie zarządzenia; o przystąpieniu do badania należy zawiadomić właściwy miejscowo okręg KCSP. W tych przypadkach stosuje się odpowiednio przepisy § 4 pkt 1 i 2, § 14, § 18, § 19 ust. 2 i 4 i § 20 ust. 1.
2.
Minister Komunikacji może zlecić GKBWL lub OKBWL zbadanie wydarzenia określonego w ust. 1 i wydanie opinii o jego przyczynach; w czasie dochodzenia lub śledztwa czynności te GKBWL i OKBWL obowiązane są wykonać również na żądanie prokuratora.
§  35.
Traci moc zarządzenie Ministra Komunikacji z dnia 25 maja 1959 r. w sprawie postępowania w razie wypadków lotniczych (Monitor Polski Nr 56, poz. 273).
§  36.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 1964 r.