Azerbejdżan-Polska. Umowa o cywilnej komunikacji lotniczej. Warszawa.1997.08.26.
M.P.2002.17.278
Akt obowiązującyUMOWA
między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Azerbejdżańskiej o cywilnej komunikacji lotniczej,
sporządzona w Warszawie dnia 26 sierpnia 1997 r.
między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Azerbejdżańskiej o cywilnej komunikacji lotniczej
Rząd Rzeczypospolitej Polskiej i Rząd Republiki Azerbejdżańskiej, zwane dalej "Umawiającymi się Stronami",
uzgodniły, co następuje:
Dla celów niniejszej umowy i jej załącznika:
Każda Umawiająca się Strona przyznaje drugiej Umawiającej się Stronie prawa wyszczególnione w niniejszej umowie w celu ustanowienia i eksploatacji rozkładowych międzynarodowych linii lotniczych na trasach wyszczególnionych w załączniku do niniejszej umowy. Linie te i trasy nazywane są dalej odpowiednio "uzgodnionymi liniami" i "określonymi trasami". Przedsiębiorstwa lotnicze wyznaczone przez każdą Umawiającą się Stronę będą korzystać przy eksploatacji uzgodnionej linii na określonej trasie z następujących praw:
Normalne wyposażenie pokładowe, jak również materiały i zapasy znajdujące się na pokładzie statków powietrznych, używanych przez wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze którejkolwiek Umawiającej się Strony, będą mogły być wyładowane na terytorium drugiej Umawiającej się Strony tylko za zgodą organów celnych tego terytorium. W takim przypadku będą one mogły być poddane nadzorowi tych organów, aż do czasu, gdy zostaną wywiezione lub otrzymają inne przeznaczenie za zgodą tych samych organów.
Pasażerowie, bagaż i ładunki znajdujące się w tranzycie bezpośrednim przez terytorium jednej Umawiającej się Strony i nieopuszczające terenu portu lotniczego przeznaczonego dla tego celu będą poddani jedynie uproszczonej kontroli. Bagaż i ładunki w tranzycie bezpośrednim będą zwolnione od opłat celnych i innych podobnych opłat.
Wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze będą miały prawo utrzymywania na terytorium drugiej Umawiającej się Strony swoich przedstawicielstw z personelem niezbędnym do eksploatacji uzgodnionych linii.
Władze lotnicze Umawiających się Stron w duchu ścisłej współpracy, od czasu do czasu, będą konsultować się wzajemnie w celu zapewnienia przestrzegania i należytego stosowania postanowień niniejszej umowy i jej załącznika.
Umowa niniejsza zawarta jest na czas nieokreślony. Którakolwiek Umawiająca się Strona może w każdym czasie wypowiedzieć umowę w drodze notyfikacji. W takim przypadku niniejsza umowa utraci moc po upływie dwunastu miesięcy od dnia otrzymania notyfikacji przez drugą Umawiającą się Stronę.
Sporządzono w Warszawie dnia 26 sierpnia 1997 r. w dwóch egzemplarzach, w języku polskim, azerbejdżańskim i angielskim, przy czym wszystkie teksty są jednakowo autentyczne. W przypadku jakiejkolwiek rozbieżności co do interpretacji tekst angielski będzie rozstrzygający.
ZAŁĄCZNIK
Wykaz tras
Wykaz tras
1. TRASY POLSKIE | |||
Punkty początkowe | Punkty pośrednie | Punkty w Republice Azerbejdżańskiej | Punkty położone dalej |
Punkty w Polsce | jakiekolwiek punkty | Baku | jakiekolwiek punkty |
2. TRASY AZERBEJDŻAŃSKIE | |||
Punkty początkowe | Punkty pośrednie | Punkty w Rzeczypospolitej Polskiej | Punkty położone dalej |
Punkty w Azerbejdżanie | jakiekolwiek punkty | Warszawa | jakiekolwiek punkty |
4. Przewozy piątej wolności nie mogą być wykonywane, jeśli nie zostały uprzednio skoordynowane i uzgodnione między wyznaczonymi przedsiębiorstwami lotniczymi i zatwierdzone przez władze lotnicze.
5. Każda Umawiająca się Strona przyznaje drugiej Umawiającej się Stronie określone prawa w zakresie eksploatacji międzynarodowych linii lotniczych:
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »