§ 13. - Zwrot dodatkowych kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników niepełnosprawnych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2011.62.316
Akt utracił moc Wersja od: 30 czerwca 2014 r.
§ 13.
1.
Starosta sprawdza wniosek pod względem rachunkowym oraz formalnym.2.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości we wniosku starosta:1)
informuje pracodawcę o nieprawidłowościach w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku oraz2)
wzywa do ich usunięcia w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.3.
Termin, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, podlega przedłużeniu na wniosek pracodawcy, jeżeli usunięcie nieprawidłowości nie może nastąpić w terminie z przyczyn nieleżących po stronie pracodawcy.4.
W przypadku niezachowania terminu, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, lub terminu określonego zgodnie z ust. 3 starosta informuje pracodawcę o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia.5.
Przy rozpatrywaniu wniosku o zwrot kosztów bierze się pod uwagę:1)
wysokość posiadanych środków Funduszu przeznaczonych na ten cel w danym roku;2)
kondycję finansową pracodawcy zapewniającą zatrudnianie osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej 36 miesięcy w przypadku zwrotu kosztów, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a-c;3)
potrzeby lokalnego rynku pracy;4)
opinię powiatowego urzędu pracy o możliwości skierowania do pracy zarejestrowanych osób niepełnosprawnych o określonych kwalifikacjach;5)
wysokość przewidywanych kosztów, o których mowa w § 1 pkt 1.6.
Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio do sprawdzania i rozpatrywania wniosku starosty przez Prezesa Zarządu Funduszu.