Art. 3. - [Czyny nieuczciwej konkurencji] - Zwalczanie nieuczciwej konkurencji.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.1233 t.j.
Akt obowiązującyWersja od: 9 czerwca 2022 r.
Art. 3. [Czyny nieuczciwej konkurencji]
1.
Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta.2.
Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwa lub zakazana reklama, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej, prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym oraz nieuzasadnione wydłużanie terminów zapłaty za dostarczane towary lub wykonane usługi.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (20)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (20)
- Czy wykonawca może wykazać w ofercie, że koszty osób delegowanych do realizacji usługi wynoszą 0 zł?
- Czy Zamawiający powinien odrzucić ofertę wykonawcy w związku z omyłką w zakresie podania emisji CO2?
- Czy zamawiający może przyjąć oświadczenie wykonawcy o popełnionym w ofercie błędzie w obliczeniu ceny jako podstawę jej odrzucenia?
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (1022)
Orzeczenia sądów liczba obiektów na liście: (587)
Pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (1)
Komentarze i publikacje liczba obiektów na liście: (130)
Komentarze praktyczne liczba obiektów na liście: (2)
Komentarze liczba obiektów na liście: (5)
Artykuły liczba obiektów na liście: (27)
- Rozkład ciężaru dowodu w sprawach dotyczących czynu nieuczciwej konkurencji w postaci dyskryminacji niektórych klientów (art. 15 ust. 1 pkt 3 u.z.n.k.)
- Naśladownictwo produktów w branży mody jako czyn nieuczciwej konkurencji
- Fast fashion z perspektywy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - zagadnienia wybrane