Rozdział 8 - Obowiązki prowadzącego działalność w zakresie recyklingu oraz prowadzącego działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku - Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2013.1155 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 10 lipca 2015 r.

Rozdział  8

Obowiązki prowadzącego działalność w zakresie recyklingu oraz prowadzącego działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku

1.
Prowadzący działalność w zakresie recyklingu jest obowiązany wydać zaświadczenie potwierdzające recykling na wniosek prowadzącego zakład przetwarzania przekazującego odpady do recyklingu, w terminie do dnia 10 lipca za okres od 1 stycznia do 30 czerwca i do końca lutego za okres od 1 lipca do 31 grudnia każdego roku.
2.
Zaświadczenie potwierdzające recykling zawiera:
1)
numer rejestrowy prowadzącego zakład przetwarzania;
2)
numer rejestrowy prowadzącego działalność w zakresie recyklingu;
3)
firmę, oznaczenie siedziby i adres prowadzącego zakład przetwarzania;
4)
firmę, oznaczenie siedziby i adres prowadzącego działalność w zakresie recyklingu;
5)
numer identyfikacji podatkowej (NIP) prowadzącego zakład przetwarzania;
6)
REGON prowadzącego zakład przetwarzania, o ile taki posiada;
7)
numer identyfikacji podatkowej (NIP) prowadzącego działalność w zakresie recyklingu;
8)
REGON prowadzącego działalność w zakresie recyklingu, o ile taki posiada;
9)
kod i nazwę rodzaju oraz masę przyjmowanych do recyklingu odpadów;
10)
oznaczenie procesu recyklingu, z podaniem typu procesu określonego w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
3.
Prowadzący działalność w zakresie recyklingu sporządza zaświadczenie potwierdzające recykling w trzech egzemplarzach, z których pierwszy otrzymuje prowadzący zakład przetwarzania przekazujący odpady do recyklingu, drugi jest przekazywany Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska, a trzeci pozostaje u prowadzącego działalność w zakresie recyklingu.
4.
Zaświadczenie potwierdzające recykling może być wydawane wyłącznie przez prowadzącego działalność w zakresie recyklingu, wpisanego do rejestru.
5.
Prowadzący działalność w zakresie recyklingu jest obowiązany przechowywać zaświadczenia potwierdzające recykling przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, którego dotyczą te zaświadczenia.
1.
Prowadzący działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku jest obowiązany wydać zaświadczenie potwierdzające inne niż recykling procesy odzysku na wniosek prowadzącego zakład przetwarzania przekazującego odpady do innych niż recykling procesów odzysku, w terminie do dnia 10 lipca za okres od 1 stycznia do 30 czerwca i do końca lutego za okres od 1 lipca do 31 grudnia każdego roku.
2.
Zaświadczenie potwierdzające inne niż recykling procesy odzysku zawiera:
1)
numer rejestrowy prowadzącego zakład przetwarzania;
2)
numer rejestrowy prowadzącego działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku;
3)
firmę, oznaczenie siedziby i adres prowadzącego zakład przetwarzania;
4)
firmę, oznaczenie siedziby i adres prowadzącego działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku;
5)
numer identyfikacji podatkowej (NIP) prowadzącego zakład przetwarzania;
6)
REGON prowadzącego zakład przetwarzania, o ile taki posiada;
7)
numer identyfikacji podatkowej (NIP) prowadzącego działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku;
8)
REGON prowadzącego działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku, o ile taki posiada;
9)
kod i nazwę rodzaju oraz masę przyjmowanych do innych niż recykling procesów odzysku odpadów;
10)
oznaczenie innego niż recykling procesu odzysku z podaniem typu procesu określonego w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
3.
Prowadzący działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku sporządza zaświadczenie potwierdzające inne niż recykling procesy odzysku w trzech egzemplarzach, z których pierwszy otrzymuje prowadzący zakład przetwarzania przekazujący odpady do innych niż recykling procesów odzysku, drugi jest przekazywany Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska, a trzeci pozostaje u prowadzącego działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku.
4.
Zaświadczenie stwierdzające inne niż recykling procesy odzysku może być wydawane wyłącznie przez prowadzącego działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku, wpisanego do rejestru.
5.
Prowadzący działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku jest obowiązany przechowywać zaświadczenia potwierdzające inne niż recykling procesy odzysku oraz sprawozdania, o których mowa w art. 56, przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, którego dotyczą te zaświadczenia i sprawozdania.

Minister właściwy do spraw środowiska, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, określi, w drodze rozporządzenia, wzór zaświadczenia potwierdzającego recykling oraz wzór zaświadczenia potwierdzającego inne niż recykling procesy odzysku, kierując się potrzebą ujednolicenia danych zawartych w zaświadczeniach i formy zaświadczeń oraz ułatwienia ich przekazywania.

Prowadzący działalność w zakresie recyklingu oraz prowadzący działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku sporządzają sprawozdania zawierające informacje, o których mowa w art. 75 ust. 2 pkt 1 i 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, na zasadach i w trybie określonych w tej ustawie.