Zmiany w taryfie towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1926.106.620

Akt jednorazowy
Wersja od: 28 października 1926 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 25 października 1926 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami Skarbu Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o zmianach w taryfie towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Na mocy art. 4 punkt 9 ustawy z dn. 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. № 57, poz. 580) oraz art. 2 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 września 1926 r. w sprawie ustanowienia! urzędu Ministra Komunikacji (Dz. U. R. P. № 97, poz. 567) zarządza się co następuje:
W części V Taryfy Towarowej polskich kolei normalnotorowych "Taryfy wyjątkowe" (Dz. U. R. P. z 1926 r. № 11 poz. 73) wprowadza się zmiany następujące:

W t. w. XVIII na wywóz węgla kamiennego (Dz. U. R. P. z 1926 r. № 103 poz. 601) w p. 2 "Opłaty" ust. a) otrzymuje brzmienie:

"a) do wszystkich punktów granicznych - według kl. wyj. F, przy przesyłkach nadawanych w składzie całych pociągów, najmniej 700 t. i przewożonych na odległość powyżej 400 km., przewoźne obliczone według kl. F obniża się; o 10%".

W "Uwadze" do tejże t. w. XVIII opłaty 10,5 zł. i 11,5 zł. zmienia się odpowiednio na 11 zł. i 12 zł, XV ust. b) opłata 10,5 zł. zmienia się na 12 zł., a w ust. c) 1,5 gr. zmienia się na 1,8 gr.

W t. w. XIX na wywóz węgla przez Gdańsk i Gdynie; w p. 2 "Opłaty" opłaty 9 zł. i 10 zł. zmienia się; odpowiednio na 12 zł. i 13 zł. Równocześnie w "Uwadze" ust. c) otrzymuje brzmienie następujące:

"c) Za przesyłki węgła i koksu, nadawane w składzie całych pociągów, najmniej 700 tonn, do Gdańską lub Gdyni drogą na Lubliniec-Łąkę, albo do Szczecina przez Poznań-Tama Garbarska (dla przeładunku na wodę) tę samą drogą na Lubliniec-Łejkę - pobiera się za cześć kolei polskich opłatę w wysokości 6,5 zł. za tonne. Za przesyłki węgla i koksu, nadawane w składzie całych pociągów, najmniej 700 tonn, do Szczecina drogą na Lubliniec-Łąkę przez Drawski Młyn lub Rawicz - pobiera SSĘ za część, kolei polskich opłatę w wysokości 9 zł. za tonne.".

Opłaty te stosuje się odrazu przy nadaniu z zachowaniem warunków, podanych w punkcie 3 "Warunki stosowania".

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 1 listopada 1926 r.