Zmiany tymczasowej bezpośredniej komunikacji osobowej, bagażowej i towarowej między stacjami polskich kolei państwowych a stacjami, położonemi na obszarze W.M. Gdańska, oraz między stacjami polskich kolei państwowych przez obszar W.M. Gdańska.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1926.4.23

Akt jednorazowy
Wersja od: 15 stycznia 1926 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI
z dnia 29 grudnia 1925 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Sprawiedliwości, Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o zmianach tymczasowej bezpośredniej komunikacji osobowej, bagażowej i towarowej między stacjami polskich kolei państwowych a stacjami, położonemi na obszarze W. M. Gdańska, oraz między stacjami polskich kolei państwowych przez obszar W. M. Gdańska.

Na mocy art. 4 ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. № 57, poz. 580) zarządza się co następuje:
W rozporządzeniu Ministra Kolei Żelaznych z dnia 23 stycznia 1922 r. (Dz. U. R. P. № 7, poz. 52) zmienionem i uzupełnionem rozporządzeniami Ministra Kolei Żelaznych z dnia 30 października 1923 r. (Dz. U. R. P. № 115, poz. 922) i z dnia 8 listopada 1923 r. (Dz. U. R. P. № 117, poz. 941) oraz rozporządzeniem Ministra Kolei z dnia 25 października 1924 r. (Dz. U. R. P. № 95, poz. 888) wprowadza się następujące zmiany:

Ustęp 7 zastępuje się brzmieniem następującem:

"7) wydatki w gotowiźnie i ubezpieczenia terminu dostawy wyłącza się w komunikacji między Polską z jednej, a W. M. Gdańskiem z drugiej strony.

Przesyłki mogą być obciążone zaliczeniem, tak w komunikacji z Polski do stacji kolei polskich, położonych na obszarze W. M. Gdańska, jak i w kierunku odwrotnym, tylko w walucie polskiej.

Do pobierania i wypłacania na obszarze W. M. Gdańska zaliczeń, stosuje się postanowienia Rozdziału D ustęp 4".

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.