§ 1. - Zmiany tymczasowej bezpośredniej komunikacji osobowej, bagażowej i towarowej między stacjami polskich kolei państwowych a stacjami, położonemi na obszarze W.M. Gdańska, oraz między stacjami polskich kolei państwowych przez obszar W.M. Gdańska.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1925.36.250

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 kwietnia 1925 r.
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Kolei Żelaznych z dnia 23 stycznia 1922 r. (Dz. U. R. P. № 7, poz. 152), zmienionem i uzupełnionem rozporządzeniem Ministra Kolei Żelaznych z dnia 30 października 1923 r. (Dz. U. R. P. № 115, poz. 922), z dnia 8 listopada 1923 i. (Dz. U. R. P. № 117, poz. 941) i z dnia 25 października 1924 r. (Dz. U. R. P. № 95, poz. 888), należy wprowadzić następujące zmiany i uzupełnienia:
1)
W § 1 w rozdziale D. "Komunikacja towarowa", w ustępie 3, ostatnie zdanie rozpoczynające się od słów: "Wyjątek stanowią" aż do słów: "Taryfy Ogólnej" (Dz. U. R. P. z 1923 r. № 117, poz. 941) zastąpić, brzmieniem nastepującem:

"Wyjątek stanowią przesyłki tych towarów, dla których Taryfa towarowa polskich kolei normalnotorowych przewiduje obliczenie przewoźnego za całą odległość przewozu, nie wyłączając kolei na obszarze W. M. Gdańska".

2)
W tym samym rozdziale, w ustąpię 4 - 1, punkt c) (Dz. U. R. R. z 1923 r. № 117, poz. 941) zastąpić brzmieniem następującem:

"c) albo całe przewoźne przekazuje się we właściwych walutach na odbiorcę".