§ 1. - Zmiany taryfy dla polsko-niemieckiej komunikacji towarowej.
Dz.U.1928.61.571
Akt jednorazowy"Augsburgcr Lokalbnhn Akliengesellschaft, Lam - Kötzting Lokalbahn Aktiengesellschaft"
Przy nazwach "Handsderf - Priebus - Liehtenberger, Muskau - Teupfitz - Sommerfelder i Rauscha-Freiwalder Eisenbalin" dodatek w nawiasach zmienia się na "(Lausitzcr - Eisenbahn - Aktiengcsellschaft)".
"1. Przewoźne i inne opłaty oblicza się za drogę przewozu według obowiązujących taryf (wewnętrznych, lokalnych lub związkowych) - (zob. jednak punkt 9). Kolej żelazna jest jednak obowiązana do zastosowania taryfy związkowej za pewien odcinek drogi przewozu tylko wtedy, jeżeli nadawca zażądał wyraźnie w liścia przewozowym jej zastosowania i wskazał dokładnie odcinek, dla którego żąda obliczenia przewoźnego według tej taryfy.
Do taryf bezpośrednich, należy także bezpośrednia taryfa dla komunikacji pomiędzy Prusami Wschodniemi a resztą Niemiec przez obszar, ustąpiony Polsce przez Niemcy i przez obszar W. M. Gdańska (w skróceniu: Taryfa, wschodnio-pruska)",
"9. O ile w komunikacji przez wschodnio-pruskie i polskie linje tranzytowe zastosowano taryfę wschodnio-pruską, pobiera się na rzecz Polskich Kolei Państwowych kolejowo - celną opłatę dodatkową w wysokości. 0,50 mk. od przesyłki",
"W razie żądania zastosowania taryfy wschodnio-pruskiej wskazanie tej stacji przejścia uważa się za nieważne".