Zmiany przepisów o należnościach za podróże służbowe, delegacje (odkomenderowania) i przeniesienia funkcjonarjuszów państwowych, sędziów i prokuratorów oraz wojskowych w kraju.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1932.50.461

Akt jednorazowy
Wersja od: 21 czerwca 1932 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 10 czerwca 1932 r.
w sprawie zmiany przepisów o należnościach za podróże służbowe, delegacje (odkomenderowania) i przeniesienia funkcjonarjuszów państwowych, sędziów i prokuratorów oraz wojskowych w kraju.

Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 9 października 1923 r. o uposażeniu funkcjonarjuszów państwowych i wojska (Dz. U. R. P. Nr. 116, poz. 924) oraz art. 6 ustawy z dnia 5 grudnia 1923 r. o uposażeniu sędziów w sądownictwie powszechnem i administracyjnem, oraz prokuratorów (Dz. U. R. P. Nr. 134, poz. 1107) zarządza się co następuje:
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 17 września 1927 r. o należnościach za podróże służbowe, delegacje (odkomenderowania) i przeniesienia funkcjonarjuszów państwowych, sędziów i prokuratorów oraz wojskowych (Dz. U. R. P. Nr. 92, poz. 826), zmienionem rozporządzeniami Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 1930 r. (Dz. U. R. P. Nr. 7, poz. 54), z dnia 10 kwietnia 1931 r. (Dz. U. R. P. Nr. 37, poz. 291), z dnia 3 czerwca 1931 r. (Dz. U. R. P. Nr. 53, poz. 437), z dnia 2 września 1931 r. (Dz. U. R. P. Nr. 84, poz. 658) i z dnia 25 września 1931 r. (Dz. U. R. P. Nr. 91, poz. 707), wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 5 ustęp ostatni zastępuje się dwoma ustępami o następującem brzmieniu:

"Przy przejeździe środkiem lokomocji, mającym oficjalny rozkład jazdy (np. kolej, statek), początek przejazdu należy liczyć od chwili odejścia, ustalonego w tymże rozkładzie jazdy. Przy przejeździe innym środkiem lokomocji, nie mającym takiego rozkładu jazdy (np. konie, samochód), początek przejazdu należy liczyć od chwili ruszenia z miejsca. Powyższą zasadę należy stosować analogicznie także do oznaczenia czasu zakończenia przejazdu z tym wyjątkiem, że opóźnienie środka lokomocji, mającego oficjalny rozkład jazdy, może być brane w rachubę tylko w przypadku, gdy wynosi więcej niż jedną godzinę i zostanie udowodnione.

Gdy przejazd odbywa się różnemi środkami lokomocji, należy do czasu trwania przejazdu wliczać również uzasadnione przerwy między przejazdami poszczególnemu środkami lokomocji.";

2)
w § 19 w ustępie pierwszym dodaje się na końcu w dalszym ciągu następujące zdanie:

"Postanowienie powyższe dotyczy także wojskowych zawodowych, pełniących służbę w Korpusie Ochrony Pogranicza, z tą różnicą, że za przeniesienia w obrębie bataljonów Korpusu Ochrony Pogranicza przyznaje się wojskowemu, pobierającemu dodatek ekonomiczny, ryczałt w wysokości 25% dwumiesięcznego uposażenia, zaś samotnemu zamiast ryczałtu przyznaje się tylko prawo przewozu urządzenia domowego służbowemi środkami lokomocji.";

3)
w § 20 ustępie pierwszym zamiast wyrazów: "(§ 19 p. a)" wstawia się wyrazy: "koleją lub statkiem (§ 19 ustęp drugi)";
4)
po ustępie drugim § 20 dodaje się nowy ustęp o następującem brzmieniu:

"Przekroczenie bez dostatecznego usprawiedliwienia wyżej określonych terminów pociąga za sobą utratę prawa do diet i zwrotu kosztów, a w następstwie obowiązek zwrócenia Skarbowi Państwa całej zaliczki, przyznanej na zasadzie § 21".

Upoważnia się Ministra Skarbu do ogłoszenia w drodze obwieszczenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 17 września 1927 r. o należnościach za podróże służbowe, delegacje (odkomenderowania) i przeniesienia funkcjonarjuszów państwowych, sędziów i prokuratorów oraz wojskowych (Dz. U. R. P. Nr. 92, poz. 826) z uwzględnieniem zmian, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 1930 r. (Dz. U. R. P. Nr. 7, poz. 54), z dnia 10 kwietnia 1931 r. (Dz. U. R. P. Nr. 37, poz. 291), z dnia 3 czerwca 1931 r. (Dz. U. R. P. Nr. 53, poz. 437), z dnia 2 września 1931 r. (Dz. U. R. P. Nr. 84, poz. 658), z dnia 25 września 1931 r. (Dz. U. R. P. Nr. 91, poz. 707) i niniejszem rozporządzeniem.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.