§ 1. - Zmiany i uzupełnienia tymczasowej komunikacji towarowej pomiędzy polskim Śląskiem Górnym a resztą Polski (włączając w to stacje należących do Polski, lub zarządzanych przez nią kolei obszaru W.M. Gdańska) przez niemiecki Śląsk Górny.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1923.68.538

Akt jednorazowy
Wersja od: 12 lipca 1923 r.
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Kolei Żelaznych z 23 grudnia 1922 r., ogłoszonem w Dzienniku Ustaw R. P. i 18 stycznia 1923 r., № 5, poz. 30, należy przeprowadzić następujące zmiany i uzupełnienia:
1.
W rozdziale a. ust. 1), słowa "Międzynarodowej Konwencji (K. M.) c przewozie towarów kolejami żelaznemi (Konwencja Berneńska)" zastępuje się słowami "Międzynarodowej Konwencji o przewozie towarów kolejami żelaznemi (K. M.)".
2.
W rozdziała B ust, 4) a) uzupełnia się słowami "przy przewozie mleka używa się biletów na przewóz mleka, wydawanych przez kolej wysyłającą".
3.
W rozdziale B ust. 7) a) uzupełnia się słowami: "przewoźne za mleko i t. d. oblicza się według taryfy wyjątkowej na mleko № 12 (dawna 25) na zasadach górnośląskiej taryfy sąsiedzkiej".
4.
W rozdziale B ust. 8) uzupełnia się ustępem następującym:

"c) Przy odprawianiu mleka i t. d. za biletami opłaca nadawca przewoźne do granicy Państwa pod Łęką (Costau), zaś przewoźne od granicy Państwa pod Costau do stacji docelowej opłaca odbiorca".