§ 4. - Zmiany i uzupełnienia Taryfy towarowej polskich kolei żelaznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1924.94.882

Akt jednorazowy
Wersja od: 30 października 1924 r.
§  4.
W części V "Taryfy wyjątkowe" (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 18, poz. 184) wprowadza się zmiany i uzupełnienia następujące:

W tar. wyj. № 3 na przewóz materjałów drzewnych w ust. 2 "Opłaty" dodaje się uwagę treści następującej: "Uwaga. Przy przesyłkach załadowanych do wagonów 30-tonnowych i przewożonych na odległość powyżej 300 km. opłaty powyższe obniża się o 10%".

W tar. wyj. № 4 na przewóz kamieni w tytule taryfy po słowach "(szabru, szutru)" dodaje się "płyt chodnikowych".

W tar. wyj. № 6-a na przewóz węgla (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 30, poz. 303 i Na 52, poz. 531) w ust. 2 "Opłaty" kl. D zmienia się na kl. E. W zdaniu ostatniem po słowie "krytych" dodaje się "oraz 30-tonnowych niekrytych". Odległość z 400 km. zmienia się na 300 km.

W tar. wyj. № 6-b na przewóz węgla w ust. 2 "Opłaty" w zdaniu ostatniem po słowie "krytych" dodaje się "oraz 30-tonnowych niekrytych". Odległość z 400 km. zmienia się na 300 km.

W tar. wyj. № 6-d na przewóz miału (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 30, poz. 303 i № 52, poz. 531) w ust. 2 "Opłaty" kl. E zmienia się kl. F. W zdaniu ostatniem po słowie "krytych" (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 77, poz. 752) dodaje się "oraz 30-tonnowych niekrytych". Odległość z 400 km. zmienia się na 300 km.

W tar. wyj. № 7 na przewóz rud w tytule taryfy skreśla się wyraz: "żelaza oraz przecinek".

W tar. wyj. № 12 na przewóz nawozów w ust. 1 "Obszar ważności" po słowach "Od wszystkich stacyj" dodaje się" "oprócz stacyj granicznych (z wyjątkiem stacji Chorzów)".

W tar. wyj. № 15 na przewóz przetworów naftowych w ust. 1 "Obszar ważności* włącza się nowe stacje nadania: "Sopów, Lisko-Łukawica i Olszanica".

W tar. wyj. № 18 na przewóz rudy (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 52, poz. 531) ust. 1 "Obszar ważności otrzymuje brzmienie: "Od stacji Zdołbunów do wszystkich stacyj granicznych".

W tar. wyj. № 29 na przewóz mąki (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 84, poz. 815) w ust. 1 "Obszar ważności" po słowie "polskich" dodaje się: "oprócz stacyj granicznych i stacji Gdańsk".

Wpowadzą się nową taryfę wyjątkową o brzmieniu następującem:

"TARYFA WJĄTKOWA № 30.

Ma przewóz wytłoków buraczanych (wysłodków)

(z gr. 17).

1. Obszar ważności. Od wszystkich stacyj do wszystkich stacyj kolei polskich.

2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe oblicza się według kl. G tablicy opłat przewozowych do taryf wyjątkowych".

W tar. wyj. II na wywóz wyrobów ze szkła w ust. 2 "Opłaty" w p. a) po słowie "ceramicznych" dodaje się "oraz szkła w taflach", a nadto wprowadza się nowy punkt c):

"c) przy przesyłkach, owiniętych w słomę, siano lub papier i związanych w paczki: wyrobów szklanych i porcelanowych-według klasy VI, innych wyrobów ceramicznych-według klasy VII",

W tar. wyj. V na wywóz przetworów naftowych (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 18, poz. 184 i Na 30, poz. 303) w ust. 3-im "Warunki stosowania" p. (3) zmienia się w sposób następujący:

"(3). O ile przesyłki do Gdańska i Gdyni będą adresowane do następujących organizacyj sprzedaży olejów mineralnych w Gdańsku lub Gdyni: Polmin, Polnaft, Dąbrowa, Nobel i Baltoil, przewoźne oblicza się już przy nadaniu w wysokości 50% opłat według klas normalnych, względnie 50% opłat Gdańsk-loco i Gdynia-loco tablicy stacyjnej do tar. wyj. V. Pozostałą różnicę pomiędzy tak pobranemi opłatami, a opłatami eksportowemi, wypłaca się po udowodnieniu wywozu przetworów naftowych z Gdańska lub Gdyni zagranicę, sposobem, przewidzianym w ustępie (2)-im "Warunków stosowania".

Wyżej wymienione organizacje sprzedaży w Gdańsku i w Gdyni składają Ministerstwu Kolei deklarację, obowiązującą je:

a)
do przedkładania Dyrekcji P. K. P. w Gdańsku miesięcznych, potwierdzonych przez miejscowy Urząd celny wykazów, zawierających ilość, jakość i pochodzenie (z której mianowicie rafinerji) przetworów naftowych, które opuściły skład danej organizacji sprzedaży na inny użytek, a nie na wywóz za granicę celną.
b)
do wyrównania dla tych przetworów różnic pomiędzy opłatą uiszczoną, a opłatą według taryfy do Gdańska lub Gdyni-loco nie później, niż ostatniego dnia miesiąca, w którym dane ilości przetworów opuściły skład odnośnej organizacji sprzedaży* Przy obliczaniu różnicy miarodajną będzie taryfa, obowiązująca w dniu wypłaty różnicy".

W tar. wyj. VI na wywóz węgla (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 30, poz. 303) w ust. 2 "Opłaty* w zdaniu pierwszem po słowie "wyjątkowych" dodaje się "za całą odległość przewozu, nie wyłączając kolei na obszarze w. m. Gdańska". Zdanie, rozpoczynające się od słów: "Przy załadowaniu węgla"... aż do końca skreśla się. W zdaniu następnem klasę E (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 77, poz. 752") zmienia się na klasę F, zaraz zaś po tem zdaniu wstawia się nowe: "Przy załadowaniu węgla lub miału do wagonów krytych oraz do wagonów 30-tonnowych niekrytych opłaty powyższe obniża się o 10%, a przy przewozie na odległość powyżej 300 km.-o 15%".

W tar. wyj. VII za przewóz rudy w tytule taryfy po słowie "pirytów" dodaje się "wypałków pirytowych", a w ust. 2 "Opłaty" po ostatnich słowach zdania pierwszego "w. m. Gdańska" dodaje się nowe zdanie: "Przy załadowaniu rudy do wagonów 30-tonnowych opłaty powyższe obniża się o 10%, a przy przewozie na odległość powyżej 300 km.-o 15%".

W tar. wyj. VIII na wywóz materjałów drzewnych (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 30, poz. 303), w ust. 2 "Opłaty" dodaje się w końcu uwagę: "Uwaga. Przy przesyłkach, załadowanych do wagonów 30-tonnowych i przewożonych na odległość powyżej 300 km. opłaty powyższe obniża się o 10%, a powyżej 500 km.-15%".

W tar. wyj. VI, VII, VIII, XVII, XXI, XXII; XXV! i XXX w ust. 2 "Opłaty" zdanie ostatnie, rozpoczynające się od słów "Opłaty do (względnie od) stacji Gdynia...." (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 82, poz. 793), otrzymuje nowe brzmienie: "Opłaty do (względnie od) stacji Gdynia i Gdynia-port oblicza się w wysokości równej opłacie do (względnie od) stacji Gdańsk-Neufahrwasser".

W tar. wyj. X na wywóz cementu w ust. 2 .Opłaty" dodaje się w końcu zdanie: "Opłaty do stacji Gdynia i Gdynia-port oblicza się w wysokości równej opłacie do stacji Gdańsk-Neufahrwasser".

W tar. wyj. XIV na tranzytowy przewóz przetworów naftowych, w ust. 1 "Obszar ważności" zamiast słów: "i Zbąszyniem" wstawia się zdanie: "i do wszystkich stacyj granicznych z Niemcami".

Tar. wyj. XV na wywóz zboża i XXIX na tranzyt zboża (Dz. U. R. P. z 1924 r. №a 77, poz. 752)-skreśla się.

W tar. wyj. XXXI na wywóz soli potasowych (Dz. U. R. P. 1924 r. № 82, poz. 793) w tytule taryfy dodaje się w końcu "oraz karbidu (z gr. 70)". W ust. 2 "Opłaty" wprowadza się nowy punkt c):

"c) za karbid-według klasy VI".

Wprowadza się nową taryfę wyjątkową o brzmieniu następującem:

"TARYFA WYJĄTKOWA XXXII.

Na wywóz zagranicę płyt kamiennych (z gr. 55).

1. Obszar ważności. Od stacji Trembowla do granicy Państwa pod Śniatynem Załuczem.

2. Opłaty. Przewoźne za, przesyłki całowagonowe oblicza się według stawek klasy IX rubryka b) bez względu na ładowność wagonu".