Oddział B - Przy przesyłkach do stacji wszystkich innych okręgów dyrekcyjnych: z Limkanowej z Ustrzyk i ze Lwowa Podzamcza z innych stacji a) benzyny, eteru naftowego, gazoliny, ligroiny, wazeliny i parafiny 20% 50% 15% b) wszystkich innych przetworów naftowych, oprócz wosku ziemnego 25% 10% 20% P. - Zmiany i uzupełnienia Taryfy towarowej polskich kolei żelaznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1924.35.376

Akt jednorazowy
Wersja od: 10 listopada 1924 r.

B.

Przy przesyłkach do stacji wszystkich innych okręgów dyrekcyjnych:

z Limkanowejz Ustrzyk i ze Lwowa Podzamczaz innych stacji
a)benzyny, eteru naftowego, gazoliny, ligroiny, wazeliny i parafiny20%50%15%
b)wszystkich innych przetworów naftowych, oprócz wosku ziemnego25%10%20%
P. 1 "Postanowień ogólnych" do Taryf wyjątkowych wywozowych, przywozowych i tranzytowych uzupełnia się zdaniem: "Brak takiego żądania uprawnia kolej do zastosowania taryf normalnych".

W p. 2 tychże "Postanowień" po wyrazie "skierowane" dodaje się "w obrębie Państwa Polskiego".

W tar. wyj. IV na przewóz ropy naftowej dodaje się w końcu uwagę treści następującej:

"Uwaga. Taryfę wyjątkową IV stosuje się również przy przewozie ropy naftowej do fabryki chemicznej "Azot" w Jaworznie przy udowodnionym wywozie zagranicę przetworów chemicznych w ilości i na warunkach, ustalonych wyżej dla rafinerji naftowych".

W tar. wyj. VII na przewóz rudy dodaje się w tytule po słowach "(z gr. 48)" słowa: "i fosforytów (z gr. 74)". W zależności od tego w p. 3 "Warunki stosowania" po słowach "adresowanych do hut" dodaje się "lub fabryk chemicznych".

W tar. wyj. VIII na wywóz materjałów drzewnych w tytule taryfy dodaje się: "oraz klepek beczkowych (z gr. 43)", a w p. 2 "Opłaty" słowa "w poz. od a) do h) grupy 41" zmienia się na "w poz. od a) do i) grupy 41 oraz klepek beczkowych z grupy 43", oraz uwagę do tejże taryfy VIII uzupełnia się zdaniem: "oraz do przesyłek, nadawanych do przystani rzecznych dla dalszego wywozu wodą do Gdańska".

W tar. wyj. X na wywóz cementu w p. 1 "Obszar ważności" dodaje się w końcu "i Gdyni", też same wyrazy wstawia się i w p. 3 "Warunki stosowania" po słowach "do Gdańską".

Wprowadza się następujące nowe taryfy wyjątkowe:

"Taryfa wyjątkowa XVII.

Na wywóz zagranicą soli kuchennej (z gr. 50).

1. Obszar ważności. Od stacji Gniezno, Inowrocław, Ciechocinek" Wieliczka i Bochnia do wszystkich stacji granicznych oraz do Gdańska i Gdyni.

2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe oblicza się według Klasy IX za całą odległość przewozu, nie wyłączając kolei na obszarze w. m. Gdańska.

3. Warunki stosowania. Przesyłki powinny być nadawane za listami przewozowemi komunikacji międzynarodowej; przy przesyłkach do stacji Zemgale, Niegoriełoje, Szepietówka i Wołoczyska stosuje się listy przewozowe wewnętrzna. Przy przesyłkach do Gdańska i Gdyni przewoźne oblicza się początkowo według klasy normalnej VII za całą odległość przewozu i dopiero po złożeniu Dyrekcji Gdańskiej w terminie 4-miesięcznym dowodu o dokonanym wywozie zagranicę drogą morską (przez okazanie konosamentu) oraz przedłożeniu pierwotnego listu przewozowego, zwracana będzie różnica opłat pomiędzy taryfą normalną a niniejszą taryfą wyjątkową.

Taryfa wyjątkowa XVIII.

Na wywóz węgla kamiennego (z gr. 47) do Łotwy.

(Obowiązuje do dnia 1 czerwca 1924 r.).

1. Obszar ważności. Od stacji Hajduki do stacji Zemgale.

2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe oblicza się według opłaty 170 jednostek taryfowych za 100 kg.

3. Warunki stosowania. Przesyłki w ilości, nie przekraczającej 3.000 ton powinny być adresowane na imię Zarządu Łotewskich Kolei Państwowych (Latvijes Dzelscelu Virsvalde}".

W "Tablicy opłat przewozowych do taryf wyjątkowych" w uwadze, oznaczonej **), dodaje się w końcu zdanie następujące:

"t. j. przy załadowaniu do wagonów o ładowności 15.000 kg. i więcej - za wagę rzeczywistą przesyłki, najmniej za 15.000 kg., przy załadowaniu zaś do wagonów o ładowności mniejszej niż 15.000 kg. - za ładowność wagonu".

§  4.
Rozporządzenie niniejsze zyskuje moc obowiązującą z dniem 1 maja 1924 r.