§ 1. - Zmiany i uzupełnienia Taryfy towarowej Polskich Kolei Żelaznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1924.8.84

Akt jednorazowy
Wersja od: 25 stycznia 1924 r.
§  1.
W części II Taryfy towarowej Polskich Kolei Żelaznych (Dz. U. R. P. z 1923 r. № 136, poz. 1134) "Postanowienia taryfowe" wprowadza się uzupełnienia i zmiany następujące:

P.5 uzupełnia się zdaniem następującem:

"Przewoźne zaokrągla się w sumie ostatecznej do pełnych jednostek taryfowych wzwyż."

P.17 uzupełnia się ustępem i) o brzmieniu następującem:

"i) ropa naftowa (przy przesyłkach z kopalni) i przetwory naftowe (przy przesyłkach z rafinerji) z gr. 49."

P.98 otrzymuje brzmienie następujące:

"98. Za przewóz do i od ładowni, połączonych ze stacją kolejową osobnemi bocznicami, opłaty oblicza się na podstawie osobnych umów, zawartych z właścicielami bocznic. Wyjątek stanowią przewozy węgla kamiennego i brunatnego, koksu, brykietów węglowych oraz miału węglowego i koksowego, bocznicami, łączącemi kopalnie węgla ze stacją kolejową, za które przewoźne oblicza się za łączną odległość taryfową bocznicy i linji magistralnej."

Za przesyłki węgla kamiennego i brunatnego, brykietów węglowych oraz miału węglowego i koksowego, przewożone z kopalni wyłącznie do stacji, obsługującej bocznicę, przewoźne oblicza się na zasadach ogólnych według stawek, wskazanych w tablicach opłat przewozowych (część IV Taryfy).

Przy przesyłkach zaś węgla kamiennego i brunatnego, koksu, brykietów węglowych oraz miału węglowego i koksowego, przewożonych z jednej bocznicy na drugą w obrębie tejże stacji, odległości bocznicowe sumuje się, a przewoźne oblicza się na zasadach ogólnych według stawek, wskazanych w tablicach opłat przewozowych (część IV Taryfy) ".