§ 4. - Zmiany i uzupełnienia taryfy towarowej polskich kolei żelaznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1924.43.455

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 czerwca 1924 r.
§  4.
W części V Taryfy "Taryfy wyjątkowe" (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 18, poz. 184 i № 30, poz. 303 i Na 35, poz. 376) wprowadza się zmiany następujące;

W tar. wyj. № 6-b na przewóz węgla (Dz. U. R. P. № 30, poz. 303),w p. 2 "Opłaty" po słowach "Szyb Sobieski" dodaje się "do stacyj kolei państwowych", a skreśla się natomiast końcowe słowa tegoż zdania" kolei państwowych i prywatnych".

W tar. wyj. № "12 na przewóz nawozów sztucznych (Dz. U. R. P. № 18, poz. 184) dodaje się w końcu uwagę treści następującej:

"Uwaga. Taryfę wyjątkową № 12 stosuje się również do przewozów soli potasowych kałuskich i stebnickich, wapna oraz siarczanu potasu do fabryki chemicznej "Azot" w Jaworznie".

W tar. wyj. № 18 na przewóz rudy (Dz. U. R. P. № 30, poz. 303) p. 1 "Obszar ważności" uzupełnia się stacjami nadania "Rokitno i Tomaszgród".

W tar. wyj. VIII na wywóz materjałów drzewnych w p. 1 "Obszar ważności" i w p. 3 "Warunki stosowania" po słowach; "w. m. Gdańska i do Gdyni" dodaje się w obu wypadkach słowa: "oraz do Zemgale".

W tar. wyj. XVII na wywóz zagranicę soli kuchennej (Dz. U. R. P. № 35, poz. 376) w p. 1 "Obszar ważności" po słowach: "Od stacji Gniezno" dodaje się nazwę stacji: "Wapno".

Wprowadza się nowe taryfy XX, XXI i XXII.

TARYFA WYJĄTKOWA XX.

Na przewóz cegły, dachówek, rur i sączków (dren) glinianych i piaskowych niepolewanych (z gr. 60).

1. Obszar ważności. Od wszystkich stacyj kolei polskich do stacyj na obszarze w. m. Gdańska.

2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe oblicza się za łączną odległość przewozu:

za odległość od 1 do 200 km. - według klasy IX,

za odległość od 201 do 300 km. według jednakowej opłaty 70 groszy za 100 kg.,

powyżej 300 km. - według klasy E tablicy opłat przewozowych do taryf wyjątkowych.

TARYFA WYJĄTKOWA XXI.

Na przewóz bawełny (z gr. 84).

1. Obszar ważności. Z Gdyni i Gdańska do wszystkich stacyj kolei polskich.

2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki pół- i całowagonowe oblicza się według klasy III za łączną odległość przewozu.

TARYFA WYJĄTKOWA XXII.

Na przewóz surowca żelaznego (odlewniczego, zwierciadlanego), hematytu oraz stopów żelaznych (ferromangan, ferrosilicium i t. p.) z gr. 63.

1. Obszar ważności. Z Gdyni i Gdańska do wszystkich stacyj kolei polskich.

2. Opłaty. Za przesyłki całowagonowe przewoźne oblicza się za łączną odległość przewozu:

za surowiec żelazny - według klasy VIII, za hematyt i stopy żelazne - według klasy VII. W uwadze do Tablicy opłat przewozowych do taryf wyjątkowych, (Dz. U. R. P. № 35, poz. 376), oznaczonej **), po wyrazach "materjałów drzewnych" dodaje się: "oraz koksu i miału koksowego".