Zmiany i uzupełnienia taryfy towarowej polskich kolei wąskotorowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1928.49.477

Akt jednorazowy
Wersja od: 25 kwietnia 1928 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 18 kwietnia 1928 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa o zmianach i uzupełnieniach taryfy towarowej polskich kolei wąskotorowych.

Na mocy art. 4 punkt 9 ustawy z dnia 12 czerwca. 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. Nr. 57, poz. 580) oraz art. 2 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 września 1926 r. w sprawie ustanowienia urzędu Ministra Komunikacji (Dz. U. R. P. Nr. 97, poz. 567) zarządza się co następuje:
W taryfie towarowej polskich kolei wąskotorowych, ogłoszonej jako załącznik do rozporządzenia Ministra Komunikacji z dnia 29 grudnia 1927 r. (Dz. U. R. P. z r. 1928 Nr . 22, poz. 201), wprowadza się uzupełnienie następujące:

W części II "Postanowienia taryfowe i wykaz opłat dodatkowych", w punkcie 98 dodaje się nowy ustęp trzeci o brzmieniu następujące:

"Czasowo, aż do odwołania, przy przesyłkach wagonowych kamienia surowego, łupanego, kruszonego, nieobrobionego, oraz tłucznia, przewożonych od przystanku Zarój do przystanku Basino kolei wąskotorowej Nowojelnia - Nowogródek - Lubcza, w składzie całych pociągów najmniej 30 tonn, za świadectwami Urzędu Wojewódzkiego w Nowogródku lub jego organów, do budowy dróg bitych (rządowej i wojewódzkiej), łączących Nowogródek ze Stołpcami i Baranowiczami, przewoźne oblicza się ze zniżką 20% za rzeczywistą odległość pomiędzy wskazanemi wyżej przystankami".

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 1 maja 1928 r.