Zmiany i uzupełnienia taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1925.53.363

Akt jednorazowy
Wersja od: 26 maja 1925 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI
z dnia 19 maja 1925 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o zmianach i uzupełnieniach Taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Na mocy ustawy z dnia 12 czerwca 1924 roku o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 57, poz. 580) zarządza się co następuje:
W taryfie towarowej polskich kolei normalnotorowych (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 117, poz. 1061) wprowadza się zmiany i uzupełnienia następujące:

A. W części III "Nomenklatura i klasyfikacja towarów":

W gr. 46 "Papier i t. d.", w poz. b) klasę wagonową VI zmienia się na VII.

W gr. 59 "Porcelana i t. d.", w poz. b) ustęp 2) otrzymuje brzmienie: "2) bez opakowania, albo owinięte w słomę lub siano i związane w paczki".

W gr. 101 "Galanterja i t. d." pozycję "Wszystkie przedmioty tej grupy I-III" zmienia się jak następuje:

"a) Wszystkie przedmioty tej grupy, oprócz niżej wymienionych I-III.

b) Muszle morskie do wyrobu guzików II-VII".

W gr. 7, 14, 19, 36, 101 i 121 w końcu tytułów dodaje się odsyłacz *) (gwiazdkę), ponadto do gr. 101 i 121 dodaje się u dołu strony odsyłacz:

"*) Patrz część V "Taryfy wyjątkowe".

B. W części V "Taryfy wyjątkowe":

W tar. wyj. № 3 na przewóz ziemniaków świeżych w punk. 1 "Obszar ważności" po słowach: "okręgu katowickiego" skreśla się słowa: "oprócz stacyj granicznych" (Dz. U. R. P. z 1925 r. № 43, poz. 301).

W tar. wyj. № 8 na przewóz materjałów drzewnych, w punk. 2 "Opłaty" w ust. d) po słowach: "podkładów i sleeprów" dodaje się słowa: "oraz klepek i den beczkowych" i po słowach z poz. f), g) dodaje się: "i)".

W tar. wyj. № 8 i tar. wyj. VII na wywóz materjałów drzewnych w uwadze do p, 2 "Opłaty" normę 25.000 kg. zmienia się na 22.000 kg.

W tar. wyj. № 16 w p. 1 "Obszar ważności" po słowach "huty żelazne" dodaje się "cynkowe i ołowiane", a w p. 3 "Warunki stosowania" po słowach "do krajowych hut żelaznych" dodaje się "cynkowych i ołowianych".

Wprowadza się nową taryfę wyjątkową № 25 o brzmieniu następującem:

"TARYFA WYJĄTKOWA № 25.

Na przewóz oleju gazowego (z gr. 49).

1. Obszar ważności. Od stacji Drohobycz do Gdyni.

2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe oblicza się po 345 gr. za 100 kg.

3. Warunki stosowania. Przesyłki powinny być adresowane do Spółki Akcyjnej "Przemysł Rybny na Polskim Bałtyku (Rybałt)".

W tar. wyj. XI na przewóz rudy żelaznej i t. d., w tytule taryfy skreśla się słowa "szmelcu żelaznego i stalowego (zgr. 63)" (Dz. Cl. R. P. z 1925 r. № 43, poz. 301).

Wprowadza się nowe taryfy wyjątkowe XXXIV, XXXV, XXXVI i XXXVII o brzmieniu następującem:

"TARYFA WYJĄTKOWA XXXIV.

Na przewóz muszli morskich (z gr. 101).

1. Obszar ważności. Od stacyj Gdańsk i Gdynia do wszystkich stacyj kolei polskich.

2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe oblicza się za całą odległość przewozu, nie wyłączając kolei na obszarze W. M. Gdańska, według klasy VII.

TARYFA WYJĄTKOWA XXXV.

Na wywóz materjałów drzewnych użytkowych (z gr. 41).

(Obowiązuje do dnia 31 grudnia 1925 r.).

1. Obszar ważności. Od stacyj na szlaku Drawski Młyn-Szamotuły i Międzychód-Szamotuły do Gdańska Neufahrwasser, Kaiserhafen, Holm, Lege Tor, Olivaer Tor, Strohdeich i do Gdyni.

2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe drzewa nieobrobionego, obrobionego, kopalniaków, papierówki, podkładów, sleeprów oraz słupów telegraficznych i telefonicznych oblicza się za całą odległość przewozu, nie wyłączając kolei na obszarze W. M. Gdańska, według wyj. klasy G.

3. Warunki stosowania. Przewóz powinien być dokonywany całemi pociągami.

TARYFA WYJĄTKOWA XXXVI.

Na przewóz szmelcu żelaznego i stalowego (z gr. 63).

1. Obszar ważności. Z Gdańska i Gdyni oraz od wszystkich punktów granicznych do wszystkich stacyj kolei polskich.

2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe oblicza się za całą odległość przewozu, nie wyłączając kolei na obszarze W. M. Gdańska.

zaodległośćod1do200km.- według klasy VIII,
"""201"360"- według jednakowej opłaty 90 gr. za 100 kg.,
""powyżej 360 km. - według wyj. kl. F.

Opłaty od stacji Gdynia i Gdynia - port oblicza się w wysokości równej opłacie od stacji Gdańsk - Neufahrwasser.

TARYFA WYJĄTKOWA XXXVII.

Na wywóz rudy żelaznej (z gr. 48).

1. Obszar ważności. Od wszystkich stacyj kolei polskich do wszystkich punktów granicznych.

2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe oblicza się według wyj. klasy F".

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 1925 roku.