Zmiany i uzupełnienia taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1926.62.375

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 lipca 1926 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI
z dnia 26 czerwca 1926 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o zmianach i uzupełnieniach taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Na mocy ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. z 1924 r. № 57 poz. 580) zarządza się co następuje:
W części V Taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych (Dz. U. R. P. z 1926 r. № 11 poz. 73) "Taryfy wyjątkowe" wprowadza się zmiany następujące:

W tar. wyj. № 8 i 9 na przewóz węgla część linji demarkacyjnej: "Krasne, Chodorów, Stryj" wymieniona w "Uwadze" do tych taryf, zmienia się na "Lwów, Drohobycz, Sianki".

W tar. wyj. № 11 na przewóz miału "Uwaga 2" otrzymuje brzmienie: "Czasowo, do końca września 1926 r. za przesyłki miału z Brzeszcza do Jaworzna ustala się opłatę na 35 gr. za 100 kg, a od Libiąża do Sierszy - na 30 gr.".

W tar. wyj. XVIII na wywóz węgla opłaty, podane w "Uwadze", mianowicie: 9 zł. i 10 zł. podnosi się na "10,5 zł." i "11,5 zł.".

W tar. wyj. XIX na wywóz węgla w p. 2 "Opłaty" opłaty 7,5 zł. i 8,5 zł. zmienia się na "9 zł." i "10 zł.". W "Uwadze" dodaje się ustęp: "Też same opłaty stosuje się również za część kolei polskich do przesyłek węgla, dokonywanych w składzie całych pociągów, najmniej 700 ton dziennie, z ładowni i stacyj kopalnianych do st. Gdynia-port i Gdańsk przez Lubliniec-Łękę".

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 1 lipca 1926 r.