Zmiany i uzupełnienia taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1926.28.180

Akt jednorazowy
Wersja od: 27 marca 1926 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI
z dnia 17 marca 1926 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz rolnictwa i Dóbr Państwowych o zmianach i uzupełnieniach taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Na mocy ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. № 57, poz. 580) zarządza się co następuje:
W taryfie towarowej polskich kolei normalnotorowych (Dz. U. R. P. z 1926 r. № 11, poz. 73) wprowadza się zmiany i uzupełnienia następujące:

W części II "Postanowienia taryfowe" wprowadza się co następuje:

W p. 29 po wyrazach: "w wagonach-kotłach (cysternach)" dodaje się: "do przesyłek węgla kamiennego, miału i brykietów, załadowanych na kopalniach do wagonów krytych"

W części V "Taryfy wyjątkowe" wprowadza się zmiany następujące:

Tar. wyj. № 1 na przewóz nasion siewnych uzupełnia się uwagą treści następującej:

"Uwaga. Czasowo, od 1 kwietnia do 31 maja, przewidziana taryfą niniejszą zniżka 20% rozciąga się również na przewozy nasion siewnych i sadzeniaków ziemniaczanych, dokonywane w ładunkach pół- i całowagonowych do stacyj, położonych w obrębie Dyrekcji kolejowej wileńskiej, pod warunkiem dołączenia świadectw, wymienionych wyżej".

Wprowadza się nową taryfę wyjątkową № 24:

"TARYFA WYJĄTKOWA № 24.

(obowiązuje od 1 kwietnia do 31 maja 1926 r.)

na przewów ziemniaków świeżych (z gr. 3).

1. Obszar ważności. Od wszystkich stacyj kolei polskich do stacji Tczew.

2. Opłaty. Przewoźne za przesyłki całowagonowe oblicza się według kl. wyj. G.

2. Warunki stosowania. Taryfę niniejszą stosuje się do przesyłek, nadanych z odległości powyżej 100 km. i adresowanych do zakładów "Solanum" w Tczewie".

Rozporządzenie niniejsze uzyskuje moc obowiązującą i dniem 1 kwietnia 1926 r.