§ 1. - Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwrotu pomocy technicznej zawartej w Programie Operacyjnym "Rybactwo i Morze".
Dz.U.2022.380
Akt jednorazowy"§ 16. Do wniosku o płatność dołącza się:
1) zestawienie faktur lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej potwierdzających poniesione koszty dotyczące realizacji operacji;
2) kopie dokumentów związanych z przeprowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego - w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
3) zestawienie rzeczowo-finansowe operacji;
4) oświadczenie beneficjenta lub inny dokument zawierający informację o numerze rachunku bankowego, na który mają być przekazane środki finansowe - w przypadku pierwszego wniosku o płatność lub w przypadku zmiany tego rachunku;
5) dokument elektroniczny zawierający treść wniosku zapisany w sposób umożliwiający edycję danych.";
"§ 16a. 1. Na wezwanie instytucji pośredniczącej do wniosku o płatność dołącza się wskazane w tym wezwaniu dokumenty inne niż wymienione w § 16, które są niezbędne do wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy technicznej i potwierdzają spełnienie warunków wypłaty tej pomocy, w szczególności kopie faktur lub innych dokumentów księgowych wymienionych w zestawieniu, o którym mowa w § 16 pkt 1, wraz z dowodami zapłaty, poświadczone za zgodność z oryginałem przez pracownika beneficjenta.
2. Instytucja pośrednicząca wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, w postaci papierowej, do złożenia kopii dokumentów, o których mowa w ust. 1, w terminie 21 dni od dnia doręczenia wezwania.
3. W przypadku niezłożenia kopii dokumentów, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy § 17 ust. 3-5.";
"2. Do przyznawania i wypłaty pomocy technicznej przez instytucję zarządzającą przepisy § 5-18 i § 21a stosuje się odpowiednio.";
"§ 21a. 1. Dokumenty dotyczące postępowania w sprawie przyznawania, wypłaty lub zwrotu pomocy technicznej mogą być składane również:
1) w formie dokumentu elektronicznego wniesionego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej, zwanej dalej "ESP", udostępnionej na elektronicznej platformie usług administracji publicznej, zwanej dalej "ePUAP";
2) w postaci elektronicznej na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. poz. 2320 oraz z 2021 r. poz. 72, 802, 1135, 1163 i 1598), wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 tej ustawy.
2. Umowa o dofinansowanie może zostać zawarta również przez odesłanie instytucji pośredniczącej podpisanej przez wnioskodawcę umowy o dofinansowanie:
1) za pośrednictwem ESP udostępnionej na ePUAP;
2) w postaci elektronicznej na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 tej ustawy.
3. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 i 2, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną organu administracji publicznej ze wskazaniem w treści pisma osoby opatrującej pismo pieczęcią.
4. W przypadku dokumentów dotyczących postępowania w sprawie przyznawania, wypłaty lub zwrotu pomocy technicznej złożonych:
1) w formie dokumentu elektronicznego, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, dniem złożenia jest dzień wskazany w urzędowym poświadczeniu przedłożenia (UPP) przesłanym za pośrednictwem ESP udostępnionej na ePUAP;
2) w postaci elektronicznej na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 tej ustawy, dniem złożenia jest wskazany w dowodzie otrzymania, o którym mowa w art. 41 tej ustawy, dzień wpłynięcia dokumentu na ten adres.".