Zmiana rozporządzenia w sprawie rejestru podmiotów wykluczonych z możliwości otrzymania środków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich.
Dz.U.2021.493
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW, FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
z dnia 12 marca 2021 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestru podmiotów wykluczonych z możliwości otrzymania środków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich
"5) podpisie zaufanym - rozumie się przez to podpis zaufany w rozumieniu art. 3 pkt 14a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320).";
"6. Zgłoszenie sporządza się w formie dokumentu elektronicznego i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym i przesyła za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej.";
"2. Powiadomienie sporządza się w terminie 14 dni od dnia wpisu podmiotu do rejestru.";
"b) adres zamieszkania lub adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej, ",
"4) dane o projekcie lub operacji:
a) nazwę programu operacyjnego, mechanizmu finansowego lub programu współpracy,
b) nazwę osi priorytetowej lub priorytetu i obszaru,
c) nazwę projektu lub operacji lub numer wniosku,
d) numer decyzji, o której mowa w art. 207 ust. 9 ustawy, jeżeli został nadany, datę jej wydania i oznaczenie organu wydającego albo informację o jej niewydaniu.";
"Wniosek w formie dokumentu elektronicznego opatruje się zaawansowanym podpisem elektronicznym, w tym podpisem osobistym, lub podpisem zaufanym.",
"8. Powiadomienie sporządza się w terminie 14 dni od dnia dokonania zmiany w rejestrze.";
"§ 9a. 1. Powiadomienia dla właściwej instytucji, o których mowa w § 5 ust. 1 i § 9 ust. 7, oraz odpowiedzi na wniosek instytucji, o których mowa w § 8 ust. 4, są sporządzane w formie dokumentu elektronicznego i opatrywane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym i przesyłane za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
2. Powiadomienia dla podmiotu wykluczonego, o których mowa w § 5 ust. 1 i § 9 ust. 7, oraz odpowiedzi na wniosek beneficjenta, o którym mowa w § 8 ust. 2, są:
1) sporządzane w formie pisemnej albo w formie dokumentu elektronicznego;
2) doręczane przesyłką poleconą nadaną w placówce pocztowej operatora pocztowego w rozumieniu art. 3 pkt 12 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1041 i 2320) albo przez pracownika urzędu obsługującego Ministra Finansów - w przypadku sporządzenia ich w formie pisemnej;
3) doręczane za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 34
4) - w przypadku sporządzenia ich w formie dokumentu elektronicznego, jeżeli beneficjent lub podmiot wykluczony spełni jeden z następujących warunków:
a) złoży wniosek w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą Ministra Finansów,
b) wystąpi do Ministra Finansów o takie doręczenie i wskaże Ministrowi Finansów adres elektroniczny.
3. Jeżeli podmiot wykluczony albo beneficjent zrezygnuje z doręczania powiadomień albo odpowiedzi, o których mowa w ust. 2, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, Minister Finansów doręcza je w sposób, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, z uwzględnieniem ust. 4.
4. W przypadku powiadomień i odpowiedzi, o których mowa w ust. 2, sporządzonych przez Ministra Finansów w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, które zostały opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, doręczenie może polegać na doręczeniu ich wydruku uzyskanego z tego systemu odzwierciedlającego ich treść, jeżeli beneficjent albo podmiot wykluczony nie złożył wniosku w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą Ministra Finansów lub nie wystąpił do Ministra Finansów o takie doręczenie. Przepis ust. 2 pkt 2 stosuje się odpowiednio do sposobu doręczenia wydruku.
5. Wydruk, o którym mowa w ust. 4, zawiera:
1) informację, że powiadomienie albo odpowiedź zostały wydane w formie dokumentu elektronicznego i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby, która je podpisała;
2) identyfikator powiadomienia albo odpowiedzi, nadawany przez system teleinformatyczny, za pomocą którego powiadomienie albo odpowiedź zostały wydane.";
ZAŁĄCZNIK
Formularz zgłoszenia podmiotu podlegającego wpisowi do rejestru podmiotów wykluczonych
Formularz zgłoszenia podmiotu podlegającego wpisowi do rejestru podmiotów wykluczonych
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »