Zmiana rozporządzenia w sprawie obowiązków informacyjnych funduszy emerytalnych.
Dz.U.2009.44.354
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 3 marca 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie obowiązków informacyjnych funduszy emerytalnych
"§ 7. 1. Wzór informacji, o której mowa w:
1) art. 192 ust. 1 ustawy, określa w przypadku:
a) otwartego funduszu - załącznik nr 3 do rozporządzenia,
b) pracowniczego funduszu - załącznik nr 4 do rozporządzenia;
2) art. 192 ust. 2 ustawy - określa załącznik nr 4a do rozporządzenia;
3) art. 192 ust. 3 ustawy - określa w przypadku informacji przekazywanej do członka otwartego funduszu załącznik nr 4b do rozporządzenia.
2. Informacja jest przesyłana przesyłką listową, niebędącą przesyłką najszybszej kategorii, w terminie 14 dni od dnia:
1) otrzymania pisemnego żądania członka funduszu w przypadku, o którym mowa w art. 192 ust. 1 ustawy;
2) otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w art. 14 ust. 1 albo art. 25 ust. 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o emeryturach kapitałowych (Dz. U. Nr 228, poz. 1507), w przypadku, o którym mowa w art. 192 ust. 2 ustawy;
3) wygaśnięcia prawa do okresowej emerytury kapitałowej, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o emeryturach kapitałowych, w przypadku, o którym mowa w art. 192 ust. 3 ustawy.
3. Informacja, o której mowa w art. 192 ust. 3 ustawy, jest przekazywana do Zakładu za pomocą środków komunikacji elektronicznej w formacie danych zgodnym z formatem danych systemu teleinformatycznego Zakładu w terminie 14 dni od dnia wygaśnięcia prawa do okresowej emerytury kapitałowej, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o emeryturach kapitałowych.";
"1. Okresowe sprawozdanie, dotyczące działalności funduszu, obejmuje dane w zakresie:
1) liczby członków funduszu na koniec każdego kwartału;
2) zmiany liczby członków funduszu w stosunku do poprzedniego kwartału oraz w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim;
3) liczby osób, o których mowa w art. 86 ust. 2 ustawy, na koniec każdego kwartału;
4) liczby osób, które zawiadomiły dotychczasowy otwarty fundusz o zawarciu umowy z nowym otwartym funduszem;
5) liczby zawartych przez otwarty fundusz umów o członkostwo z osobami, które złożyły oświadczenie o dotychczasowym nieuczestniczeniu w otwartym funduszu, z wyszczególnieniem liczby umów zawartych w trybie korespondencyjnym oraz liczby umów nieobjętych zestawieniem, o którym mowa w przepisach w sprawie trybu i terminu powiadamiania Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przez otwarty fundusz o zawarciu umowy z członkiem oraz dokonywania wypłaty transferowej;
6) liczby zawartych przez otwarty fundusz umów o członkostwo z osobami, które złożyły oświadczenie o uczestnictwie w innym otwartym funduszu, z wyszczególnieniem liczby umów zawartych w trybie korespondencyjnym oraz liczby umów nieobjętych zestawieniem, o którym mowa w przepisach powołanych w pkt 5;
7) liczby osób, dla których otwarty fundusz otworzył rachunek w trybie art. 128, art. 129 i art. 131 ust. 3 ustawy, oraz liczby osób wyznaczonych do otwartego funduszu w drodze losowania;
8) liczby dokonanych zapisów na rachunku uprawnionego do otrzymania środków oraz na rachunku, z którego są przenoszone środki, w przypadkach, o których mowa w art. 126, art. 128 ust. 1, art. 129 oraz art. 131 ust. 1 ustawy, jeżeli te rachunki są prowadzone przez ten sam otwarty fundusz, oraz kwoty zapisywanych środków;
9) liczby członków otwartego funduszu, którym Zakład ustalił prawo do okresowej emerytury kapitałowej i jej wysokość;
10) kwot środków zgromadzonych na rachunkach członków otwartego funduszu, którym Zakład ustalił prawo do okresowej emerytury kapitałowej;
11) kwot środków:
a) nieprzekazanych na wypłatę okresowej emerytury kapitałowej lub przekazanych w niepełnej wysokości oraz o łącznej kwocie obciążenia z tego tytułu rachunku bankowego, o którym mowa w art. 14 ust. 7 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o emeryturach kapitałowych, zwanego dalej "rachunkiem bankowym otwartego funduszu",
b) nienależnie pobranych przez Zakład z rachunku bankowego otwartego funduszu, z wyszczególnieniem odsetek należnych z tego tytułu;
12) liczby wypłat jednorazowych i ratalnych dokonanych z pracowniczego funduszu, dokonanych w danym roku kalendarzowym i według stanu na ostatni dzień wyceny przypadający w danym kwartale, z podziałem na wypłaty:
a) z tytułu uzyskania uprawnień emerytalnych, o których mowa w art. 42 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych (Dz. U. Nr 116, poz. 1207, z 2005 r. Nr 143, poz. 1202, z 2006 r. Nr 157, poz. 1119 oraz z 2008 r. Nr 220, poz. 1432),
b) dokonane na wniosek osoby uprawnionej, w przypadku śmierci uczestnika,
c) dokonane w przypadkach, o których mowa w art. 130 ustawy;
13) informacji dotyczących struktury aktywów pracowniczego funduszu według stanu na ostatni dzień wyceny przypadający w danym kwartale;
14) bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w kapitale własnym pracowniczego funduszu, sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości według stanu na ostatni dzień wyceny przypadający w danym kwartale.
2. Okresowe sprawozdanie w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-3 i pkt 12, jest sporządzane co kwartał i przekazywane do organu nadzoru w terminie 30 dni od ostatniego dnia kwartału, za który sprawozdanie jest sporządzane.",
"4. Okresowe sprawozdanie w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 5-11, jest sporządzane co miesiąc według stanu na koniec każdego miesiąca i przekazywane do organu nadzoru w terminie 15 dni od ostatniego dnia miesiąca, za który sprawozdanie jest sporządzane.
5. Okresowe sprawozdanie w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 13 i 14, jest sporządzane co kwartał i przekazywane do organu nadzoru w terminie 7 dni od ostatniego dnia roboczego kończącego dany kwartał.";
"17) kwot środków przekazanych przez otwarty fundusz na:
a) rachunek bankowy Zakładu, o którym mowa w art. 14 ust. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o emeryturach kapitałowych, na wypłatę okresowych emerytur kapitałowych wraz z podaniem liczby członków otwartego funduszu, dla których przekazano środki na wypłatę okresowej emerytury kapitałowej,
b) fundusz emerytalny wyodrębniony w ramach Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, o którym mowa w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych, wraz z podaniem liczby osób, dla których przekazano środki.";
"6) kwota środków utrzymywanych na rachunku bankowym otwartego funduszu.";
"1. Informacje, o których mowa w § 10 ust. 1, § 11 ust. 1, § 12 pkt 9-12, pkt 14 i 17 oraz § 13, są przekazywane do organu nadzoru za pomocą środków komunikacji elektronicznej w formacie danych zgodnym z formatem danych systemu teleinformatycznego organu nadzoru.";
"15) każdorazowej zmiany w zakresie osób zatrudnionych przez powszechne towarzystwo i podejmujących decyzje o sposobie lokowania aktywów otwartego funduszu, wraz z informacją o kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym osób nowo zatrudnionych, a także wskazaniem, które z tych osób są doradcami inwestycyjnymi.";
"1. Bieżące informacje, o których mowa w § 12 pkt 1-14, pkt 16 i 17, § 15 pkt 1-8, § 16 ust. 1 pkt 1-13 oraz w § 17 ust. 1 pkt 1-5, pkt 7 i 8 oraz ust. 2, są przekazywane do organu nadzoru w ciągu 24 godzin od zaistnienia zdarzenia uzasadniającego ich sporządzenie lub powzięcia o nich informacji przez fundusz lub towarzystwo.",
"5. Informacje, o których mowa w § 16 ust. 1 pkt 15, są przekazywane do organu nadzoru w terminie 7 dni od zaistnienia zdarzenia uzasadniającego ich sporządzenie.";
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 143, poz. 1202 i Nr 183, poz. 1538, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 i Nr 157, poz. 1119, z 2007 r. Nr 17, poz. 95, z 2008 r. Nr 180, poz. 1109 i Nr 228, poz. 1507 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
LOGO, nazwa i adres otwartego | Imię, nazwisko i adres | |
funduszu emerytalnego | do korespondencji* |
Informacja o środkach
znajdujących się na rachunku członka ....................
(nazwa otwartego
funduszu emerytalnego)
Imiona i nazwisko członka funduszu: ..........................
Data urodzenia: ..............................................
Numer PESEL: .................................................
Numer NIP: ...................................................
Seria i numer dowodu osobistego lub paszportu: ...............
Adres miejsca zamieszkania: ..................................
Numer rachunku członka funduszu: .............................
Stan rachunku w dniu ......, tj. dniu sporządzenia informacji:
(dzień, miesiąc, rok)
- liczba zgromadzonych jednostek rozrachunkowych: ............
- wartość jednostki rozrachunkowej: ....................... zł
- łączna wartość jednostek rozrachunkowych na rachunku: ... zł.
Informujemy, że ostatnia stopa zwrotu podana przez organ
nadzoru do publicznej wiadomości, osiągnięta przez nasz
otwarty fundusz emerytalny za okres 36 miesięcy (od ........
do .........) wyniosła ....... %, podczas gdy średnia ważona
stopa zwrotu wszystkich otwartych funduszy emerytalnych w tym
okresie wyniosła ............ %.
Informujemy, że nasz otwarty fundusz emerytalny osiągnął
następującą stopę zwrotu za okres:
- 12 miesięcy (od ..... do .....) ........... %
- 60 miesięcy (od ..... do .....) ........... %.
Wyniki zostały obliczone w ostatnim dniu roboczym kwartału
poprzedzającego kwartał, w którym informacja została
sporządzona.
W przypadku uznania, że otrzymana informacja o środkach
znajdujących się na rachunku zawiera błędne dane, należy
skontaktować się z naszym otwartym funduszem emerytalnym:
- pisemnie pod adresem: .................................. lub
- faksem pod numerem: ..................................., lub
- przez internet pod adresem: ..........................., lub
- telefonicznie pod numerem: .................................
Poniższa tabela zawiera wykaz operacji na rachunku, które
odbyły się pomiędzy dniem sporządzenia poprzedniej informacji
a dniem sporządzenia informacji obecnej:
Lp. | Data operacji | Opis operacji | Kwota operacji (w zł) | Odsetki od ZUS z tytułu nieprzekazania w terminie składki do OFE (w zł) | Kwota opłaty potrąconej od środków przekazanych przez ZUS (w zł) | Kwota inwestowanych środków (w zł) | Wartość jednostki rozrachunkowej ustalona dla operacji (w zł) | Liczba nabytych lub umorzonych jednostek rozrachunkowych |
poz. 1 | poz. 2 | poz. 3 | poz. 4 | poz. 5 | poz. 6 (poz. 3 + poz. 4 - poz. 5) | poz. 7 | poz. 8 (poz. 6 / poz. 7) | |
1 | Liczba jednostek rozrachunkowych na koniec poprzedniego okresu sprawozdawczego | |||||||
2 | ||||||||
3 | ||||||||
4 | ||||||||
n-1 | Razem: w okresie sprawozdawczym | X | ||||||
n | Łączna liczba jednostek rozrachunkowych zgromadzona na rachunku członkowskim |
* Informacja nieobligatoryjna.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
LOGO, nazwa i adres otwartego | Imię, nazwisko i adres | |
funduszu emerytalnego | do korespondencji* |
Informacja o wartości środków pieniężnych
zgromadzonych na rachunku członka ........................
(nazwa otwartego
funduszu emerytalnego)
Imiona i nazwisko członka funduszu: ..........................
Data urodzenia: ..............................................
Numer PESEL: .................................................
Numer NIP: ...................................................
Seria i numer dowodu osobistego lub paszportu: ...............
Adres miejsca zamieszkania: ..................................
Numer rachunku członka funduszu: .............................
Stan rachunku w dniu ......, tj. dniu sporządzenia informacji:
(dzień, miesiąc, rok)
- liczba zgromadzonych jednostek rozrachunkowych: ............
- wartość jednostki rozrachunkowej: ....................... zł
- łączna wartość jednostek rozrachunkowych na rachunku: ... zł.
W przypadku uznania, że otrzymana informacja o wartości
środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku zawiera błędne
dane, należy skontaktować się z naszym otwartym funduszem
emerytalnym:
- pisemnie pod adresem: .................................. lub
- faksem pod numerem: ..................................., lub
- przez internet pod adresem: ..........................., lub
- telefonicznie pod numerem: .................................
Treść nieobligatoryjna:
Poniższa tabela zawiera wykaz operacji dokonanych na rachunku
nr .....................,
w okresie od dnia ............ do dnia .............:
Lp. | Data operacji | Opis operacji | Kwota operacji (w zł) | Odsetki od ZUS z tytułu nieprzekazania w terminie składki do OFE (w zł) | Kwota opłaty potrąconej od środków przekazanych przez ZUS (w zł) | Kwota inwestowanych środków (w zł) | Wartość jednostki rozrachunkowej ustalona dla operacji (w zł) | Liczba nabytych lub umorzonych jednostek rozrachunkowych |
poz. 1 | poz. 2 | poz. 3 | poz. 4 | poz. 5 | poz. 6 (poz. 3 + poz. 4 - poz. 5) | poz. 7 | poz. 8 (poz. 6 / poz. 7) | |
Razem: | X |
* Informacja nieobligatoryjna.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
LOGO, nazwa i adres otwartego | Imię, nazwisko i adres | |
funduszu emerytalnego | do korespondencji* |
Informacja o wartości środków pieniężnych
zgromadzonych na rachunku członka ........................
(nazwa otwartego
funduszu emerytalnego)
Imiona i nazwisko członka funduszu: ..........................
Data urodzenia: ..............................................
Numer PESEL: .................................................
Numer NIP: ...................................................
Seria i numer dowodu osobistego lub paszportu: ...............
Adres miejsca zamieszkania: ..................................
Numer rachunku członka funduszu: .............................
Stan rachunku na dzień .......................................
(dzień, miesiąc, rok)
- liczba zgromadzonych jednostek rozrachunkowych: ............
- wartość jednostki rozrachunkowej: ....................... zł
- łączna wartość jednostek rozrachunkowych na rachunku: ... zł.
W przypadku uznania, że otrzymana informacja o wartości
środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku zawiera błędne
dane, należy skontaktować się z naszym otwartym funduszem
emerytalnym:
- pisemnie pod adresem: .................................. lub
- faksem pod numerem: ..................................., lub
- przez internet pod adresem: ..........................., lub
- telefonicznie pod numerem: .................................
* Informacja nieobligatoryjna.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
LOGO, nazwa i adres otwartego | Imię, nazwisko i adres | |
funduszu emerytalnego | do korespondencji* |
Informacja o wartości środków pieniężnych
zgromadzonych na rachunku członka ........................
(nazwa otwartego
funduszu emerytalnego)
Imiona i nazwisko członka funduszu: ..........................
Data urodzenia: ..............................................
Numer PESEL: .................................................
Numer NIP: ...................................................
Seria i numer dowodu osobistego lub paszportu: ...............
Adres miejsca zamieszkania: ..................................
Numer rachunku członka funduszu: .............................
Stan rachunku w dniu .......... po dokonaniu ostatniej wypłaty
(dzień, miesiąc, rok)
okresowej emerytury kapitałowej:
- liczba zgromadzonych jednostek rozrachunkowych: ............
- wartość jednostki rozrachunkowej: ....................... zł
- łączna wartość jednostek rozrachunkowych na rachunku: ... zł.
W przypadku uznania, że otrzymana informacja o wartości
środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku zawiera błędne
dane, należy skontaktować się z naszym otwartym funduszem
emerytalnym:
- pisemnie pod adresem: .................................. lub
- faksem pod numerem: ..................................., lub
- przez internet pod adresem: ..........................., lub
- telefonicznie pod numerem: .................................
* Informacja nieobligatoryjna.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Zakres informacji objętych kwartalnym sprawozdaniem dotyczącym sytuacji finansowej powszechnego towarzystwa
I. Wprowadzenie do kwartalnej informacji obejmuje w szczególności:
1) nazwę (firmę) powszechnego towarzystwa;
2) wskazanie okresu, za który sporządzana jest informacja;
3) wyjaśnienia dotyczące istotnych pozycji bilansu i rachunku wyników;
4) informacje o pozycjach pozabilansowych, w szczególności należnościach i zobowiązaniach warunkowych, zabezpieczeniach ustanowionych na majątku powszechnego towarzystwa.
II. Bilans powszechnego towarzystwa
Aktywa | Dzień bilansowy | Pasywa | Dzień bilansowy |
1 | 2 | 3 | 4 |
A. Aktywa trwałe | A. Kapitał własny | ||
I. Wartości niematerialne i prawne | I. Kapitał podstawowy | ||
II. Rzeczowe aktywa trwałe | II. Udziały (akcje) własne | ||
III. Należności długoterminowe | III. Kapitał zapasowy | ||
1. Od jednostek powiązanych | IV. Kapitał z aktualizacji wyceny | ||
2. Od pozostałych jednostek | V. Pozostałe kapitały rezerwowe | ||
IV. Inwestycje długoterminowe | VI. Zysk (strata) z lat ubiegłych | ||
1. Nieruchomości | VII. Zysk (strata) netto | ||
2. Wartości niematerialne i prawne | VIII. Odpisy z zysku netto w ciągu roku obrotowego | ||
3. Długoterminowe aktywa finansowe | B. Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania | ||
I. Rezerwy na zobowiązania | |||
II. Zobowiązania długoterminowe | |||
4. Inne inwestycje długoterminowe | 1. Wobec jednostek powiązanych | ||
V. Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe | 2. Wobec pozostałych jednostek | ||
B. Aktywa obrotowe | |||
I. Zapasy | III. Zobowiązania krótkoterminowe | ||
II. Należności krótkoterminowe | |||
1. Z tytułu dostaw i usług, w tym: | 1. Z tytułu dostaw i usług, w tym: | ||
a) z tytułu zarządzania funduszem, w tym: | a) z tytułu zarządzania funduszem, w tym: | ||
i) należności od OFE, w tym: | i) zobowiązania wobec OFE, w tym: | ||
- tytułem opłat od składek, za zarządzanie | - tytułem pokrycia niedoboru | ||
- tytułem refinansowania kosztów ponoszonych przez fundusz | - tytułem refinansowania kosztów ponoszonych przez fundusz | ||
- tytułem wypłaty z aktywów funduszu | - tytułem wpłat na rachunek premiowy | ||
- tytułem zwrotów z rachunku rezerwowego | - tytułem wpłat na rachunek rezerwowy | ||
- tytułem wpłat na rachunek części dodatkowej Funduszu Gwarancyjnego | |||
ii) należności od ZUS | - tytułem wpłat na rachunek części podstawowej Funduszu Gwarancyjnego | ||
iii) należności od KDPW | ii) zobowiązania wobec Depozytariusza | ||
iv) należności od Depozytariusza | iii) pozostałe | ||
v) pozostałe | b) z tytułu akwizycji na rzecz OFE | ||
b) z tytułu akwizycji na rzecz OFE | c) z tytułu wypłat transferowych, w tym: | ||
i) zobowiązania wobec ZUS | |||
ii) zobowiązania wobec KDPW | |||
d) zobowiązania z tytułu wypłat okresowych emerytur kapitałowych | |||
2. Tytułem podatków, dotacji, ceł, ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz innych świadczeń | 2. Tytułem podatków, ceł, ubezpieczeń i innych świadczeń | ||
3. Tytułem wynagrodzeń | |||
3. Należności dochodzone na drodze sądowej | |||
4. Pozostałe należności | 4. Tytułem zaciągniętych kredytów, pożyczek, emisji dłużnych papierów wartościowych i innych zobowiązań finansowych | ||
III. Inwestycje krótkoterminowe | |||
1. Krótkoterminowe aktywa finansowe | 5. Pozostałe zobowiązania | ||
2. Środki pieniężne i inne aktywa pieniężne | 6. Fundusze specjalne | ||
3. Inne inwestycje krótkoterminowe | IV. Rozliczenia międzyokresowe | ||
IV. Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe | |||
Aktywa razem | Pasywa razem |
III. Rachunek zysków i strat powszechnego towarzystwa
Koszty i straty | za okres ........ | Przychody i zyski | za okres ....... |
B. Koszty związane z zarządzaniem OFE | A. Przychody wynikające z zarządzania OFE | ||
I. Obowiązkowe obciążenia z tytułu zarządzania OFE | I. Przychody z tytułu kwot pobieranych przez OFE od wpłacanych składek | ||
1. Koszty z tytułu opłat agenta transferowego/rejestru członków funduszu | II. Wynagrodzenie za zarządzanie OFE | ||
2. Koszty z tytułu opłat na funkcjonowanie organu nadzoru/rzecznika ubezpieczonych | III. Przychody z tytułu opłat na rzecz PTE uiszczanych przez członków OFE i związanych z wypłatami transferowymi | ||
3. Koszty z tytułu tworzenia w OFE rachunku premiowego | IV. Przychody od OFE przeznaczone na tworzenie rachunku premiowego | ||
4. Koszty z tytułu wpłat na rachunek części podstawowej Funduszu Gwarancyjnego | V. Przychody z tytułu wykorzystania rachunku rezerwowego OFE | ||
5. Koszty z tytułu wpłat na rachunek części dodatkowej Funduszu Gwarancyjnego | VI. Przychody z wykorzystania części dodatkowej Funduszu Gwarancyjnego | ||
6. Koszty pokrycia niedoboru w OFE | VII. Pozostałe przychody | ||
7. Koszty z tytułu opłat transakcji nabycia/zbycia aktywów OFE | |||
8. Koszty z tytułu prowizji dla ZUS od składek członków OFE | |||
9. Koszty z tytułu transferów - prowizja dla ZUS | |||
10. Koszty z tytułu transferów - opłata dla KDPW | |||
11. Koszty odsetek dla ZUS z tytułu nieprzekazania środków na wypłatę okresowej emerytury kapitałowej lub przekazania ich w niepełnej wysokości | |||
12. Koszty z tytułu pozostałych obowiązkowych obciążeń i opłat operacyjnych | |||
II. Pozostałe obciążenia | |||
1. Koszty usług akwizycyjnych | |||
2. Koszty marketingu i promocji | |||
3. Koszty ogólne zarządzania PTE: | |||
a) zużycie materiałów i energii, | |||
b) amortyzacja, | |||
c) wynagrodzenia, | |||
d) ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia, | |||
e) usługi obce, | |||
f) podatki i opłaty, w tym: | |||
- wpłaty na rzecz organu nadzoru, - wpłaty na rzecznika ubezpieczonych, | |||
g) pozostałe koszty rodzajowe | |||
C. Zysk / strata techniczna powszechnego towarzystwa na zarządzaniu OFE | |||
E. Pozostałe koszty operacyjne | D. Pozostałe przychody operacyjne | ||
1. Strata ze zbycia aktywów niefinansowych | 1. Zysk ze zbycia aktywów niefinansowych | ||
2. Aktualizacja wartości aktywów niefinansowych | 2. Inne przychody według tytułów | ||
3. Inne koszty według tytułów | |||
F. Zysk/ strata operacyjna | |||
H. Koszty finansowe | G. Przychody finansowe | ||
1. Aktualizacja wartości aktywów finansowych w jednostkach powiązanych | 1. Aktualizacja wartości aktywów finansowych w jednostkach powiązanych | ||
2. Aktualizacja wartości aktywów finansowych w jednostkach pozostałych | 2. Aktualizacja wartości aktywów finansowych w jednostkach pozostałych | ||
3. Inne koszty finansowe związane z jednostkami powiązanymi według tytułów | 3. Inne przychody finansowe związane z jednostkami powiązanymi według tytułów | ||
4. Inne koszty finansowe związane z jednostkami pozostałymi według tytułów | 4. Inne przychody finansowe związane z jednostkami pozostałymi według tytułów | ||
I. Zysk / strata na działalności gospodarczej | |||
K. Nadzwyczajne straty według tytułów | J. Nadzwyczajne zyski według tytułów | ||
L. Zysk / strata brutto | |||
1. Podatek dochodowy | |||
2. Korekta aktywów lub pasywów z tytułu odroczonego podatku dochodowego | |||
M. Zysk / strata netto |
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »