Zmiana rozporządzenia w sprawie dotacji udzielanej w celu zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej kraju przy stosowaniu promieniowania jonizującego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.27

Akt jednorazowy
Wersja od: 7 stycznia 2021 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 1 grudnia 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie dotacji udzielanej w celu zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej kraju przy stosowaniu promieniowania jonizującego

Na podstawie art. 33 ust. 21 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1792 oraz z 2020 r. poz. 284 i 322) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 26 marca 2012 r. w sprawie dotacji udzielanej w celu zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej kraju przy stosowaniu promieniowania jonizującego (Dz. U. poz. 394) wprowadza się następujące zmiany:
1)
użyte w § 1 w pkt 2, w § 2 w ust. 1 oraz w § 3, w różnym przypadku, wyrazy "minister właściwy do spraw gospodarki" zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami "minister właściwy do spraw energii";
2)
załącznik do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Wnioski o udzielenie dotacji złożone przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie przepisów dotychczasowych podlegają rozpatrzeniu.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

WNIOSEK o udzielenie dotacji w roku ....

Część A: Dotyczy dotacji udzielanej na wykonywanie działalności, o której mowa w art. 33 ust. 2 pkt 1–7 ustawy

........................................................................................................................
(nazwa i adres wnioskodawcy)(miejscowość, data)

Minister Klimatu i Środowiska

WNIOSEK

o udzielenie dotacji w roku .....

Zgodnie z art. 33 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. – Prawo atomowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1792 oraz z 2020 r. poz. 284 i 322) wnoszę o udzielenie dotacji na wykonywanie działalności pn.:

............................................................................................, ............................................................................................,

............................................................................................, ............................................................................................,

o której mowa w art. 33 ust. 2 pkt ........ ustawy, w kwocie ................. tys. zł

(słownie złotych ).

...............................................................

(podpis wnioskodawcy)

Do wniosku załączam:

I. Część opisową;

II. Plan zadaniowo-finansowy wykonywania w roku ....... działalności;

III. Plan dochodów uzyskanych w wyniku wykonywania w roku ..... działalności i środki pochodzące z innych źródeł;

IV. Harmonogram wydatków na wykonywanie w roku ..... działalności.

I. Część opisowa:

1. Informacje o wnioskodawcy:

1) potencjał techniczny, a w szczególności sprzęt, aparatura oraz infrastruktura techniczna umożliwiające prawidłowe wykonywanie działalności będącej przedmiotem wniosku,

2) źródła przychodu umożliwiające współfinansowanie działalności będącej przedmiotem wniosku,

3) kwalifikacje i doświadczenie pracowników niezbędnych do wykonywania działalności będącej przedmiotem wniosku, a także ich uprawnienia, o ile są one wymagane,

4) wskazanie, że wnioskodawca jest organizacją prowadzącą badania i upowszechniającą wiedzę w rozumieniu art. 2 pkt 83 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.).

2. Opis i terminy realizacji poszczególnych zadań wchodzących w zakres działalności będącej przedmiotem wniosku.

3. Opis prac planowanych do wykonania w ramach usług obcych, wraz z uzasadnieniem.

4. Opis wpływu działalności na bezpieczeństwo jądrowe i ochronę radiologiczną kraju.

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, .............................................................................................

....................................

(podpis wnioskodawcy)

II. Plan zadaniowo-finansowy wykonywania w roku działalności pn.: ................................................................................................................................................................

II.1. Dane dotyczące kosztów realizacji zadań wchodzących w zakres działalności

WyszczególnienieLiczba osób realizujących zadanie w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracyKoszty realizacji zadań:w tym:
koszty bezpośredniekoszty pośrednie
ogółemz tego finansowane:ogółem:w tym:ogółem:w tym:
z dotacjiz dochodów i środków pochodzących z innych źródełwynagrodzenia i składki naliczane od wynagrodzeńmateriałyenergiausługi obceinne koszty bezpośrednieamortyzacja*)
12345678910111213
Zadanie nr l...................

(tytuł zadania)

Zadanie nr 2..................

(tytuł zadania)

itd.
RAZEM

*) O ile amortyzacja rozliczana jest w kosztach pośrednich (jeżeli nie, to powinna być wyszczególniona jako składnik kosztów bezpośrednich).

.................................................

(podpis wnioskodawcy)

II.2. Materiały przewidziane do zakupu na potrzeby realizacji w roku zadań wchodzących w zakres

działalności pn.:

WyszczególnienieKoszty w tys. zł
12
Zadanie 11.
2.
Razem
Zadanie 21.
2.
Razem
itd.1.
2.
Razem
OGÓŁEM

...........................................

(podpis wnioskodawcy)

II.3. Prace planowane do wykonania w ramach usług obcych na potrzeby realizacji w roku ............................. zadań wchodzących w zakres działalności pn.: .......................................................................................................................

WyszczególnienieKoszty w tys. zł
12
Zadanie 11.
2.
Razem
Zadanie 21.
2.
Razem
itd.1.
2.
Razem
OGÓŁEM

..............................................

(podpis wnioskodawcy)

II.4. Inne koszty bezpośrednie przewidziane na potrzeby realizacji w roku zadań wchodzących w zakres

działalności pn.:

WyszczególnienieKoszty w tys. zł
12
Zadanie 11.
2.
Razem
Zadanie 21.
2.
Razem
itd.1.
2.
Razem
OGÓŁEM

...........................................

(podpis wnioskodawcy)

III. Plan dochodów uzyskanych w wyniku wykonywania w roku ........... działalności pn.: ....................................................................................................................... oraz środki pochodzące z innych źródeł

Lp.Wyszczególnienie tytułów dochodów oraz tytułów innych źródeł pochodzenia środkówKwota w tys. zł
123
1
2
itd.
Razem

.........................................

(podpis wnioskodawcy)

IV. Harmonogram wydatków na wykonywanie w roku ............. działalności pn.: .............................................................

MiesiącFinansowanie w tys. zł
ogółemdotacjadochody i środki pochodzące z innych źródeł
1234
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
RAZEM

.............................................

(podpis wnioskodawcy)

Część B: Dotyczy dotacji udzielanej na realizację inwestycji, o której mowa w art. 33 ust. 2 pkt 8 ustawy

........................................................................................................................
(nazwa i adres wnioskodawcy)(miejscowość, data)

Minister Klimatu i Środowiska

WNIOSEK

o udzielenie dotacji w roku .......

Zgodnie z art. 33 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. – Prawo atomowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1792 oraz z 2020 r. poz. 284 i 322) wnoszę o udzielenie dotacji na realizację inwestycji pn.:

..................................................................., ...................................................................,

..................................................................., ...................................................................,

o której mowa w art. 33 ust. 2 pkt 8, wchodzącej w zakres działalności, o której mowa

w art. 33 ust. 2 pkt ...... ustawy, w kwocie ......... tys. zł

(słownie złotych ).

...........................................

(podpis wnioskodawcy)

Do wniosku załączam:

I. Część opisową;

II. Harmonogram realizacji w roku inwestycji;

III. Harmonogram finansowania w roku inwestycji.

I. Część opisowa:

1. Informacje o wnioskodawcy:

1) potencjał techniczny, a w szczególności sprzęt, aparatura oraz infrastruktura techniczna umożliwiające realizację inwestycji będącej przedmiotem wniosku,

2) źródła przychodu umożliwiające współfinansowanie inwestycji będącej przedmiotem wniosku,

3) kwalifikacje i doświadczenie pracowników niezbędnych do realizacji inwestycji będącej przedmiotem wniosku, a także ich uprawnienia, o ile są one wymagane,

4) wskazanie, że wnioskodawca jest organizacją prowadzącą badania i upowszechniającą wiedzę w rozumieniu art. 2 pkt 83 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.).

2. Uzasadnienie.

3. Zakres rzeczowy inwestycji.

4. Wartość kosztorysowa inwestycji (w tys. zł).

5. Data rozpoczęcia inwestycji.

6. Data zakończenia inwestycji.

7. *) Zakładany wstępnie**) lub uaktualniony***) harmonogram wydatków na realizację inwestycji w poszczególnych

latach (w tys. zł).

8. Data osiągnięcia zdolności projektowych.

9. Planowane efekty rzeczowe realizacji inwestycji.

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................................................................, ..............................................................................................

............................................

(podpis wnioskodawcy)

*) Dotyczy inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 1 rok.

**) Dotyczy inwestycji rozpoczynanych.

***) Dotyczy inwestycji kontynuowanych.

II. Harmonogram realizacji w roku .............. inwestycji pn.: .....................................................................................................

Lp.Wyszczególnienie*)TerminKoszty w tys. zł
ogółemźródła finansowania
rozpoczęciazakończeniadotacjadochody i środki pochodzące z innych źródeł
1234567
1
2
...
itd.
Razem

*) Obejmuje zadania składające się na inwestycję budowlaną (zgodnie z dokumentacją inwestycji) lub specyfikację zakupów.

................................................

(podpis wnioskodawcy)

III. Harmonogram finansowania w roku ................ inwestycji pn.: ...........................................................................................

MiesiącFinansowanie w tys. zł
ogółemdotacjadochody i środki pochodzące z innych źródeł
1234
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
RAZEM

.......................................

(podpis wnioskodawcy)

)