Zmiana obszaru składu wolnocłowego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2008.72.421

Akt utracił moc
Wersja od: 29 kwietnia 2008 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW 1
z dnia 11 kwietnia 2008 r.
w sprawie zmiany obszaru składu wolnocłowego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach

Na podstawie art. 27 ust. 2 ustawy z dnia 19 marca 2004 r. - Prawo celne (Dz. U. Nr 68, poz. 622 i Nr 273, poz. 2703) zarządza się, co następuje:
Określa się, w załączniku do rozporządzenia, granice i obszar składu wolnocłowego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach, ustanowionego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 1999 r. w sprawie ustanowienia składu wolnocłowego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach (Dz. U. Nr 86, poz. 955 oraz z 2005 r. Nr 17, poz. 146).
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

SZCZEGÓŁOWY OPIS GRANIC I OBSZAR SKŁADU WOLNOCŁOWEGO NA TERENIE MIĘDZYNARODOWEGO PORTU LOTNICZEGO "KATOWICE" W PYRZOWICACH

Szczegółowy opis granic składu wolnocłowego

Skład wolnocłowy znajduje się na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach. Jest on zlokalizowany na parterze (przyziemie) Terminalu Pasażerskiego 1A oraz na parterze i I piętrze Terminalu Pasażerskiego 1B. Terminale te stanowią przestrzennie jeden obiekt, z wyodrębnionymi ciągami odprawowymi. Z uwagi na usytuowanie wewnątrz budynku, odgraniczenie składu wolnocłowego stanowią trwałe elementy budowlane budynku.

Opis przebiegu granic składu wolnocłowego przedstawiony jest na mapie w skali 1:500 i jest przechowywany u zarządzającego oraz w kopii we właściwej miejscowo izbie celnej nadzorującej skład wolnocłowy i w Ministerstwie Finansów.

Granicę składu wolnocłowego w Terminalu 1A stanowią następujące odcinki ścian:

1) ściana gipsowo-metalowa zewnętrzna od strony rampy wyładunkowej przy drodze służbowej na terenie zamkniętym, o długości 2,5 m, w której znajduje się otwór drzwiowy z drzwiami rozwieranymi na zewnątrz o szerokości 2,4 m i wysokości 2,4 m, przystosowanymi do zamknięć celnych,

2) ściana murowana wzdłuż klatki schodowej, o długości 4,0 m,

3) ściana niskiego pomieszczenia murowana wzdłuż klatki schodowej i pomieszczenia na odpadki restauracji, o długości 3,4 m,

4) ściana murowana stanowiąca obudowę windy towarowej i przedmagazynu restauracji, o długości 2,8 m,

5) ściana murowana stanowiąca obudowę przedmagazynu restauracji i toalet o długości 1,0 m,

6) ściana murowana stanowiąca obudowę rozdzielni elektrycznej i toalet o długości 4,1 m,

7) ściana gipsowa oddzielająca toalety od bagażowni o długości 5,7 m,

8) ściana gipsowa oddzielająca toalety od bagażowni, pomieszczenia instalacyjnego o długości 4,0 m,

9) dwa odcinki ścian gipsowych wzdłuż pomieszczenia instalacyjnego o długości 8,8 m i 1,9 m,

10) ściana gipsowa wzdłuż bagażowni odlotowej, o długości 2,6 m,

11) ściana gipsowa oddzielająca pomieszczenie służbowe administracji celnej, o długości 6,95 m,

12) ściana murowana oddzielająca pomieszczenie kontroli bezpieczeństwa Straży Granicznej w ciągu odlotowym o długości 3,6 m z jednym otworem drzwiowym o szerokości 0,9 m i wysokości 2,05 m, drzwi wyposażone w kontrolę dostępu i przystosowane do zamknięć celnych,

13) ściana gipsowa oddzielająca pomieszczenie kontroli bezpieczeństwa Straży Granicznej w ciągu odlotowym o długości 0,9 m,

14) ściana przeszklona o konstrukcji aluminiowej, oddzielająca pomieszczenie kontroli bezpieczeństwa Straży Granicznej w ciągu odlotowym, o długości 8,5 m, z czterema otworami drzwiowymi o szerokości 1 m i wysokości 2,4 m, drzwi przystosowane do zamknięć celnych, oraz jednym otworem drzwiowym o szerokości 1,1 m i wysokości 2,4 m, drzwi zaopatrzone w kontrolę dostępu i przystosowane do zamknięć celnych,

15) trzy odcinki ścian murowanych oddzielających pomieszczenia Straży Granicznej o długości 1,7 m, 2,3 m i 1,7 m,

16) ściana murowano-gipsowa oddzielająca pomieszczenie Straży Granicznej o długości 3,55 m,

17) trzy odcinki ścian gipsowych wzdłuż pomieszczeń Straży Granicznej o długości 4,8 m, 0,7 m i 1,5 m,

18) ściana murowana zewnętrzna o długości 1,3 m,

19) ściana gipsowo-metalowa zewnętrzna o długości 1,9 m,

20) ściana gipsowo-metalowa oddzielająca pomieszczenie korytarza tranzytowego Straży Granicznej o długości 4,12 m z jednym otworem drzwiowym o szerokości 0,9 m i wysokości 2,05 m, drzwi wyposażone w kontrolę dostępu i przystosowane do zamknięć celnych,

21) ściana murowana oddzielająca pomieszczenie korytarza tranzytowego Straży Granicznej o długości 2,0 m,

22) ściana murowana oddzielająca pomieszczenie korytarza tranzytowego Straży Granicznej o długości 4,12 m,

23) ściana murowana zewnętrzna o długości 6,63 m,

24) ściana murowana wewnętrzna oddzielająca pomieszczenie służbowe Straży Granicznej i klatkę schodową ewakuacyjną, we fragmencie zewnętrzna od strony płyty postojowej samolotów, o długości 14,48 m, w której znajduje się nieotwierane okno (witryna) o szerokości 1,2 m i wysokości 2,07 m,

25) ściana gipsowo-metalowa zewnętrzna od strony płyty postojowej samolotów, o długości 44,9 m, w której znajduje się sześć otworów drzwiowych z drzwiami rozwieranymi na zewnątrz o szerokości 2,4 m i wysokości 3,6 m oraz sześć okien nieotwieranych (witryny) o szerokości 2,4 m i wysokości 3,6 m, troje drzwi wyposażonych w kontrolę dostępu i przystosowanych do zamknięć celnych,

26) ściana gipsowa wzdłuż pomieszczenia odprawowego "VIP" o długości 5,7 m, z jednym otworem drzwiowym o szerokości 2,0 m i wysokości 2,4 m, drzwi przystosowane do zamknięć celnych,

27) ściana gipsowa wzdłuż pomieszczenia odprawowego "VIP" o długości 4,4 m,

28) ściana gipsowa wzdłuż toalety pomieszczenia odprawowego "VIP" o długości 5,9 m,

29) ściana gipsowa wzdłuż toalety pomieszczenia odprawowego "VIP" o długości 3,4 m,

30) ściana gipsowo-metalowa zewnętrzna od drogi służbowej na terenie zamkniętym, o długości 6,0 m, w której znajdują się cztery otwory okienne o szerokości 0,9 m i wysokości 0,9 m, okna przystosowane do zamknięć celnych,

31) pozostałe granice składu wolnocłowego w Terminalu 1A stanowią: podłoga betonowa grubości 15 cm oraz strop żelbetowy pomiędzy parterem a pierwszym piętrem o grubości 30 cm.

Granicę składu wolnocłowego w Terminalu 1B stanowią następujące odcinki ścian:

Parter - przestrzeń od poziomu ±0,00 do poziomu +5,60

1) ściana przeszklona o konstrukcji aluminiowej, oddzielająca pomieszczenie kontroli bezpieczeństwa Straży Granicznej w ciągu odlotowym, o długości 4,70 m, z otworem drzwiowym o szerokości 1,85 m i wysokości 2,05 m i otworem drzwiowym o szerokości 1,04 m i wysokości 2,05 m wyposażone w kontrolę dostępu, wszystkie drzwi przystosowane do zamknięć celnych,

2) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 12,00 m oddzielająca pomieszczenie kontroli bezpieczeństwa Straży Granicznej w ciągu odlotowym, wydzielająca korytarz transportowy ze schodami ruchomymi i zwykłymi do przemieszczania pasażerów na pierwsze piętro, przebiegająca ukośnie wzdłuż poziomu schodów od poziomu ±0,00 do poziomu +5,60,

3) odcinek odgraniczenia stanowiący strop o szerokości 3,48 m między parterem a pierwszym piętrem,

4) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 12,00 m oddzielająca korytarz wyjściowy przylotowy i pomieszczenie techniczne, przebiegająca ukośnie wzdłuż poziomu schodów od poziomu +5,60 do poziomu ±0,00,

5) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 1,82 m oddzielająca pomieszczenie techniczne,

6) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 2,80 m i ściana żelbetowa szybu dźwigu osobowego o długości 2,66 m oddzielająca korytarz wyjściowy przylotowy,

7) ściana żelbetowa szybu dźwigu osobowego o długości 1,82 m i ściana gipsowa wewnętrzna o długości 3,63 m oddzielająca pomieszczenie służbowe Służby Celnej na przylocie,

8) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 4,54 m oddzielająca pomieszczenia służbowe Służby Celnej na przylocie,

9) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 3,60 m oddzielająca pomieszczenia służbowe i WC Służby Celnej na przylocie,

10) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 2,88 m oddzielająca pomieszczenia techniczne Straży Granicznej na odlocie,

11) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 1,15 m oddzielająca pomieszczenia WC Straży Granicznej na odlocie,

12) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 2,32 m oddzielająca pomieszczenia służbowe i WC Straży Granicznej na odlocie,

13) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 2,30 m oddzielająca pomieszczenia służbowe i WC Straży Granicznej na odlocie, w której znajduje się otwór drzwiowy z drzwiami rozwieranymi na zewnątrz o szerokości 0,9 m i wysokości 2,05 m, przystosowanymi do zamknięć celnych,

14) ściana zewnętrzna murowana o długości 24,00 m od strony płyty postojowej samolotów, na odcinku 12,00 m przebiegająca poziomo, następnie na odcinku 12,00 m przebiegająca ukośnie wzdłuż poziomu schodów od poziomu ±0,00 do poziomu +5,60, w której znajdują się dwa otwory okienno-drzwiowe: pierwszy - rozsuwany oraz drugi - rozwierany na zewnątrz, o konstrukcji aluminiowej o wymiarach 4,80 m na 3,58 m, wymiary przejścia 2,30 m na 2,23 m, drzwi wyposażone w kontrolę dostępu i przystosowane do zamknięć celnych, oraz jeden otwór okienny nieotwierany (witryna) o wymiarach 4,80 m na 1,17 m,

15) odcinek odgraniczenia stanowiący strop o szerokości 3,86 m między parterem a pierwszym piętrem,

16) ściana wewnętrzna składająca się z trzech odcinków: pierwszy odcinek stanowi ściana gipsowo-aluminiowa o długości 6,00 m oddzielająca od hallu przylotowego, przebiegająca ukośnie wzdłuż poziomu schodów od poziomu +5,60 do poziomu +2,80, drugi odcinek stanowi ściana żelbetowo-gipsowo-aluminiowa o długości 6,00 m oddzielająca od hallu przylotowego i pomieszczenia gospodarczego, przebiegająca ukośnie wzdłuż poziomu schodów od poziomu +2,80 do poziomu ±0,00, trzeci odcinek stanowi ściana żelbetowa (szyb windowy) o długości 1,82 m oddzielająca od hallu przylotowego, przebiegająca prostopadle do odcinków pierwszego i drugiego, przylegająca do styku tych odcinków,

17) ściana żelbetowa (szyb windowy) i aluminiowa o długości 16,00 m, oddzielająca od hallu przylotowego, w której znajdują się dwa otwory drzwiowe z drzwiami rozwieranymi do wewnątrz o szerokości 2,15 m, wysokości 2,35 m, przystosowane do zamknięć celnych, w tym jedne z drzwi wyposażone w kontrolę dostępu, oraz dwa otwory okienne nieotwierane (witryny) o wymiarach 3,40 m na 2,40 m,

18) ściana gipsowa o długości 2,25 m, oddzielająca od hallu przylotowego,

19) ściana gipsowo-aluminiowa o długości 4,12 m, oddzielająca od hallu przylotowego, w której znajduje się otwór drzwiowy z drzwiami rozwieranymi na zewnątrz o szerokości 2,15 m, wysokości 2,35 m, przystosowanymi do zamknięć celnych,

20) ściana zewnętrzna murowana o długości 24,00 m od strony płyty postojowej samolotów, na odcinku 12,00 m przebiegająca poziomo, następnie na odcinku 12,00 m przebiegająca ukośnie wzdłuż poziomu schodów od poziomu ±0,00 do poziomu +5,60, w której znajdują się dwa otwory okienno-drzwiowe: pierwszy - rozwierany na zewnątrz oraz drugi - rozsuwany, o konstrukcji aluminiowej o wymiarach 4,80 m na 3,58 m, wymiary przejścia 2,30 m na 2,23 m, drzwi wyposażone w kontrolę dostępu i przystosowane do zamknięć celnych, oraz jeden otwór okienny nieotwierany (witryna) o wymiarach 4,80 m na 1,17 m,

21) ściana murowana o długości 5,71 m, zewnętrzna i częściowo wewnętrzna oddzielająca klatkę schodową ewakuacyjną,

22) ściana żelbetowa i gipsowo-aluminiowa o długości 17,58 m, oddzielająca od pomieszczenia przylotowego odbioru bagażu, w której znajdują się dwa otwory drzwiowe z drzwiami rozwieranymi do wewnątrz o szerokości 2,15 m, wysokości 2,35 m, przystosowanymi do zamknięć celnych, z których jedne wyposażone są w kontrolę dostępu, oraz jeden otwór okienny nieotwierany (witryna) o wymiarach 3,40 m na 2,40 m,

23) ściana wewnętrzna składająca się z trzech odcinków: pierwszy odcinek stanowi ściana gipsowo-aluminiowa o długości 6,00 m oddzielająca od hallu przylotowego, przebiegająca ukośnie wzdłuż poziomu schodów od poziomu +5,60 do poziomu +2,80, drugi odcinek stanowi ściana żelbetowo-gipsowo-aluminiowa o długości 6,00 m oddzielająca od hallu przylotowego i pomieszczenia zaginionego bagażu, przebiegająca ukośnie wzdłuż poziomu schodów od poziomu +2,80 do poziomu ±0,00, trzeci odcinek stanowi ściana żelbetowa (szyb windowy) o długości 1,82 m oddzielająca od pomieszczenia zaginionego bagażu, przebiegająca prostopadle do odcinków pierwszego i drugiego, przylegająca do styku tych odcinków,

24) odcinek odgraniczenia stanowiący strop o szerokości 3,86 m między parterem a pierwszym piętrem,

1 piętro - od poziomu +5,60 do +10,05

25) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 2,40 m oddzielająca korytarz służący do dostawy towaru do składu wolnocłowego, w której znajduje się otwór drzwiowy z drzwiami rozwieranymi na zewnątrz o szerokości 1,93 m, wysokości 2,05 m, wyposażonymi w kontrolę dostępu i przystosowanymi do zamknięć celnych,

26) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 1,46 m oddzielająca WC ogólnodostępne,

27) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 6,70 m oddzielająca WC ogólnodostępne,

28) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 16,50 m oddzielająca hall ogólnodostępny,

29) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 3,25 m oddzielająca placówkę handlową ogólnodostępną,

30) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 18,17 m oddzielająca placówkę handlową ogólnodostępną i pomieszczenia techniczne,

31) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 3,31 m oddzielająca pomieszczenia techniczne,

32) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 17,90 m oddzielająca hall ogólnodostępny,

33) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 3,33 m oddzielająca placówkę handlową ogólnodostępną,

34) ściana gipsowa wewnętrzna o długości 11,73 m oddzielająca placówkę handlową ogólnodostępną,

35) ściana murowana zewnętrzna o długości 26,40 m,

36) ściana murowana zewnętrzna o długości 8,70 m,

37) ściana murowana wewnętrzna o długości 5,73 m oddzielająca korytarz służbowy Straży Granicznej i pomieszczenia dla osób deportowanych, osób, którym odmówiono wjazdu na teren RP, i osób, które poprosiły o azyl, w której znajduje się otwór drzwiowy z drzwiami rozwieranymi do wewnątrz o szerokości 1,02 m i wysokości 2,05 m, wyposażonymi w kontrolę dostępu i przystosowanymi do zamknięć celnych,

38) ściana zewnętrzna od strony płyty postojowej samolotów, o konstrukcji aluminiowej, przeszklona, o długości 97,40 m,

39) ściana zewnętrzna od strony płyty postojowej samolotów, o konstrukcji aluminiowej, przeszklona, we fragmencie wewnętrzna murowana oddzielająca klatkę schodową od pomieszczenia "Senator Lunch" o łącznej długości 16,70 m, w której znajduje się otwór drzwiowy z drzwiami rozwieranymi na zewnątrz o szerokości 0,9 m i wysokości 2,05 m, wyposażonymi w kontrolę dostępu i przystosowanymi do zamknięć celnych,

40) ściana murowana zewnętrzna o długości 3,86 m,

41) ściana murowana zewnętrzna o długości 6,58 m od strony otwartej, w której znajduje się okno otwierane o wymiarach 1,05 m na 2,04 m, przystosowane do zamknięć celnych,

42) ściana gipsowa o długości 17,94 m, oddzielająca od WC i korytarza służącego do dostawy towaru do składu wolnocłowego,

43) ściana żelbetowa i gipsowo-aluminiowa o długości 7,71 m oddzielająca klatkę schodową ewakuacyjną i pomieszczenie techniczne, w której znajduje się otwór drzwiowy z drzwiami rozwieranymi na zewnątrz o szerokości 1,26 m i wysokości 2,01 m, wyposażonymi w kontrolę dostępu i przystosowanymi do zamknięć celnych,

44) ściana żelbetowa o długości 3,10 m oddzielająca klatkę schodową ewakuacyjną,

45) ściana żelbetowa i gipsowo-aluminiowa o długości 7,71 m oddzielająca klatkę schodową ewakuacyjną i pomieszczenie techniczne, w której znajduje się otwór drzwiowy z drzwiami rozwieranymi na zewnątrz o szerokości 0,9 m i wysokości 2,05 m, wyposażonymi w kontrolę dostępu i przystosowanymi do zamknięć celnych,

46) ściana gipsowo-aluminiowa o długości 3,70 m, oddzielająca pomieszczenie techniczne, w której znajduje się otwór drzwiowy z drzwiami rozwieranymi do wewnątrz o szerokości 0,9 m i wysokości 2,05 m, przystosowanymi do zamknięć celnych,

1 piętro - od poziomu +5,60 przez poziom +10,05 (2 piętro) i poziom +14,50 (3 piętro) do dachu

47) ściana gipsowa od poziomu +10,05 do dachu, o długości 23,90 m, oddzielająca placówki handlowe ogólnodostępne i WC ogólnodostępne, znajdujące się na poziomach 2 i 3 piętra,

48) ściana gipsowa od poziomu +10,05 do dachu, w poziomie +10,05 (2 piętro) o długości 18,30 m, w poziomie +14,50 (3 piętro) o długości 8,45 m, oddzielająca placówki handlowe i wyjście na taras widokowy, znajdujące się na poziomach 2 i 3 piętra; na poziomie +14,50 (3 piętro) znajdują się drzwi otwierane do wewnątrz o wymiarach 0,7 m na 1,64 m (prowadzące na pomost roboczy do mycia okien świetlika dachowego, znajdujący się pod dachem), przystosowane do zamknięć celnych,

49) ściana gipsowa od poziomu +10,05 do dachu, o długości 23,90 m, oddzielająca taras widokowy, w której znajdują się cztery otwory okienne nieotwierane (witryny) o wymiarach 4,80 m na 3,60 m,

50) ściana gipsowa od poziomu +10,05 do dachu, w poziomie +10,05 (2 piętro) o długości 18,30 m, w poziomie +14,50 (3 piętro) o długości 8,45 m, oddzielająca placówkę gastronomiczną ogólnodostępną i pomieszczenia biurowe, znajdujące się na poziomach 2 i 3 piętra,

51) ściana gipsowa od poziomu +10,05 do dachu, o długości 23,90 m, oddzielająca placówki handlowe ogólnodostępne, znajdujące się na poziomach 2 i 3 piętra; na poziomie +14,50 (3 piętro) znajdują się drzwi otwierane do wewnątrz o wymiarach 0,7 m na 2,03 m (prowadzące na pomost roboczy do mycia okien świetlika dachowego, znajdujący się pod dachem), przystosowane do zamknięć celnych,

52) ściana gipsowa od poziomu +10,05 do dachu, w poziomie +10,05 (2 piętro) o długości 18,30 m, w poziomie +14,50 (3 piętro) o długości 8,45 m, oddzielająca pomieszczenia socjalne i techniczne, znajdujące się na poziomach 2 i 3 piętra; na poziomie +10,05 (2 piętro) znajduje się otwór okienny nieotwierany (witryna) o wymiarach 1,20 m na 2,40 m,

53) ściana gipsowa od poziomu +10,05 do dachu, o długości 23,90 m, oddzielająca taras widokowy, w której znajdują się cztery otwory okienne nieotwierane (witryny) o wymiarach 4,80 m na 3,60 m,

54) ściana gipsowa od poziomu +10,05 do dachu, w poziomie +10,05 (2 piętro) o długości 18,30 m, w poziomie +14,50 (3 piętro) o długości 8,45 m, oddzielająca placówki handlowe i WC ogólnodostępne, znajdujące się na poziomach 2 i 3 piętra; na poziomie +14,50 (3 piętro) znajdują się drzwi otwierane na zewnątrz o wymiarach 0,7 m na 1,64 m (prowadzące na pomost roboczy do mycia okien świetlika dachowego, znajdujący się pod dachem), przystosowane do zamknięć celnych,

55) ściana zewnętrzna stalowo-aluminiowa od poziomu +14,50 do dachu o długości 23,90 m, w której znajdują się cztery pasmowe okna świetlika dachowego o wymiarach 6,0 m na 1,9 m, nieotwierane (witryny),

56) ściana zewnętrzna stalowo-aluminiowa od poziomu +14,50 do dachu, o długości 23,90 m, w której znajdują się cztery pasmowe okna świetlika dachowego o wymiarach 6,0 m na 1,9 m, gdzie trzy są nieotwierane (witryny), a jedna kwatera z modułu 6,0 m na 1,9 m o wymiarach 1,2 m na 1,9 m otwierana i przystosowana do zamknięć celnych,

57) pozostałe granice składu wolnocłowego w Terminalu 1B stanowią także: podłoga parteru na płycie betonowej grubości 15 cm, na gruncie, powierzchnia schodów stałych (w konstrukcji żelbetowej) i ruchomych (w konstrukcji metalowej) w trzech klatkach schodowych pomiędzy parterem a pierwszym piętrem, strop żelbetowy pomiędzy parterem a pierwszym piętrem grubości 30 cm, strop żelbetowy pomiędzy pierwszym i drugim piętrem grubości 18 cm oraz dach o konstrukcji metalowej pokryty blachą stalową grubości 1,0 mm.

Obszar składu wolnocłowego

Powierzchnia składu wolnocłowego wynosi 3.521,15 m2.

1 Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 216, poz. 1592).