Art. 13. - Zmiana niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom COVID-19.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.1747

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 października 2020 r.
Art.  13. 

W ustawie z dnia 16 maja 2019 r. o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej (Dz. U. poz. 1123 oraz z 2020 r. poz. 875 i 1565) wprowadza się następujące zmiany:

1)
w art. 5 w pkt 3 wyrazy "4%" zastępuje się wyrazami "3,65%";
2)
w art. 30a ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Kwotę dopłaty, o której mowa w ust. 1, stosuje się do dnia 31 grudnia 2021 r.";

3)
w art. 31:
a)
pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) w art. 37i ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Opłata paliwowa stanowi przychód Krajowego Funduszu Drogowego, Funduszu Kolejowego, o którym mowa w ustawie z dnia 16 grudnia 2005 r. o Funduszu Kolejowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 510, z 2019 r. poz. 1123 oraz z 2020 r. poz. 462), oraz Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 16 maja 2019 r. o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej (Dz. U. poz. 1123 oraz z 2020 r. poz. 875 i 1565), z tym że kwota stanowiąca 76,90% opłaty paliwowej stanowi przychód Krajowego Funduszu Drogowego, kwota stanowiąca 19,45% tej opłaty stanowi przychód Funduszu Kolejowego, a kwota stanowiąca 3,65% tej opłaty - przychód Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.";",

b)
w pkt 2 uchyla się lit. a;
4)
art. 38 otrzymuje brzmienie:

"Art. 38. W ustawie z dnia 16 grudnia 2005 r. o Funduszu Kolejowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 510, z 2019 r. poz. 1123 oraz z 2020 r. poz. 462) w art. 5 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) 19,45% wpływów z opłaty paliwowej, pobieranych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 72, 278, 1087 i 1747);".";

5)
w art. 40 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) w ust. 1:

a) w pkt 2 wyrazy "1542 zł/1000 litrów" zastępuje się wyrazami "1529 zł/1000 litrów",

b) w pkt 6 wyrazy "1173,00 zł/1000 litrów" zastępuje się wyrazami "1160 zł/1000 litrów",

c) w pkt 8 wyrazy "1173,00 zł/1000 litrów" zastępuje się wyrazami "1160 zł/1000 litrów",

d) w pkt 12:

– w lit. a:

–– w tiret pierwszym wyrazy "672,00 zł/1000 kilogramów" zastępuje się wyrazami "659 zł/1000 kilogramów",

–– w tiret drugim wyrazy "10,58 zł/l gigadżul (GJ)" zastępuje się wyrazami "10,32 zł/l gigadżul (GJ)",

– w lit. c wyrazy "14,26 zł/1 GJ" zastępuje się wyrazami "14,00 zł/1 gigadżul (GJ)",

e) w pkt 14 wyrazy "1799,00 zł/1000 litrów" zastępuje się wyrazami "1786 zł/1000 litrów";";

6)
art. 45 otrzymuje brzmienie:

"Art. 45. 1. W 2020 r. przychód Funduszu Kolejowego, o którym mowa w ustawie z dnia 16 grudnia 2005 r. o Funduszu Kolejowym, zwiększa się o kwotę 350 mln zł, przekazywaną przez Bank Gospodarstwa Krajowego z bieżących wpływów z opłaty paliwowej pobieranych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym, o którą zmniejsza się przychód Krajowego Funduszu Drogowego z opłaty paliwowej.

2. W 2021 r. przychód Funduszu Kolejowego zwiększa się o kwotę 430 mln zł, przekazywaną przez Bank Gospodarstwa Krajowego z bieżących wpływów z opłaty paliwowej pobieranych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym, o którą zmniejsza się przychód Krajowego Funduszu Drogowego z opłaty paliwowej.";

7)
w art. 54 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) art. 5 pkt 3, art. 31 pkt 1, 3 i 4, art. 38 i art. 40 pkt 1, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.".