Art. 2. - Zm.: ustawa z dnia 9 lipca 1919 r. o budowie kanałów żeglownych, tudzież regulacji rzek żeglownych i spławnych.
Dz.U.1924.79.768
Akt jednorazowyArt. 1 powołanej wyżej ustawy przestaje obowiązywać w dotychczasowem brzmieniu, a otrzymuje brzmienie następujące:
"Budowa dróg wodnych, a w szczególności:
1) regulacja rzek dla żeglugi;
2) budowa kanałów żeglownych i kanalizacja rzek żeglownych wraz z wszelkiemi urządzeniami pomocniczemu dla żeglugi będzie przeprowadzona bądź wyłącznie kosztem Państwa, bądź kosztem Państwa z udziałem stron interesowanych, bądź wreszcie przez przedsiębiorstwa prywatne na podstawie koncesji, udzielanej przez Ministra Robót Publicznych w porozumieniu z Ministrami Skarbu, Spraw Wojskowych, Spraw Wewnętrznych, Przemysłu i Handlu, Rolnictwa i Dóbr Państwowych, Reform Rolnych i Kolei Żelaznych na okres czasu nie dłuższy niż 90 lat. Przy udzielaniu koncesji należy zastrzedz między innemi warunki, zabezpieczające należyte wykonanie i prowadzenie przedsiębiorstwa.
Minister Robót Publicznych może po porozumieniu się z Ministrami Spraw Wojskowych i Spraw Wewnętrznych udzielić pozwolenia na przeprowadzenie studjów wstępnych, przy których wykonaniu stosowane będą przepisy art. 132 ustawy wodnej z dnia 19 września 1922 r. (Dz. U. R. P. № 102 poz. 936). Pozwolenie takie nie daje prawa wyłączności przeprowadzenia studjów, ani prawa pierwszeństwa do uzyskania koncesji."