Zm.: rozporządzenie z dnia 26 stycznia 1927 r. o wprowadzeniu bezpośredniej komunikacji towarowej między stacjami kolei polskich, czeskosłowackich i austrjackich z jednej, a stacjami kolei bułgarskich z drugiej strony.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1927.70.619

Akt jednorazowy
Wersja od: 12 sierpnia 1927 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 28 lipca 1927 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Sprawiedliwości, Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa o zmianach rozporządzenia Ministra Komunikacji z dnia 26 stycznia 1927 r. o wprowadzeniu bezpośredniej komunikacji towarowej między stacjami kolei polskich, czeskosłowackich i austrjackich z jednej, a stacjami kolei bułgarskich z drugiej strony.

Na mocy artykułu 4 punkt 8 i 9 ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. № 57, poz. 580) oraz artykułu 2 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 września 1926 r. w sprawie ustanowienia urzędu Ministra Komunikacji (Dz. U. R. P. № 97, poz. 567), zarządza się co następuje:
W rozporządzeniu Ministra Komunikacji z dnia 26 stycznia 1927 r., wydanem w porozumieniu z Ministrami: Sprawiedliwości, Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o wprowadzeniu bezpośredniej komunikacji towarowej między stacjami kolei polskich, czeskosłowackich i austrjackich z jednej, a stacjami kolei bułgarskich z drugiej strony (Dz. U. R. P. № 7, poz. 55), zmienionem rozporządzeniem Ministra Komunikacji z dnia 12 kwietnia 1927 r. (Dz. U. R. P. № 37, poz. 335), wprowadza się zmiany następujące:
1)
w § 1-ym, dział B, w punkcie 7 "Do art. 13 K. M. (Zaliczenia)" skreśla się słowa: "oraz w komunikacji Czechosłowacja-Bułgarja i Austrja-Bułgarja tranzytem przez Polskę";
2)
w tym samym dziale i punkcie zamieszcza się jako nowy ustęp postanowienia o następującem brzmieniu:

"Jeżeli zaliczenia i zaliczki w gotowiźnie muszą być przeliczone na inną walutę, to stosuje się zawsze urzędowy kurs przeliczenia, obowiązujący w dniu przeliczenia. Kurs przeliczenia ustala zarząd kolejowy, który dokonywa przeliczenia".

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 15 sierpnia 1927 r.