§ 1. - Zm.: rozporządzenie z dnia 22 kwietnia 1919 r. o rejestrze handlowym.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1924.84.813

Akt jednorazowy
Wersja od: 29 września 1924 r.
§  1.
Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości o rejestrze handlowym z dnia 22 kwietnia 1919 r. (Dz. P. P. P. № 37 poz. 279) ulega następującym zmianom:
1)
W art. 34 skreśla się ustąp oznaczony liczbą 5, a w ustąpię oznaczonym liczbą 9 skreśla się słowa "i ilość udziałów posiadanych przez każdego wspólnika".
2)
Art. 40 otrzymuje brzmienie następujące:

"Dział B składa się z 9-ciu rubryk (obacz dołączony wzór).

Rubryki pierwsza i druga działu B przeznaczone są dla tych samych wpisów, co rubryki pierwsza i druga działu A.

W rubryce trzeciej należy podać przy spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością wysokość kapitału zakładowego, uchwały w przedmiocie jego podwyższenia i obniżenia, ilość i wysokość udziałów w spółce, sposób i termin ich wpłaty, wysokość wpłaty w gotówce, sprzeciw wierzyciela spółki w przedmiocie obniżenia kapitału zakładowego oraz zmiany tych danych, a przy spółkach akcyjnych i komandytowo-akcyjnych wysokość kapitału zakładowego, wysokość i rodzaj akcyj (imienne czy na okaziciela), ilość akcyj uprzywilejowanych, prawo emisji obligacyj oraz ich nominalna wartość i zmiany tych danych.

Do rubryki czwartej wpisywać należy imiona, nazwiska i miejsce zamieszkania oraz zakres pełnomocnictwa osób uprawnionych do zarządzania i rozrządzania majątkiem spółki i względnie członków rady nadzorczej, ich zastępców, wreszcie likwidatorów i zmiany tych danych.

Rubryka piąta przeznaczona jest dla wszelkich wpisów, dotyczących prokurentów, prokury łącznej i zmiany tych danych.

Do rubryki szóstej wpisywać należy:

a) rodzaj spółki,

b) datę zatwierdzenia statutu spółki akcyjnej,

c) datą zawiązania spółki,

d) czas, na jaki spółka została zawarta.

Do rubryki siódmej będzie wciągnięte rozwiązanie spółki i jej unieważnienia, ogłoszenie i podniesienie upadłości oraz umorzenie postępowania upadłościowego, ustanowienie i ustanie nadzoru sądowego, dalsze trwanie spółki, z powołaniem się na odnośne dokumenty.

Do rubryki ósmej i dziewiątej stosują się przepisy, dotyczące rubryki siódmej i ósmej działu A.

Zmiany zarejestrowanych danych powinny być podane jaknajogólniej, przytem należy powołać się w rubryce siódmej na dokumenty i miejsce w aktach rejestru, w których się one znajdują".