Zm.: rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników publicznych zakładów opieki zdrowotnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1994.21.75

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 stycznia 1994 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
z dnia 2 lutego 1994 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników publicznych zakładów opieki zdrowotnej.

Na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408 i z 1992 r. Nr 63, poz. 315) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 2 lipca 1992 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników publicznych zakładów opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 55, poz. 273 i z 1993 r. Nr 41, poz. 190) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 5:
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat zalicza się okresy poprzedniego zatrudnienia.",

b)
skreśla się ust. 7,
2)
po § 5 dodaje się § 5a w brzmieniu:

"§ 5a. 1. Pracownikowi działalności podstawowej, posiadającemu stopień naukowy doktora, doktora habilitowanego bądź tytuł naukowy profesora, przysługuje miesięczny dodatek w wysokości:

Stopień (tytuł) naukowyKwota (w zł)
profesor1.500.000
doktor habilitowany1.000.000
doktor500.000

2. Pracownikowi, o którym mowa w ust. 1, przysługuje tylko jeden dodatek. W razie zbiegu uprawnień do dwóch lub więcej dodatków, przysługuje dodatek w wyższej wysokości.

3. Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy dodatek przysługuje w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy, określonego w umowie o pracę.

4. Dodatek przyznaje kierownik zakładu po udokumentowaniu uprawnień przez pracownika. Dodatek przysługuje od pierwszego dnia najbliższego miesiąca kalendarzowego po udokumentowaniu.",

3)
załącznik nr 1 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie ustalone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
4)
w załączniku nr 2 do rozporządzenia część I. Pracownicy działalności podstawowej otrzymuje brzmienie:

I. Pracownicy działalności podstawowej

Lp.StanowiskoKategoria zaszeregowania
123
1Państwowy wojewódzki inspektor sanitarnyXX-XXII
2Państwowy terenowy (portowy) inspektor sanitarnyXIX-XXI
Wojewódzki lekarz kontroli nad orzecznictwem lekarskim
Zastępca kierownika do spraw lecznictwa w zakładzie o obszarze działania: ogólnokrajowym, ponadwojewódzkim lub międzywojewódzkim
Zastępca kierownika do spraw lecznictwa w zespole zakładów
Ordynator
Kierownik apteki zakładowej ze specjalizacją II stopnia
Kierownik działu diagnostyki medycznej
3Zastępca kierownika zakładu (jednostki organizacyjnej zespołu zakładów) do spraw lecznictwa nie wymieniony w lp. 2XVIII-XX
Zastępca ordynatora
Kierownik apteki zakładowej nie wymieniony w lp. 2
Kierownik: działu nie wymieniony w lp. 2, pracowni i innych komórek organizacyjnych
Naczelna pielęgniarka w zakładach wymienionych w lp. 2 oraz w zespole zakładów
4Zastępca kierownika komórki organizacyjnej wymienionej w lp. 3XVII-XIX
Zastępca kierownika apteki zakładowej
Starszy asystent
Starszy specjalista
5Zastępczyni naczelnej pielęgniarki w zakładach wymienionych w lp. 2 oraz w zespole zakładówXVI-XVIII
Asystent
Specjalista
Specjalista terapii uzależnień
6Młodszy asystentXV-XVII
7Lekarz w pierwszym roku pracyXIV
Farmaceuta w pierwszym roku pracy
8Starszy felczer, felczer

Przełożona pielęgniarek szpitala, wojewódzkiej stacji pogotowia ratunkowego, przychodni specjalistycznej o zasięgu wojewódzkim, przychodni rejonowej obejmującej opieką ponad 20 tys. osób

XIV-XVI
Kierownik techniczny pracowni stomatologicznej
Kapelan szpitalny
9Zastępczyni przełożonej pielęgniarek szpitala lub wojewódzkiej stacji pogotowia ratunkowegoXIII-XV
Pielęgniarka (położna) koordynująca i nadzorująca pracę innych pielęgniarek i położnych
Pielęgniarka (położna) oddziałowa
Kierownik zespołu techników medycznych
Specjalistka pielęgniarka (położna)
Specjalista technik dentystyczny
Instruktorka w wojewódzkiej przychodni specjalistycznej
Perfuzjonista
10Kierownik komórki organizacyjnej z wykształceniem średnimXII-XIV
Starsza: pielęgniarka, położna, pielęgniarka środowiskowa, położna środowiskowa
Starsza: higienistka stomatologiczna, higienistka szkolna
Starszy: technik medyczny, instruktor higieny, instruktor terapii zajęciowej
Starszy instruktor terapii uzależnień
Starszy dyspozytor w pogotowiu ratunkowym
Starszy ratownik medyczny
11Pielęgniarka, położna, pielęgniarka środowiskowa, położna środowiskowaXI-XIII
Higienistka stomatologiczna, higienistka szkolna
Technik medyczny, instruktor higieny, instruktor terapii zajęciowej
Dyspozytor w pogotowiu ratunkowym
Ratownik medyczny
Starszy: ortoptysta, statystyk medyczny, pracownik socjalny i inni z wykształceniem średnim zawodowym, nie wymienieni w lp. 10
12Instruktor terapii uzależnień, ortoptysta, opiekunka dziecięca, dietetyczka i inni z wykształceniem średnim zawodowym, nie wymienieni w lp. 11X-XII
13Starsza: sekretarka medyczna, rejestratorka medyczna i inni z wykształceniem średnimIX-XI
Statystyk medyczny
Asystentka pielęgniarska
14Sekretarka medyczna, rejestratorka medyczna i inni z wykształceniem średnimVIII-X
Sanitariusz szpitalny
15Wykwalifikowana pomoc dentystyczna, dezynfektor, laborant i inni z przeszkoleniem zawodowymVII-IX
16Pracownicy z wykształceniem podstawowym przyuczeni do wykonywania zawoduVI-VIII
5)
w załączniku nr 3 do rozporządzenia część I. Pracownicy działalności podstawowej otrzymuje brzmienie:
123
1I. Pracownicy działalności podstawowejdo 50%
Państwowy inspektor sanitarny
2Zastępca kierownika zakładu (zespołu zakładów, jednostki organizacyjnej zespołu zakładów) do spraw lecznictwado 45%
Ordynator
Kierownik komórki organizacyjnej
Kierownik apteki zakładowej
Naczelna pielęgniarka
3Wojewódzki lekarz kontroli nad orzecznictwem lekarskimdo 40%
4Zastępca ordynatorado 35%
Zastępca kierownika komórki organizacyjnej
Zastępca kierownika apteki zakładowej
Zastępczyni naczelnej pielęgniarki
Przełożona pielęgniarek
5Zastępczyni przełożonej pielęgniarekdo 25%
Pielęgniarka (położna) koordynująca i nadzorująca pracę innych pielęgniarek i położnych
Pielęgniarka (położna) oddziałowa
Kierownik zespołu techników medycznych
Kierownik techniczny pracowni stomatologicznej
6)
w załączniku nr 4 do rozporządzenia w części I:
a)
lp. 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 19 i 20 otrzymują brzmienie:
Lp.ZadanieWynagrodzenie kwota w zł
123
3Odczytanie i opis:
a) zdjęcia małoobrazkowegodo 3.000
b) elektrokardiogramudo 6.000
5Prace techniczne wykonywane ponad 170 jednostek obliczeniowych w pracowniach stomatologicznych (za jednostkę obliczeniową)do 25.000
6Opieka dentystyczna w placówkach oświatowo-wychowawczych (miesięcznie):
1) w mieściedo 1.000.000
2) na wsi:
a) do 150 uczniówdo 1.000.000
b) powyżej 150 uczniówdo 1.200.000
8Wykonanie zespołu czynności związanych z przeszczepieniem jednej nerki (w ośrodku wykonującym ponad 15 przeszczepień rocznie)do 5.000.000
9Wykonanie zespołu czynności związanych z przeszczepieniem sercado 10.000.000
10Wykonanie zespołu czynności związanych z przeszczepieniem serca i płucdo 10.000.000
11Wykonanie operacji serca w krążeniu pozaustrojowym (w ośrodku wykonującym ponad 150 operacji rocznie na jednej sali operacyjnej)do 6.000.000
12Przezskórne, wewnątrztętnicze rozszerzenie naczyń wieńcowych (za każdy zabieg w ośrodku wykonującym ponad 150 zabiegów plastycznych na naczyniach wieńcowych, zastawkach serca, aorcie i żyłach płucnych - w jednej pracowni)do 1.500.000
13Wykonanie zespołu czynności związanych z przeszczepieniem wątroby lub trzustkido 10.000.000
14Wykonanie zespołu czynności związanych z pobraniem gałki ocznej do przeszczepu jej tkanek i przeszczep rogówkido 2.000.000
15Wykonanie zespołu czynności związanych z transplantacją szpikudo 5.000.000
19Wykonanie operacji rewaskularyzacyjnych tętnic w ośrodku wykonującym powyżej 200 operacji roczniedo 2.000.000
20Wykonanie zespołu zadań związanych z operacją wydłużenia kończyn, powyżej 20 operacji roczniedo 2.000.000
b)
po lp. 6 dodaje się lp. 6a, a po lp. 20 dodaje się lp. 20a w brzmieniu:
Lp.ZadanieWynagrodzenie kwota w zł
6aOpieka ortodontyczna nad dziećmi i młodzieżą sprawowana przez lekarza ortodontę zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracydo 1.000.000
20aWykonanie zespołu zadań związanych z operacją wszczepienia implantów kręgosłupa (powyżej 100 rocznie)do 10.000.000
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1994 r., z wyjątkiem przepisów § 1 pkt 1 i pkt 6, które wchodzą w życie z dniem 1 czerwca 1994 r.

ZAŁĄCZNIK

TABELA STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

Kategoria zaszeregowaniaMiesięczna kwota w tysiącach złotych
I1.350 - 1.500
II1.400 - 1.600
III1.450 - 1.700
IV1.500 - 1.800
V1.550 - 1.900
VI1.600 - 2.000
VII1.650 - 2.200
VIII1.700 - 2.400
IX1.750 - 2.600
X1.800 - 2.850
XI1.850 - 3.100
XII1.950 - 3.350
XIII2.050 - 3.600
XIV2.200 - 3.850
XV2.350 - 4.100
XVI2.500 - 4.350
XVII2.650 - 4.600
XVIII2.850 - 4.950
XIX3.050 - 5.300
XX3.250 - 5.700
XXI3.450 - 6.100
XXII3.650 - 6.500