Zm.: rozporządzenie w sprawie zasad podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego.
Dz.U.2001.31.357
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 9 kwietnia 2001 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego.
"§ 3a. 1. Na realizację zadań szkolnych i pozaszkolnych określonych w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, z uwzględnieniem skutków finansowych powstałych w 2000 r. w wyniku zmiany zasad wynagradzania nauczycieli, określonych w art. 30 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1118 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 22, poz. 291 i Nr 122, poz. 1323) przeznacza się dodatkowo, przeniesione do części oświatowej subwencji ogólnej, środki ujęte w załączniku nr 2 do ustawy budżetowej na rok 2001 w rezerwach celowych, przeznaczone dla jednostek samorządu terytorialnego na realizację zadań oświaty i wychowania, zwane dalej «środkami dodatkowymi».
2. Podział środków dodatkowych, pomniejszonych o 1% rezerwę będącą w dyspozycji ministra właściwego do spraw finansów publicznych, następuje według algorytmu określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia.";
ZAŁĄCZNIK
ALGORYTM PODZIAŁU ŚRODKÓW DODATKOWYCH
ALGORYTM PODZIAŁU ŚRODKÓW DODATKOWYCH
2. Środki dodatkowe (SD) dla jednostek samorządu terytorialnego, o których mowa w ust. 1, składają się z kwoty podstawowej (KP) oraz kwoty dopełniającej (KD):
SD = KP + KD
3. Kwota podstawowa środków dodatkowych (KP) jest sumą kwot podstawowych dla jednostek samorządu terytorialnego, które do dnia 31 grudnia 2000 r. nie otrzymały całości środków obliczonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, zgodnie z przepisami Karty Nauczyciela, na sfinansowanie skutków zmiany, o której mowa w ust. 1, pomniejszonych o środki z centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na ten cel do dnia 31 grudnia 2000 r. przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych:
N=878
KP = ĺ KPi
i=1
KPi - kwota podstawowa dla i-tej jednostki samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem indeksu i = 1, 2, 3,..., 878
4. Jednostka samorządu terytorialnego, która do dnia 6 października 2000 r. nie otrzymała całości środków obliczonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, zgodnie z przepisami Karty Nauczyciela, na sfinansowanie skutków zmiany, o której mowa w ust. 1, otrzymuje kwotę dopełniającą (KDj) składającą się z odsetek obliczonych w sposób określony w ust. 5,
KDj - kwota dopełniająca dla j-tej jednostki samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem indeksu j = 1, 2, 3,..., M
5. Odsetki, o których mowa w ust. 4, obliczane są przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych w wysokości odsetek ustawowych, w zaokrągleniu do pełnych złotych, licząc od dnia 7 października 2000 r. do dnia dokonania przelewu środków z centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa.
6. Nadwyżka R pomiędzy kwotą dopełniającą środków dodatkowych (KD) a sumą kwot dopełniających dla jednostek samorządu terytorialnego określona wzorem:
M
R = KD - ĺ KDj, gdzie KD = SD - KP
j=1
jest dzielona pomiędzy jednostki samorządu terytorialnego według liczby uczniów niepełnosprawnych w szkołach i dzieci niepełnosprawnych w przedszkolach (oddziałach przedszkolnych) specjalnych lub integracyjnych, według wzoru:
W=2878 W=2878
R = ĺ Rk = ĺ wk x R
k=1 k=1
nk W=2878
gdzie: wk = ----, L = ĺ nk
L k=1
znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:
Rk - oznacza kwotę części oświatowej subwencji ogólnej dla k-tej jednostki samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem indeksu k = 1 - 2489 dla gmin (w tym "część gminna" miast na prawach powiatu), k = 2490 - 2554 dla miast na prawach powiatów, k = 2555 - 2862 dla pozostałych powiatów, k = 2863 - 2878 dla samorządów województw;
nk - oznacza liczbę uczniów niepełnosprawnych w szkołach oraz dzieci niepełnosprawnych w przedszkolach (oddziałach przedszkolnych) specjalnych lub integracyjnych prowadzonych/dotowanych przez k-tą jednostkę samorządu terytorialnego, według sprawozdawczości GUS na rok szkolny 2000/2001;
wk - oznacza wskaźnik struktury dla k-tej jednostki samorządu terytorialnego;
L - oznacza łączną liczbę uczniów niepełnosprawnych w szkołach oraz dzieci niepełnosprawnych w przedszkolach (oddziałach przedszkolnych) specjalnych lub integracyjnych w kraju, według sprawozdawczości GUS na rok szkolny 2000/2001.
7. Kwota dopełniająca środków dodatkowych wynosi:
M W=2878
KD = ĺ KDj + ĺ Rk
j=1 k=1
8. Całkowita kwota środków dodatkowych wynosi:
N=878 M W=2878
SD = ĺ KPi + ĺ KDj + ĺ Rk
i=1 j=1 k=1
9. Środki na korektę części oświatowej subwencji są rozliczane w ramach 1% rezerwy, o której mowa w § 3a ust. 2 rozporządzenia.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »