Zm.: rozporządzenie w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1996.121.572

Akt jednorazowy
Wersja od: 11 października 1996 r.

ROZPORZĄDZENIE
KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 21 sierpnia 1996 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji.

Na podstawie art. 16 ust. 4 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34 oraz z 1995 r. Nr 66, poz. 335 i Nr 142, poz. 701) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 maja 1993 r. w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji (Dz. U. Nr 44, poz. 204) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 6 w ust. 2:
a)
w pkt 1 skreśla się wyrazy "i przerywników nadawanych w ramach bloku reklamowego",
b)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) informacji o własnych audycjach nadawcy (zapowiedzi programowe) oraz informacji o świadczonych usługach przez nadawcę, polegających na rozpowszechnianiu reklam w danym programie radiowym lub telewizyjnym,",

c)
pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) czasu prezentacji towarów i usług wykorzystanych w audycji,";

2)
w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Nadawca programu telewizyjnego może przerwać audycję w celu nadania reklamy nie wcześniej niż po upływie 20 minut od rozpoczęcia audycji lub od zakończenia poprzedniej przerwy w tej audycji, z tym że filmy fabularne w okresie pierwszych 45 minut mogą być przerwane jednokrotnie w dowolnym czasie. Seriale, audycje rozrywkowe i filmy dokumentalne mogą być przerwane w dowolnym czasie, przy czym odstęp między kolejnymi przerwami powinien wynosić co najmniej 20 minut.";

3)
w § 10 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

"2. Zakazana jest reklama oddziaływająca w sposób ukryty na podświadomość.";

4)
w § 12:
a)
dodaje się nowy ust. 2 w brzmieniu:

"2. Ewidencja nadanych reklam obejmuje następujące dane:

1) nazwę reklamowanego produktu lub usługi,

2) nazwę reklamodawcy,

3) datę emisji,

4) godzinę emisji i czas trwania reklamy,

5) czas trwania bloku reklamowego,

6) łączny czas trwania reklam w godzinie zegarowej,

7) dzienny czas nadawania programu i reklam.",

b)
dotychczasowy ust. 2 oznacza się jako ust. 3.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.