§ 1. - Zm.: rozporządzenie w sprawie zakresu niezbędnych informacji gromadzonych w systemie informatycznym Narodowego Funduszu Zdrowia oraz zakresu i sposobu ich przekazywania ministrowi właściwemu do spraw zdrowia oraz wojewodom i sejmikom województw.
Dz.U.2006.111.756
Akt jednorazowy"§ 3. 1. Fundusz gromadzi następujące dane dotyczące ubezpieczonych:
1) imię (imiona) i nazwisko;
2) nazwisko rodowe;
3) data urodzenia;
4) płeć;
5) identyfikator, którym jest:
a) numer PESEL, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL - numer PESEL opiekuna dziecka,
b) numer NIP,
c) seria i numer dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość wraz ze wskazaniem rodzaju tego dokumentu - w przypadku gdy osoba nie ma nadanego żadnego z identyfikatorów, o których mowa w lit. a i b;
6) rodzaj dodatkowych uprawnień oraz dane charakteryzujące dokument potwierdzający te uprawnienia;
7) adres zamieszkania, a jeżeli dana osoba nie ma na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania także adres miejsca (czasowego) pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na który składa się:
a) państwo,
b) nazwa miejscowości,
c) kod pocztowy,
d) ulica, numer domu i lokalu;
8) identyfikator gminy miejsca zamieszkania (pobytu) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
9) nazwa właściwego oddziału wojewódzkiego Funduszu;
10) charakteryzujące każde świadczenie udzielone ubezpieczonemu w zakresie określonym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 190 ust. 1 ustawy;
11) charakteryzujące objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym:
a) data objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym,
b) kod tytułu ubezpieczenia, o którym mowa w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 49 ust. 2 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,
c) kod przyczyny wyrejestrowania, o którym mowa w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 49 ust. 2 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych - w przypadku wygaśnięcia ubezpieczenia zdrowotnego,
d) data wyrejestrowania z ubezpieczenia zdrowotnego - w przypadku wygaśnięcia ubezpieczenia zdrowotnego;
12) charakteryzujące wydaną ubezpieczonemu kartę ubezpieczenia zdrowotnego:
a) data wydania,
b) data ważności,
c) numer identyfikacyjny,
d) gdy karta ubezpieczenia zdrowotnego została unieważniona:
- data unieważnienia,
- przyczyna unieważnienia;
13) charakteryzujące wydane ubezpieczonemu zgodnie z art. 51 ustawy zaświadczenia o prawie do świadczeń opieki zdrowotnej przysługujące zgodnie z przepisami o koordynacji;
14) charakteryzujące członka rodziny ubezpieczonego:
a) posiadanie orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności lub innego traktowanego na równi,
b) stopień pokrewieństwa z opłacającym składkę,
c) pozostawanie we wspólnym gospodarstwie domowym z ubezpieczonym - w przypadku członka rodziny ubezpieczonego, o którym mowa w art. 5 pkt 3 lit. c ustawy;
15) charakteryzujące płatnika składek na ubezpieczenie zdrowotne:
a) nazwa płatnika składki,
b) adres płatnika składki,
c) REGON płatnika składki.
2. Zakres danych, jakie gromadzone są w przypadku udzielenia ubezpieczonemu świadczenia na podstawie przepisów o koordynacji, podczas pobytu na terenie innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), określają przepisy o koordynacji.
3. Fundusz gromadzi następujące dane dotyczące osób uprawnionych do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie przepisów o koordynacji:
1) imię (imiona) i nazwisko;
2) data urodzenia;
3) płeć;
4) identyfikator, którym jest:
a) numer PESEL, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL - numer PESEL opiekuna dziecka,
b) numer NIP,
c) osobisty numer identyfikacyjny,
d) seria i numer paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość wraz ze wskazaniem rodzaju tego dokumentu - w przypadku gdy osoba nie ma nadanego żadnego z identyfikatorów, o których mowa w lit. a-c;
5) tytuł uprawnienia do świadczeń;
6) rodzaj dodatkowych uprawnień oraz dane charakteryzujące dokument potwierdzający te uprawnienia;
7) adres zamieszkania, a jeżeli dana osoba nie ma na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania także adres miejsca (czasowego) pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na który składa się:
a) państwo,
b) nazwa miejscowości,
c) kod pocztowy,
d) ulica, numer domu i lokalu;
8) identyfikator gminy miejsca zamieszkania (pobytu) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
9) nazwa oddziału wojewódzkiego Funduszu, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu osoby uprawnionej do świadczeń opieki zdrowotnej;
10) charakteryzujące każde świadczenie udzielone osobie uprawnionej do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie przepisów o koordynacji, w zakresie określonym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 190 ust. 1 ustawy;
11) charakteryzujące wystawione osobie uprawnionej poświadczenie - w zakresie określonym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 52 ust. 3 ustawy;
12) charakteryzujące dokumenty, na podstawie których osobie uprawnionej udzielono świadczenia - w zakresie niezbędnym do dokonania rozliczeń.
4. Fundusz gromadzi następujące dane o świadczeniobiorcach innych niż ubezpieczeni:
1) imię (imiona) i nazwisko;
2) identyfikator, którym jest:
a) numer PESEL, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL - numer PESEL opiekuna dziecka,
b) numer NIP,
c) seria i numer dowodu osobistego lub paszportu - w przypadku gdy osoba nie ma nadanego żadnego z identyfikatorów, o których mowa w lit. a i b;
3) charakteryzujące wydaną decyzję, o której mowa w art. 54 ustawy:
a) data wystawienia decyzji,
b) identyfikator gminy, której organ wydał decyzję,
c) o upływie okresu, o którym mowa w art. 54 ust. 6 ustawy;
4) charakteryzujące każde świadczenie udzielone świadczeniobiorcy innemu niż ubezpieczony w zakresie określonym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 190 ust. 1 ustawy.";
"§ 14. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r.";