Zm.: rozporządzenie w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1996.95.443

Akt jednorazowy
Wersja od: 6 sierpnia 1996 r.

ROZPORZĄDZENIE
KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 30 maja 1996 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania.

Na podstawie art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34 oraz z 1995 r. Nr 66, poz. 335 i Nr 142, poz. 701) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 31 sierpnia 1993 r. w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania (Dz. U. Nr 91, poz. 423) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Sponsor audycji nie może być wskazywany w czasie trwania audycji, z zastrzeżeniem przepisów § 7 ust. 1 i 3 oraz § 8.",

b)
w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) zarejestrowany znak towarowy lub nazwę jednego produktu sponsora.",

c)
dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

"3. Wskazanie sponsora nie może zawierać znaków towarowych lub nazw produktów albo usług, których reklama jest zakazana.";

2)
§ 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 2. 1. Jednorazowe wskazanie sponsora może być emitowane nie dłużej niż 8 sekund w przypadku jednego sponsora audycji, 15 sekund - w przypadku dwóch sponsorów i 25 sekund - w innych przypadkach.

2. Wskazanie sponsora może być zawarte w zapowiedzi audycji. Zapowiedź audycji ze wskazaniem sponsora może być rozpowszechniania wyłącznie przed pierwszym nadaniem tej audycji przez nadawcę, nie więcej niż 10 razy w programie telewizyjnym i nie więcej niż 15 razy w programie radiowym.";

3)
skreśla się § 4;
4)
w § 7 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

"3. W przypadku sponsorowania audycji przez udostępnienie usług polegających na pomiarze czasu lub przetwarzaniu danych wykorzystywanych w audycji, wskazanie sponsora może być emitowanie jednocześnie z prezentacją wyniku nie więcej niż 2 razy w czasie trwania audycji. Wskazanie sponsora nie może trwać dłużej niż 8 sekund i zajmować więcej niż 1/16 ekranu odbiornika telewizyjnego.";

5)
w § 8 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

"2. Nagrodami, o których mowa w ust. 1, nie mogą być produkty lub usługi, których reklama jest zakazana.";

6)
w § 9:
a)
dodaje się nowy ust. 2 w brzmieniu:

"2. Ewidencja audycji sponsorowanych obejmuje następujące dane:

1) tytuł audycji,

2) gatunek audycji,

3) datę emisji,

4) godzinę rozpoczęcia emisji i czas trwania audycji,

5) nazwę sponsora audycji oraz przedmiot jego podstawowej działalności,

6) liczbę emisji zapowiedzi audycji zawierających wskazanie sponsora, z podaniem daty i godziny emisji.",

b)
dotychczasowy ust. 2 oznacza się jako ust. 3.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.