Zm.: rozporządzenie w sprawie wzoru umowy o dofinansowanie projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" w zakresie działania "Wsparcie doradztwa rolniczego".
Dz.U.2006.136.967
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 11 lipca 2006 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru umowy o dofinansowanie projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" w zakresie działania "Wsparcie doradztwa rolniczego"
ZAŁĄCZNIK
WZÓR
UMOWA Nr .......
WZÓR
UMOWA Nr .......
zawarta w dniu ............... 200... r. w ...................
między
Fundacją Programów Pomocy dla Rolnictwa z siedzibą w
Warszawie,
ul. Wspólna 30, 00-930 Warszawa, zwaną dalej "Fundacją",
reprezentowaną przez:
1. ....................................................,
2. .....................................................
a ......................................................
zamieszkałym(-ą)/z siedzibą1) w
........................................................
........................................................
NIP ....................................................
PESEL2) ................................................
legitymującym(-ą) się: .................................
(seria i numer dokumentu
tożsamości)
REGON1) ................................................
zwanym(-ą) dalej "Beneficjentem",
reprezentowanym(-ą) przez:1)
........................................................
na podstawie załączonego do umowy pełnomocnictwa3).
§ 1
Użyte w umowie określenia oznaczają:
1) Program - Sektorowy Program Operacyjny "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", stanowiący załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 3 września 2004 r. w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" (Dz. U. Nr 197, poz. 2032 oraz z 2005 r. Nr 185, poz. 1548);
2) Uzupełnienie Programu - Uzupełnienie Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", stanowiące załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 września 2004 r. w sprawie Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" (Dz. U. Nr 207, poz. 2117, z późn. zm.);
3) Agencja - Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;
4) projekt - przedsięwzięcie realizowane przez Beneficjenta w zakresie działania "Wsparcie doradztwa rolniczego";
5) pomoc - dofinansowanie projektu z publicznych środków krajowych i wspólnotowych, polegające na zwrocie określonej w umowie kwoty wynikającej z ilości zrealizowanych usług i stawek ryczałtowych, określonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy;
6) koszty kwalifikowalne projektu - koszty wyliczone na podstawie stawek ryczałtowych oraz ilości zrealizowanych usług, które mogą zostać objęte pomocą w ramach działania "Wsparcie doradztwa rolniczego", związane z realizacją projektu.
§ 2
Umowa określa prawa i obowiązki stron związane z realizacją projektu w ramach Programu i Uzupełnienia Programu w zakresie:
1) priorytetu: "Wspieranie zmian i dostosowań w sektorze rolno-żywnościowym";
2) działania: "Wsparcie doradztwa rolniczego".
§ 3
1. Beneficjentowi zostaje przyznana, na podstawie złożonego
wniosku o dofinansowanie realizacji projektu o
znaku ......... i na warunkach określonych w umowie, pomoc
w wysokości ............. zł (słownie złotych: ...........
.........................), jednak nie więcej niż 100 %
kosztów kwalifikowalnych projektu.
2. Pomoc będzie przekazana jednorazowo - w wysokości
określonej w ust. 1/ w .......transzach:1)
1) pierwsza transza w wysokości ........... zł (słownie
złotych: ...............), jednak nie więcej niż 100 %
kosztów kwalifikowalnych projektu dla danego etapu;
2) druga transza w wysokości .......... zł (słownie
złotych: ...............), jednak nie więcej niż 100 %
kosztów kwalifikowalnych projektu dla danego etapu;
3) ....4).
3. Wypłaty pomocy, o której mowa w ust. 1, dokonuje Agencja.
§ 4
1. Beneficjent zobowiązuje się do realizacji projektu
polegającego na kompleksowym świadczeniu usług doradczych,
którego celem jest: .......................................
...........................................................
......................................................... .
2. Projekt zostanie zrealizowany w ...........................
(województwo)
3. Beneficjent zrealizuje projekt w jednym
etapie/........... etapach1).
4. Realizacja projektu lub jego etapu obejmuje:
1) wykonanie zakresu rzeczowego zgodnie z harmonogramem
rzeczowo-finansowym projektu stanowiącym załącznik nr 1
do umowy;
2) udokumentowanie wykonania usług doradczych.
§ 5
Beneficjent zobowiązuje się do wypełnienia zobowiązań określonych w Programie i Uzupełnieniu Programu, w tym do:
1) przechowywania całości dokumentacji związanej z realizacją projektu w okresie realizacji projektu oraz przez okres 5 lat od dnia dokonania przez Agencję płatności końcowej5);
2) umożliwienia dokonywania przez Fundację lub inne uprawnione podmioty krajowe i Unii Europejskiej audytów i kontroli dokumentów lub audytów i kontroli w miejscu realizacji projektu (wizytacji terenowej) w trakcie realizacji projektu oraz przez okres 5 lat od dnia dokonania przez Agencję płatności końcowej5);
3) złożenia w Fundacji, wraz z wnioskiem o płatność końcową, sprawozdania z realizacji projektu.
§ 6
1. Beneficjent zobowiązuje się do:
1) przedstawiania, na żądanie Fundacji, informacji i wyjaśnień związanych z realizacją projektu w wyznaczonym przez Fundację terminie;
2) niezwłocznego informowania Fundacji o problemach w realizacji projektu;
3) umieszczania w widocznym miejscu logo Unii Europejskiej, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Fundacji na materiałach promocyjnych, informacyjnych i szkoleniowych dotyczących projektu, zgodnie z zasadami dotyczącymi technicznych środków informowania i promocji, określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1159/2000 z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie działań informacyjnych i reklamowych dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych (Dz. Urz. L 130 z 31.05.2000);
4) prowadzenia ewidencji świadczonych usług w formie:
a) oświadczeń odbiorców usług,
b) kartotek usług doradczych,
c) list uczestników spotkań w ramach doradztwa grupowego,
d) zestawień ulotek doradczych;
5) zachowania warunków realizacji projektu, określonych we wniosku o dofinansowanie realizacji projektu, dotyczących:
a) kwalifikacji i doświadczenia doradców,
b) struktury organizacyjnej oraz liczby zatrudnionych doradców,
c) infrastruktury technicznej;
6) przekazywania w wersji elektronicznej do oddziału regionalnego Agencji właściwego ze względu na siedzibę Beneficjenta wykazu Beneficjentów działań "Inwestycje w gospodarstwach rolnych" oraz "Różnicowanie działalności rolniczej i zbliżonej do rolnictwa w celu zapewnienia różnorodności działań lub alternatywnych źródeł dochodów", którzy skorzystali z bezpłatnej pomocy w przygotowaniu wniosków w zakresie wymienionych działań w okresie od 26. dnia miesiąca do 25. dnia miesiąca następnego - w terminie 7 dni od dnia upływu tego okresu.
2. Ewidencję świadczonych usług, w formach wymienionych w ust. 1 pkt 4, oraz wykaz, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, sporządza się na formularzach przekazanych przez Fundację.
3. Beneficjent zobowiązuje się, w terminie do dnia 31 marca drugiego roku kalendarzowego następującego po roku otrzymania płatności końcowej5), złożyć w Fundacji wypełniony formularz ankiety monitorującej, przekazany przez Fundację wraz z projektem umowy.
4. W przypadku zmiany formularza ankiety monitorującej, o której mowa w ust. 3, Fundacja przekazuje Beneficjentowi aktualny wzór tego formularza.
§ 7
Beneficjent zobowiązuje się złożyć w siedzibie Fundacji wniosek o płatność wraz z dokumentami, o których mowa w załączniku nr 2 do umowy - po zakończeniu realizacji projektu w terminie od dnia 1 do dnia 14 ...... 200... r., na formularzu, którego wzór jest określony w przepisach w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń/wnioski o płatność wraz z dokumentami, o których mowa w załączniku nr 2 do umowy, na formularzu, którego wzór jest określony w przepisach w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń, w następujących terminach:1)
1) po zakończeniu realizacji pierwszego etapu projektu - w terminie od dnia 1 do dnia 14 ...... 200... r.;
2) po zakończeniu realizacji drugiego etapu projektu - w terminie od dnia 1 do dnia 14 ...... 200... r.;
3) .......6);
4) po zakończeniu realizacji całości projektu - w terminie od dnia 1 do dnia 14 ...... 200... r.
§ 8
1. Fundacja rozpatruje wniosek o płatność do dnia przekazania zlecenia płatności do Agencji, w terminie nie dłuższym niż miesiąc od dnia otrzymania wniosku o płatność. Termin ten ulega wydłużeniu w przypadku konieczności uzupełnienia lub poprawienia wniosku o płatność.
2. W przypadku konieczności poprawienia lub uzupełnienia wniosku o płatność, Fundacja wezwie Beneficjenta do poprawienia lub uzupełnienia wniosku w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, jednocześnie informując o tym Beneficjenta telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej. Przy rozpatrywaniu wniosku o płatność Fundacja uwzględni poprawki i uzupełnienia dokonane po wyznaczonym terminie z przyczyn niezależnych od Beneficjenta, jeżeli Beneficjent poinformuje niezwłocznie Fundację o zaistnieniu takich przyczyn.
3. W celu potwierdzenia lub uzupełnienia informacji mających istotny wpływ na ocenę wniosku o płatność, w przypadku, o którym mowa w ust. 2, Fundacja może zwrócić się do Beneficjenta o złożenie dodatkowych wyjaśnień.
4. Płatność/płatność końcowa5),1) jest dokonywana po zatwierdzeniu przez Fundację sporządzonego przez Beneficjenta sprawozdania końcowego z realizacji projektu oraz po przeprowadzeniu przez Fundację kontroli realizacji projektu po jego zakończeniu.
5. Jeżeli złożony przez Beneficjenta wniosek o płatność wymaga dodatkowych wyjaśnień, polegających w szczególności na zasięgnięciu przez Fundację opinii innego podmiotu lub przeprowadzeniu kontroli w miejscu realizacji projektu (wizytacji terenowej), termin, o którym mowa w ust. 1, zostaje przedłużony o czas niezbędny do uzyskania takich wyjaśnień, jednak nie dłużej niż o miesiąc. Fundacja informuje Beneficjenta na piśmie o przedłużeniu terminu.
6. Wypłaty pomocy dokonuje Agencja w terminie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu złożenia przez Beneficjenta poprawnie wypełnionego wniosku o płatność wraz z wymaganymi załącznikami potwierdzającymi realizację projektu, lub niezwłocznie po otrzymaniu przez Agencję środków finansowych na jej wypłacenie.
7. W przypadku złożenia wniosku o płatność w terminie wcześniejszym niż wynikający z postanowień umowy, Agencja dokona wypłaty pomocy na rzecz Beneficjenta nie później, niż gdyby wniosek został złożony w pierwszym dniu terminu określonego w § 7.
8. Agencja przekazuje środki finansowe w ramach pomocy na rachunek bankowy albo rachunek prowadzony w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej wskazany przez Beneficjenta w zaświadczeniu wydanym przez bank albo spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową, stanowiącym załącznik do wniosku o płatność/pierwszego wniosku o płatność1). W przypadku zmiany numeru rachunku bankowego albo rachunku prowadzonego w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, Beneficjent jest zobowiązany niezwłocznie przedłożyć Fundacji nowe zaświadczenie.
§ 9
1. Beneficjent oświadcza, że:
1) nie podlega wykluczeniu od możliwości otrzymania pomocy w ramach umowy stosownie do art. 205 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn zm.);
2) nie korzysta i nie będzie korzystał z innych środków publicznych, przyznanych w związku z realizacją projektu określonego w umowie;
3) nie będzie zlecał realizacji projektu lub jego części podwykonawcy.
2. Beneficjent dołącza do umowy oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie tej umowy/oświadczenie Beneficjenta o niepozostawaniu w związku małżeńskim/oświadczenie o ustanowionej rozdzielności majątkowej.1)
§ 10
1. Przy obliczaniu kwoty pomocy przysługującej Beneficjentowi, poszczególne koszty kwalifikowalne projektu będą uwzględniane w wysokości wynikającej ze zrealizowanych usług, jednak nie wyższej niż wykazana w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. W przypadku gdy koszty kwalifikowalne projektu w ramach danego etapu, wynikające ze zrealizowanych usług, wykazane dla danej pozycji w harmonogramie rzeczowo-finansowym z realizacji projektu, o którym mowa w załączniku nr 2 do umowy w pkt 1, ulegną zmianie o nie więcej niż 10 % w stosunku do wykazanych w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, przy obliczaniu kwoty pomocy koszty te będą uwzględniane w wysokości wynikającej ze zrealizowanych usług.
3. W przypadku gdy koszty kwalifikowalne projektu w ramach danego etapu, wynikające ze zrealizowanych usług, wykazane dla danej pozycji w harmonogramie rzeczowo-finansowym z realizacji projektu, o którym mowa w załączniku nr 2 do umowy w pkt 1, ulegną zmianie o więcej niż 10 % w stosunku do wykazanych w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, przy obliczaniu kwoty pomocy uwzględniane będą koszty w wysokości wynikającej ze zrealizowanych usług, jeżeli Fundacja na podstawie pisemnych uzasadnień Beneficjenta uzna przyczyny tych zmian.
4. W przypadkach, o których mowa w ust. 2 i 3, kwota pomocy określona w § 3 ust. 1 nie może zostać zwiększona.
§ 11
1. Umowa ulega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nierozpoczęcia realizacji projektu do końca terminu do złożenia wniosku o płatność/pierwszego wniosku o płatność1), o którym mowa w § 7, lub odstąpienia od realizacji projektu.
2. Fundacja odmawia zatwierdzenia wypłaty całości albo części pomocy w przypadku stwierdzenia, na etapie rozpatrywania wniosku o płatność, niezgodności realizacji projektu z Programem lub Uzupełnieniem Programu, lub umową, a w szczególności stwierdzenia wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
1) rozpoczęcia realizacji projektu przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie realizacji projektu;
2) dokonania zmian co do zakresu usług zrealizowanych w ramach projektu lub jego etapu określonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, z zastrzeżeniem § 10 i 13;
3) niewłaściwego lub niepełnego udokumentowania zakresu oraz prawidłowości wykonania zrealizowanych usług;
4) wykorzystania środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych:
a) niezgodnie z przeznaczeniem,
b) bez zachowania procedur, o których mowa w art. 200 ust. 1 pkt 2 tej ustawy,
c) pobrania ich w sposób nienależny albo w nadmiernej wysokości;
5) zaległości podatkowych oraz zaległości w opłacaniu składek z tytułu ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego;
6) złożenia podrobionych, przerobionych, nierzetelnych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub oświadczeń, mających wpływ na przyznanie lub wypłatę pomocy;
7) niespełnienia co najmniej jednego z zobowiązań, o których mowa w § 5 i § 6 ust. 1;
8) niezgodności ze stanem faktycznym co najmniej jednego z oświadczeń, o których mowa w § 9;
9) nieosiągnięcia celu realizacji projektu;
10) niezatwierdzenia sporządzonego przez Beneficjenta sprawozdania końcowego z realizacji projektu.
3. Fundacja niezwłocznie informuje Beneficjenta, w formie pisemnej, o odmowie zatwierdzenia wypłaty całości albo części pomocy.
§ 12
1. Beneficjent zobowiązuje się do zwrotu wypłaconej pomocy wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi od dnia wypłacenia przez Agencję pomocy na rzecz Beneficjenta, w przypadkach wystąpienia jednej z okoliczności wymienionych w § 11 ust. 2 pkt 1, 4 i 6-10 lub zrealizowania projektu w niepełnym zakresie, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Beneficjent może zachować prawo do części pomocy, pomimo wystąpienia jednej z okoliczności wymienionych w § 11 ust. 2 pkt 1, 7, 8 i 10 lub zrealizowania projektu w niepełnym zakresie, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
1) został osiągnięty i zachowany cel projektu;
2) na podstawie przedłożonej dokumentacji można stwierdzić zgodność zrealizowanej części projektu z umową.
3. W przypadku:
1) wystąpienia jednej z okoliczności wymienionych w § 11 ust. 2 pkt 1, 4 i 6-10 lub zrealizowania projektu w niepełnym zakresie, Agencja wzywa Beneficjenta do zwrotu otrzymanej pomocy wraz z odsetkami,
2) o którym mowa w ust. 2, Agencja wzywa Beneficjenta do zwrotu otrzymanej pomocy w kwocie, której dotyczyły stwierdzone nieprawidłowości, wraz z odsetkami
- w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania do zapłaty, na rachunek Agencji podany w tym wezwaniu.
§ 13
1. Umowa może zostać zmieniona na wniosek każdej ze stron, z tym że zmiana ta nie może powodować zwiększenia kwoty pomocy określonej w § 3 ust. 1 ani zmiany celu projektu.
2. Zmiana umowy wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Umowa nie wymaga dokonania zmiany w przypadku zmian wysokości kosztów kwalifikowalnych, o których mowa w § 10 ust. 2 i 3.
4. Zmiana umowy jest wymagana w przypadku:
1) dokonania zmian w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, związanych z:7)
a) zmniejszeniem wysokości kosztów kwalifikowalnych w ramach jednego z etapów i zwiększeniem wysokości kosztów kwalifikowalnych w ramach etapu późniejszego - wniosek w tej sprawie Beneficjent składa najpóźniej w dniu złożenia wniosku o płatność w ramach etapu, którego wysokość kosztów kwalifikowalnych została zmniejszona,
b) zwiększeniem wysokości kosztów kwalifikowalnych w ramach jednego z etapów i zmniejszeniem wysokości kosztów kwalifikowalnych w ramach etapu późniejszego - wniosek w tej sprawie Beneficjent składa najpóźniej na 40 dni kalendarzowych przed upływem terminu do złożenia wniosku o płatność w ramach etapu, w którym wysokość kosztów kwalifikowalnych ma zostać zwiększona; w przypadku niedotrzymania tego terminu, wypłata pomocy zostanie dokonana do wysokości przewidzianej w umowie dla poszczególnych transz;
2) dokonania zmian zakresu rzeczowego projektu w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, z wyłączeniem zmian powodujących zmiany wysokości kosztów kwalifikowalnych, o których mowa w § 10 ust. 2 i 3.
5. Zmiana warunków umowy w zakresie, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 5, wymaga zgłoszenia na piśmie do Fundacji; w przypadku niezgłoszenia przez Fundację zastrzeżeń do tej zmiany w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Fundację zgłoszenia, zmianę uznaje się za zaakceptowaną, o czym Fundacja zawiadamia Beneficjenta.
6. Wniosek o dokonanie zmiany dotyczącej terminów złożenia wniosków o płatność Beneficjent zgłasza najpóźniej na 40 dni przed upływem terminu określonego w § 7.
7. W przypadku niewykonania co najmniej jednego z zobowiązań wymienionych w § 5 i § 6 ust. 1 i 3 z powodu zaistnienia okoliczności o charakterze siły wyższej, określonych w załączniku nr 9 do Uzupełnienia Programu, Beneficjent może zostać całkowicie albo częściowo zwolniony przez Fundację z wykonania tego zobowiązania lub za zgodą Fundacji może ulec zmianie termin jego wykonania.
8. O zwolnienie z wykonania co najmniej jednego z zobowiązań lub zmianę terminu wykonania zobowiązania, o których mowa w ust. 7, Beneficjent występuje z pisemnym wnioskiem do Fundacji w terminie 30 dni roboczych od dnia zaistnienia okoliczności o charakterze siły wyższej lub od dnia, w którym istnieje możliwość złożenia takiego wniosku.
§ 14
1. Zabezpieczeniem należytego wykonania przez Beneficjenta zobowiązań określonych w umowie jest weksel niezupełny (in blanco) wraz z deklaracją wekslową sporządzoną na formularzu przekazanym przez Fundację wraz z projektem umowy.8)
2. Weksel wraz z deklaracją wekslową, o których mowa w ust. 1, są składane przez Beneficjenta w Fundacji w dniu zawarcia umowy i podpisywane w obecności upoważnionego pracownika Fundacji.
3. W przypadku wypełnienia przez Beneficjenta zobowiązań określonych w umowie, Fundacja zwraca Beneficjentowi weksel, o którym mowa w ust. 1, po upływie 5 lat od dnia dokonania płatności końcowej5) przez Agencję.
4. Fundacja zwraca niezwłocznie Beneficjentowi weksel, o którym mowa w ust. 1, w przypadku:
1) rozwiązania umowy przed dokonaniem wypłaty pomocy;
2) odmowy zatwierdzenia wypłaty całości pomocy;
3) zwrotu przez Beneficjenta całości otrzymanej pomocy wraz z odsetkami.
§ 15
1. Strony umowy będą porozumiewać się pisemnie we wszelkich sprawach dotyczących pomocy w ramach umowy. Korespondencja związana z realizacją umowy przekazywana będzie przez:
1) Beneficjenta na adres: .................;
2) Fundację na adres: .................
2. Strony zobowiązują się do powoływania się na numer umowy w prowadzonej przez nie korespondencji.
3. Beneficjent jest zobowiązany do niezwłocznego przesyłania do Fundacji pisemnej informacji o zmianie swoich danych zawartych w umowie. Zmiana ta nie wymaga dokonania zmiany umowy.
4. W przypadku gdy Beneficjent nie powiadomił Fundacji o zmianie swoich danych zawartych w umowie, wszelką korespondencję wysyłaną przez Fundację zgodnie z posiadanymi przez nią danymi strony uznają za doręczoną.
§ 16
W sprawach nieuregulowanych umową mają w szczególności zastosowanie przepisy:
1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.);
2) ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. z 2004 r. Nr 8, poz. 65, z późn. zm.);
3) ustawy z dnia 29 grudnia 1993 r. o utworzeniu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2005 r. Nr 31, poz. 264, z późn. zm.);
4) ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.);
5) ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z późn. zm.);
6) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 3 września 2004 r. w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" (Dz. U. Nr 197, poz. 2032 oraz z 2005 r. Nr 185, poz. 1548);
7) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 września 2004 r. w sprawie Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" (Dz. U. Nr 207, poz. 2117, z późn. zm.);
8) rozporządzenia Rady (WE) nr 1257/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) oraz zmieniającego i uchylającego niektóre rozporządzenia (Dz. Urz. UE L 160 z 26.06.1999, z późn. zm.);
9) rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającego przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. UE L 161 z 26.06.1999, z późn. zm.);
10) rozporządzenia Komisji (WE) nr 817/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1257/1999 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) (Dz. Urz. UE L 153 z 30.04.2004).
§ 17
Umowa została sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których po jednym otrzymują: Beneficjent, Fundacja i Agencja.
............................. .........................
FUNDACJA BENEFICJENT
1) Niepotrzebne skreślić.
2) Wypełnia się w przypadku osoby, której nadano numer PESEL.
3) Jeżeli dotyczy.
4) Wpisać kolejne transze, jeżeli dotyczy.
5) Jest to ostatnia płatność w ramach projektu.
6) Wpisać kolejne etapy, jeżeli dotyczy.
7) Dotyczy projektów, dla których pomoc będzie przekazywana w transzach.
8) Nie dotyczy państwowych jednostek organizacyjnych.
Załącznik Nr 1
Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu
Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu
Nazwa towaru/usługi | Planowana zryczałtowana stawka za usługę | Całość realizacji projektu | Okres realizacji w pierwszym etapie od ....... do ....... | Okres realizacji w drugim etapie od ...... do ....... | |||
ilość jednostek | planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | ilość jednostek | planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | ilość jednostek | planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. Wspólna Polityka Rolna - płatności bezpośrednie i wspieranie działalności rolniczej na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania | |||||||
2. Plan Rozwoju Obszarów Wiejskich | |||||||
2.1. Renty strukturalne | |||||||
2.2. Wspieranie gospodarstw niskotowarowych | |||||||
2.3. Wspieranie przedsięwzięć rolno- środowiskowych i dobrostanu zwierząt | |||||||
2.3.1. wnioski | |||||||
2.3.2. realizacja | |||||||
2.4. Zalesianie gruntów rolnych | |||||||
2.4.1. wnioski | |||||||
2.4.2. realizacja | |||||||
2.5. Dostosowanie gospodarstw rolnych do standardów UE | |||||||
2.6. Grupy producentów rolnych | |||||||
3. Sektorowy Program Operacyjny | |||||||
3.1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych | |||||||
3.1.1. wnioski o dofinansowanie realizacji projektu | |||||||
3.1.2. wnioski o płatność | |||||||
3.2. Ułatwianie startu młodym rolnikom | |||||||
3.3. Różnicowanie działalności rolniczej i zbliżonej do rolnictwa w celu zapewnienia różnorodności działań lub alternatywnych źródeł dochodów | |||||||
3.3.1. wnioski o dofinansowanie realizacji projektu | |||||||
3.3.2. wnioski o płatność | |||||||
4. Organizacja doradztwa dla rolników w ramach doradztwa grupowego | |||||||
5. Przygotowanie ulotek doradczych | |||||||
5.1. jednobarwnych | |||||||
5.2. wielokolorowych | |||||||
SUMA |
Nazwa towaru/usługi | Okres realizacji w trzecim etapie od ..... do ...... | Okres realizacji w czwartym etapie od ...... do ...... | Okres realizacji w piątym etapie od ..... do ...... | |||
ilość jednostek | planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | ilość jednostek | planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | ilość jednostek | planowane koszty kwalifikowalne(w zł) | |
1 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
1. Wspólna Polityka Rolna - płatności bezpośrednie i wspieranie działalności rolniczej na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania | ||||||
2. Plan Rozwoju Obszarów Wiejskich | ||||||
2.1. Renty strukturalne | ||||||
2.2. Wspieranie gospodarstw niskotowarowych | ||||||
2.3. Wspieranie przedsięwzięć rolno-środowiskowych i dobrostanu zwierząt | ||||||
2.3.1. wnioski | ||||||
2.3.2. realizacja | ||||||
2.4. Zalesianie gruntów rolnych | ||||||
2.4.1. wnioski | ||||||
2.4.2. realizacja | ||||||
2.5. Dostosowanie gospodarstw rolnych do standardów UE | ||||||
2.6. Grupy producentów rolnych | ||||||
3. Sektorowy Program Operacyjny | ||||||
3.1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych | ||||||
3.1.1. wnioski o dofinansowanie realizacji projektu | ||||||
3.1.2. wnioski o płatność | ||||||
3.2. Ułatwianie startu młodym rolnikom | ||||||
3.3. Różnicowanie działalności rolniczej i zbliżonej do rolnictwa w celu zapewnienia różnorodności działań lub alternatywnych źródeł dochodów | ||||||
3.3.1. wnioski o dofinansowanie realizacji projektu | ||||||
3.3.2. wnioski o płatność | ||||||
4. Organizacja doradztwa dla rolników w ramach doradztwa grupowego | ||||||
5. Przygotowanie ulotek doradczych | ||||||
5.1. jednobarwnych | ||||||
5.2. wielokolorowych | ||||||
SUMA |
Załącznik Nr 2
Dokumenty, które należy dołączyć do wniosku o płatność:
Dokumenty, które należy dołączyć do wniosku o płatność:
2) zestawienie odbiorców usług - na formularzu udostępnionym przez Fundację - oryginał;
3) zestawienia ulotek doradczych - na formularzu udostępnionym przez Fundację - oryginały;*)
4) zaświadczenie z banku albo spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wskazujące rachunek bankowy albo rachunek prowadzony w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, na który mają być przekazane środki finansowe - oryginał;*)
5) aktualne zaświadczenie wydane przez naczelnika urzędu skarbowego o braku zaległości podatkowych lub o niefigurowaniu w ewidencji podatników lub płatników podatków - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza, podmiot, który wydał zaświadczenie, lub pracownika Fundacji;
6) aktualne zaświadczenie wydane przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) o braku zaległości podatkowych lub o niefigurowaniu w ewidencji podatkowej nieruchomości - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza, podmiot, który wydał zaświadczenie, lub pracownika Fundacji;
7) aktualne zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) o braku zaległości w opłacaniu składek z tytułu ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego albo o niefigurowaniu w ewidencji płatników składek ubezpieczeniowych - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza, podmiot, który wydał zaświadczenie, lub pracownika Fundacji;
8) uzasadnienie zmian dokonanych w poszczególnych pozycjach harmonogramu rzeczowo-finansowego z realizacji projektu, przekraczających 10 % w stosunku do wartości wykazanych w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy - oryginał;*)
9) sprawozdanie z realizacji projektu (dołączone do wniosku o płatność końcową) - na formularzu udostępnionym przez Fundację - oryginał.
*) Jeżeli dotyczy.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »