Zm.: rozporządzenie w sprawie wynagradzania nauczycieli akademickich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1995.12.57

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 stycznia 1995 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 25 stycznia 1995 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie wynagradzania nauczycieli akademickich.

Na podstawie art. 105 ust. 7, art. 106 ust. 3, art. 108 ust. 6, art. 116 ust. 1 oraz w związku z art. 77 ust. 1, art. 188 ust. 5, art. 190 i 191 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 65, poz. 385, z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i Nr 63, poz. 314 oraz z 1994 r. Nr 1, poz. 3, Nr 43, poz. 163, Nr 105, poz. 509 i Nr 121, poz. 591) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 maja 1994 r. w sprawie wynagradzania nauczycieli akademickich (Dz. U. Nr 68, poz. 297 i Nr 125, poz. 610) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 7 w ust. 1 tabela otrzymuje brzmienie:
"Lp.StanowiskoStawka za godzinę w złotych
1Profesor zwyczajny, profesor nadzwyczajny, profesor kontraktowy6,30-20,00
2Docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego5,40-15,00
3Adiunkt posiadający stopień naukowy doktora, starszy wykładowca4,60-13,00
4Asystent, wykładowca, lektor, instruktor2,80-11,00"
2)
załącznik nr 1 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie ustalone w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia,
3)
załącznik nr 3 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie ustalone w załączniku nr 2 do niniejszego rozporządzenia,
4)
załącznik nr 4 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie ustalone w załączniku nr 3 do niniejszego rozporządzenia,
5)
w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 2. Dodatek wypłaca się miesięcznie z dołu w wysokości:

1) od 4,50 zł do 20,00 zł przy pierwszym stopniu szkodliwości lub uciążliwości,

2) od 9,00 zł do 28,00 zł przy drugim stopniu szkodliwości lub uciążliwości,

3) od 12,00 zł do 40,00 zł przy trzecim stopniu szkodliwości lub uciążliwości."

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1995 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

TABELA A STAWEK MIESIĘCZNEGO WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO NAUCZYCIELI AKADEMICKICH

StanowiskoStawka miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w złotych
12
Profesor zwyczajny560-1.300
Profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy520-1.150
Profesor nadzwyczajny posiadający stopień doktora lub doktora habilitowanego, profesor kontraktowy460-1.050
Docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego420-770
Adiunkt posiadający stopień naukowy doktora, starszy wykładowca posiadający stopień naukowy doktora350-660
Starszy wykładowca nie posiadający stopnia naukowego290-580
Asystent, wykładowca, lektor, instruktor280-550

TABELA B STAWEK MIESIĘCZNEGO WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp.StanowiskoStawka miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w złotych
123
1Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany340-770
2Kustosz dyplomowany, dokumentalista dyplomowany300-700
3Adiunkt biblioteczny, adiunkt dokumentacji i informacji naukowej270-540
4Asystent biblioteczny, asystent dokumentacji i informacji naukowej260-460

ZAŁĄCZNIK Nr  2

ZASADY WYNAGRADZANIA ZA DODATKOWE ZAJĘCIA NALEŻĄCE DO OBOWIĄZKÓW NAUCZYCIELI AKADEMICKICH

§  1.
Do zajęć należących do obowiązków nauczycieli akademickich, za które przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, zalicza się:
1)
udział w pracach komisji rekrutacyjnej,
2)
recenzowanie rozpraw doktorskich, recenzowanie rozpraw habilitacyjnych i opracowywanie ocen dorobku naukowego związanych z przewodami habilitacyjnymi oraz opracowywanie ocen całokształtu dorobku naukowo-badawczego, artystycznego lub dydaktyczno-wychowawczego kandydatów do tytułu naukowego,
3)
działalność leczniczą, profilaktyczną i diagnostyczną, prowadzoną przez wydziały weterynaryjne uczelni rolniczych.
§  2.
1.
Nauczycielom akademickim biorącym udział w pracach uczelnianej komisji rekrutacyjnej przysługuje następujące wynagrodzenie w zależności od liczby kandydatów:
1)
do 2000 osób - do 67,00 zł,
2)
do 4000 osób - do 84,00 zł,
3)
ponad 4000 osób - do 100,00 zł.
2.
Rektor może ustalić wynagrodzenie ryczałtowe dla sekretarza uczelnianej komisji wyższe od stawek określonych w ust. 1, nie wyższe jednak niż o 50%.
3.
Nauczycielom akademickim biorącym udział w pracach wydziałowych komisji rekrutacyjnych przysługuje wynagrodzenie w wysokości:
1)
przewodniczącym - 15,00 zł za każdych 50 kandydatów,
2)
sekretarzom komisji - przy liczbie kandydatów:
a)
do 200 osób - do 120,00 zł,
b)
od 201 do 400 osób - do 150,00 zł,
c)
ponad 400 osób - do 190,00 zł,
3)
pozostałym członkom komisji - do 6,00 zł za każdych 50 kandydatów.
4.
Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 3 pkt 1 i 3, oblicza się na podstawie liczby kandydatów, którzy przystąpili do postępowania kwalifikacyjnego, zaokrąglając ją do najbliższej wartości dzielącej się przez 50.
5.
Za przeprowadzenie jednego egzaminu ustnego lub rozmowy kwalifikacyjnej każdego kandydata egzaminator otrzymuje wynagrodzenie w wysokości do 1,50 zł. Wynagrodzenie to może być wypłacone tylko jednej osobie - egzaminatorowi prowadzącemu egzamin lub rozmowę z danego przedmiotu, niezależnie od liczby członków komisji egzaminacyjnej.
6.
Za sprawdzenie pracy pisemnej jednego kandydata egzaminator otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 1,50 zł. W razie potrzeby sprawdzenia jednej pracy pisemnej przez kilku egzaminatorów, ich łączne wynagrodzenie nie może być większe od 3,00 zł.
7.
Egzaminator biorący równocześnie udział w pracach uczelnianej lub wydziałowej komisji rekrutacyjnej otrzymuje tylko jedno (wyższe) z wynagrodzeń wymienionych w ust. 1-6.
8.
Za przeprowadzenie wchodzącej w skład postępowania kwalifikacyjnego z wychowania fizycznego jednej próby sprawnościowej każdego kandydata komisja egzaminacyjna otrzymuje wynagrodzenie w wysokości do 1,50 zł, niezależnie od liczby jej członków.
9.
Rektor może przyznać członkom komisji egzaminacyjnej, przeprowadzającym egzamin z umiejętności praktycznych, wynagrodzenie w wysokości do 1,50 zł za przeprowadzenie jednego egzaminu praktycznego każdego kandydata.
10.
Wysokość wynagrodzenia członków komisji ustala rektor.
§  3.
Zasady wynagradzania za recenzowanie rozpraw doktorskich, recenzowanie rozpraw habilitacyjnych i opracowywanie ocen dorobku naukowego związanych z przewodami habilitacyjnymi oraz opracowywanie ocen całokształtu dorobku naukowo-badawczego, artystycznego lub dydaktyczno-wychowawczego kandydatów do tytułu naukowego - regulują odrębne przepisy.
§  4.
1.
Nauczycielom akademickim zatrudnionym w wydziałach weterynaryjnych uczelni rolniczych za każdą godzinę dyżuru pełnionego w ambulatoriach klinik weterynaryjnych, wykonywanego poza rozkładem zajęć dydaktycznych, organizacyjnych i naukowo-badawczych, przysługuje odrębne wynagrodzenie w wysokości godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego pracownika, a za każdą godzinę dyżuru w niedziele, święta i dodatkowe dni wolne od pracy - 200% tej stawki.
2.
Za usługową działalność leczniczą, profilaktyczną i diagnostyczną, prowadzoną przez wydziały weterynaryjne uczelni rolniczych na rzecz ludności lub innych podmiotów gospodarczych, nauczyciele akademiccy mogą otrzymywać dodatkowe wynagrodzenie w ramach kwoty odpisu nie przekraczającej 50% wartości wpływów uzyskanych z tytułu wykonanych usług, pomniejszonej o wartość zużytych pasz, leków i kosztów transportu, liczoną według bieżących cen. Wynagrodzenie, o którym mowa wyżej, wypłaca się niezależnie od innych składników wynagrodzenia, w tym również od dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1.
3.
Wysokość dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, oraz wysokość kwoty odpisu, o której mowa w ust. 2, i zasady podziału tej kwoty ustala rektor.
§  5.
1.
Kierownik studenckich praktyk zawodowych otrzymuje, z tytułu wykonywania prac administracyjnych związanych z praktykami, wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez rektora, nie wyższe jednak niż 200,00 zł miesięcznie.
2.
Opiekun studenckiej praktyki zawodowej otrzymuje, z tytułu pełnienia tej funkcji, dodatkowe wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez rektora, nie wyższe jednak niż 150,00 zł miesięcznie.
3.
Wynagrodzenia, o których mowa w ust. 1 i 2, nie przysługują, jeżeli senat uczelni obniżył nauczycielom akademickim obowiązkowy wymiar zajęć dydaktycznych z tytułu pełnienia określonych wyżej funkcji.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

TABELA DODATKÓW FUNKCYJNYCH NAUCZYCIELI AKADEMICKICH ORAZ BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp.FunkcjaMiesięczne stawki dodatku w złotych
123
1Rektordodatek według kategorii I

600-900

dodatek według kategorii II

420-600

2Prorektordodatek według kategorii I

340-540

dodatek według kategorii II

270-460

31) Dziekan

2) Dyrektor międzyuczelnianego instytutu

(zakładu, ośrodka), dyrektor instytutu na

prawach wydziału, dyrektor centrum

uczelniano-przemysłowego

3) Dyrektor biblioteki głównej

4) Dziekan (kierownik) wydziału zamiejscowego

(filii)

90-400
41) Prodziekan

2) Dyrektor instytutu wchodzącego w skład

wydziału lub międzywydziałowego

(pozawydziałowego)

3) Zastępca dyrektora instytutu na prawach

wydziału

4) Dyrektor nauczycielskiego kolegium

języków obcych

5) Kierownik międzyuczelnianego ośrodka

metodycznego

6) Dyrektor zespołu studiów podyplomowych

7) Kierownik ogrodu botanicznego

zatrudniającego ponad 30 pracowników

8) Kierownik uniwersytetu otwartego

80-180
51) Zastępca dyrektora instytutu wchodzącego w

skład wydziału lub międzywydziałowego

(pozawydziałowego)

2) Zastępca dyrektora międzyuczelnianego

instytutu (zakładu, ośrodka), zastępca

kierownika wydziału zamiejscowego (filii),

zastępca dyrektora centrum uczelniano-

-przemysłowego

3) Zastępca dyrektora biblioteki głównej

4) Kierownik zakładu (ośrodka) poza

wymienionym w lp. 3

5) Kierownik katedry (zespołu przedmiotowego)

6) Kierownik studium doktoranckiego,

podyplomowego lub innego studium specjalnego

7) Kierownik terenowego oddziału

podlegającego wydziałowi

8) Kierownik ośrodka metodycznego

9) Kierownik kliniki

10) Zastępca dyrektora nauczycielskiego

kolegium języków obcych (liczącego co

najmniej 12 piętnastoosobowych grup

studenckich)

11) Kierownik studium praktycznej nauki

języków obcych, kierownik

studium wychowania

fizycznego, kierownik studium nauk

społecznych, kierownik studium

pedagogicznego

12) Opiekun nauczycielskiego kolegium

prowadzonego poza uczelnią

13) Zastępca kierownika międzyuczelnianego

ośrodka metodycznego

14) Kierownik ogrodu botanicznego

zatrudniającego do 30 pracowników

35-135
61) Kierownik pracowni, laboratorium, muzeum -

nie wchodzących w skład instytutu, katedry,

zespołu przedmiotowego lub zakładu (ośrodka)

2) Kierownik biblioteki wydziału lub instytutu

3) Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece lub

ośrodku informacji naukowej

4) Kierownik naukowo-dydaktyczny terenowego

punktu konsultacyjnego dla uczestników

studiów dla pracujących

5) Zastępca kierownika studium wychowania

fizycznego, kierownik zespołu lektorów

6) Kierownik studium wiejskiego gospodarstwa

domowego w uczelni rolniczej, zastępca

kierownika studium praktycznej nauki

języków obcych

7) Kierownik studenckiego domu marynarza

25-85