§ 1. - Zm.: rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.100.1082

Akt jednorazowy
Wersja od: 21 listopada 2000 r.
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 26 lutego 1996 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 33, poz. 144), w § 22 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

"5. W razie niemożności niezwłocznego zorganizowania strzeżenia przejazdów i przejść w przypadkach określonych w ust. 4, zarząd kolei powinien:

1) ograniczyć prędkość pojazdów szynowych na przejazdach i przejściach do 20 km/h,

2) zarządzić ostrzeganie przed skrzyżowaniami sygnałem dźwiękowym z pojazdu szynowego,

3) oznakować przejazd znakiem zakazu B-20 «stop», a w przypadku uszkodzenia rogatek lub niedziałania samoczynnej sygnalizacji świetlnej dodatkowo umieścić pod nim tabliczkę z napisem «rogatka uszkodzona» lub «sygnalizacja uszkodzona»."