Zm.: rozporządzenie w sprawie warunków dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej.
Dz.U.2007.81.552
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU 1
z dnia 25 kwietnia 2007 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej
"2) pociąg utrzymaniowo-naprawczy - pociąg lub pojazd zarządcy oraz przedsiębiorcy działającego na jego zlecenie wykonujący przejazd w celu utrzymania infrastruktury kolejowej, nadzoru lub usuwania awarii;",
"8) pociąg do przewozów pojazdów samochodowych - pociąg w przewozach intermodalnych do przewozu na platformach kolejowych pojazdów samochodowych wykonujących transport drogowy: samochodów ciężarowych, przyczep, naczep z jednostką ciągnącą lub bez jednostki ciągnącej;
9) pojazd kolejowy luzem - lokomotywa, pojazd trakcyjny zaliczany do taboru specjalnego lub pojazd pomocniczy bez dołączonych wagonów lub kolejowych pojazdów trakcyjnych i pomocniczych w stanie nieczynnym.";
"1. Opłata podstawowa jest sumą opłat ustalonych dla poszczególnych odcinków linii kolejowej składających się na przydzieloną trasę pociągu; opłata podstawowa dla odcinka linii jest ustalana jako iloczyn liczby zrealizowanych pociągokilometrów i stawki jednostkowej właściwej dla odcinka określonej kategorii linii kolejowej, rodzaju pociągu oraz parametrów pociągu określonych w przydzielonej trasie pociągu.";
"2) pociągów towarowych;",
"4) pojazdów kolejowych luzem.";
"4. Jednostkowy koszt stały jednego pociągokilometra przyjęty do obliczania stawki, o której mowa w § 8 ust. 2, różnicuje się zależnie od standardu odcinka określonej kategorii linii kolejowej, wyrażonego dopuszczalną prędkością techniczną tego odcinka z uwzględnieniem ograniczeń stałych; koszty jednostkowe rosną wraz ze wzrostem standardu linii lub jej odcinka.
5. Jednostkowy koszt zmienny jednego pociągokilometra, o którym mowa w § 8 ust. 2, przyjęty do obliczania stawek, różnicuje się zależnie od całkowitej masy brutto pociągu oraz od dopuszczalnych prędkości technicznych dla odcinków linii kolejowej z uwzględnieniem ograniczeń stałych.
6. Stawki jednostkowe opłaty podstawowej przedstawia się w zestawieniu, podając w poszczególnych jego wierszach całkowite masy brutto pociągów, a w poszczególnych jego kolumnach dopuszczalne prędkości techniczne dla odcinków linii kolejowej z uwzględnieniem ograniczeń stałych, odrębnie dla pociągów, o których mowa w § 8 ust. 1; przedziały różnicujące dopuszczalną prędkość techniczną odcinków linii kolejowej oraz masę brutto pociągu dla obliczania jednostkowego kosztu zmiennego określa zarządca infrastruktury w przedziałach wartości.";
"1) pkt 1 - nie może przekroczyć 25 % tej opłaty;";
"niezwłocznie po zatwierdzeniu przez Prezesa UTK:";
"3. Opłat podstawowych i dodatkowych nie nalicza się za przejazdy pociągów naprawczo-utrzymaniowych.";
"1. Zarządca pobiera opłatę rezerwacyjną za zamówioną i przyznaną zdolność przepustową, która nie została przez przewoźnika wykorzystana, w wysokości:
1) 2 % sumy kosztów przyjętych do ustalenia opłaty podstawowej za przejazd planowanego pociągu na przyznanej trasie w przypadku rezygnacji z tego przejazdu nie później niż 3 miesiące przed planowym terminem jego realizacji;
2) 20 % sumy kosztów przyjętych do ustalenia opłaty podstawowej za przejazd planowanego pociągu na przyznanej trasie w przypadku rezygnacji z tego przejazdu nie później niż 72 godziny przed planowym terminem jego realizacji;
3) 50 % sumy kosztów przyjętych do ustalenia opłaty podstawowej za przejazd planowanego pociągu na przyznanej trasie w przypadku rezygnacji z tego przejazdu w terminie poniżej 72 godzin przed planowym terminem jego realizacji bądź niewykorzystania przyznanej trasy.".
- w terminie dwóch miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »