Zm.: rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2009.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.75.637

Akt jednorazowy
Wersja od: 20 maja 2009 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 5 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2009

Na podstawie art. 39g ust. 1 ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2571, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 lutego 2009 r. w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2009 (Dz. U. Nr 30, poz. 191 i Nr 55, poz. 452) w załączniku wprowadza się następujące zmiany:
1)
część 1 "Wykaz poszczególnych drogowych projektów inwestycyjnych realizowanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, ze wskazaniem przewidywanej wysokości ich finansowania, w tym ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na 2009 r. w tys. zł" otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia;
2)
część 2 "Przewidywana wysokość pożyczek lub kredytów wymaganych do zaciągnięcia przez Bank Gospodarstwa Krajowego lub emisji obligacji na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w roku 2009, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1" otrzymuje brzmienie:

"Część 2

Przewidywana wysokość pożyczek lub kredytów wymaganych do zaciągnięcia przez Bank Gospodarstwa Krajowego lub emisji obligacji na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w roku 2009, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1

W roku 2009 planowane jest:

1) wyemitowanie obligacji przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego na łączną kwotę do 600 mln zł, zabezpieczonych gwarancją Skarbu Państwa;

2) uruchomienie przez Bank Gospodarstwa Krajowego pozostałej części pierwszego kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego udzielonego na podstawie umowy finansowej "Projekt Budowy Autostrad w Polsce - A" pomiędzy Rzecząpospolitą Polską a Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i Bankiem Gospodarstwa Krajowego w wysokości 280 mln euro;

3) zaciągnięcie przez Bank Gospodarstwa Krajowego drugiego kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego w ramach "Projektu Budowy Autostrad w Polsce" na podstawie umowy finansowej pomiędzy Rzecząpospolitą Polską a Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i Bankiem Gospodarstwa Krajowego do wysokości 200 mln euro.

W roku 2009 planowane jest ponadto zaciągnięcie przez Bank Gospodarstwa Krajowego kredytów lub emisja obligacji na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w zakresie wymaganym do finansowania zadania pod nazwą "Budowa autostrady A2 Stryków - Konotopa" w latach 2009-2012.".

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 155, poz. 1297 i Nr 172, poz. 1440, z 2006 r. Nr 12, poz. 61, z 2007 r. Nr 23, poz. 136 i Nr 99, poz. 666, z 2008 r. Nr 218, poz. 1391 oraz z 2009 r. Nr 3, poz. 11 i Nr 19, poz. 101.

ZAŁĄCZNIK 

Część 1

Wykaz poszczególnych projektów inwestycyjnych realizowanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, ze wskazaniem przewidywanej wysokości ich finansowania, w tym ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na 2009 r. w tys. zł
Lp.Zadania inwestycyjneLata realizacji finansowejWartość kosztorysowaDługość (km)/obiekty inżynierskie (szt./m)Dotychczasowe nakładyprogram KFD 2009
ogółemw tym: 2008 r.środki KFD ogółembudżetinne **)ogółem
1234567891011
Plan ogółem, w tym:3.124.984,71.458.154,43.095.342,91.599.526,58.210,04.703.079,4
I. AUTOSTRADY1.310.400,4777.796,2150.756,91.599.526,58.210,01.758.493,4
1Budowa autostrady A2 węzeł

"Stryków II" - węzeł

"Stryków I" wraz z łącznikiem do drogi Nr 14

2007

2010

190.691,2km

4,6

161.599,2135.006,727.844,727.844,7
2Budowa autostrady A1 Sośnica - Gorzyczki2005

2011

3.554.619,8km

47,8

1.003.107,4596.847,052.912,21.599.526,58.210,01.660.648,7
3Budowa autostrady A2 Stryków - Konotopa *)2009

2012

5.773.584,1km

91

145.693,845.942,570.000,070.000,0
II. DROGI EKSPRESOWE186.940,352.528,1338.586,00,00,0338.586,0
4Budowa dróg S5 i S10 Bydgoszcz - Stryszek i Białe Błota2004

2010

547.614,0km

15,9

186.940,352.528,1338.586,0338.586,0
III. WZMOCNIENIA I REHABILITACJA1.627.644,0627.830,1540.000,00,00,0540.000,0
5Wzmocnienia i rehabilitacja2006

2009

2.316.000,0km

308

1.627.644,0627.830,1540.000,0540.000,0
IV.Dofinansowanie nabywania nieruchomości pod drogi krajowe, prace przygotowawcze pod drogowe projekty inwestycyjne, w tym m.in.: prace przygotowawcze do budowy systemu elektronicznej opłaty drogowej, usługi doradcze dla tych projektów oraz dla zadań zakończonych, regulacja stanów prawnych nieruchomości, wykonanie dokumentacji i pomiarów dla ochrony środowiska, instalacja urządzeń ochrony środowiska, opłaty za korzystanie ze środowiska oraz nadzory gwarancyjne i pogwarancyjne50.000,050.000,0
V.Zadania ujęte w kredytach Europejskiego Banku Inwestycyjnego w ramach "Projektu Budowy Autostrad w Polsce"2.016.000,02.016.000,0

*) Dotychczasowe nakłady wskazane w lp. 3 dotyczą wydatków przedinwestycyjnych (nieujętych w wartości kosztorysowej) na pozyskanie gruntów w 2007 i 2008 r. w kwocie 143.429,5 tys. zł oraz w 2007 r. na prace archeologiczne i dokumentację w wysokości 2.264,3 tys. zł.

**) Inne: środki Funduszu Spójności (FS) NA A1 Sośnica-Gorzyczki - 8.210,8 tys. zł, w tym: FS - 67,8 tys. zł, odsetki FS - 8.143,0 tys. zł.