Zm.: rozporządzenie w sprawie trybu składania i wzorów wniosków o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.59.416

Akt jednorazowy
Wersja od: 10 kwietnia 2006 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO
z dnia 20 marca 2006 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie trybu składania i wzorów wniosków o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006

Na podstawie art. 28 pkt 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 oraz z 2005 r. Nr 90, poz. 759 i Nr 267, poz. 2251) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 12 października 2004 r. w sprawie trybu składania i wzorów wniosków o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006 (Dz. U. Nr 233, poz. 2341) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 1 otrzymuje brzmienie:

"§ 1. 1. Wnioski o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006, zwanego dalej "SPO-WKP", przyjętego rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 1 lipca 2004 r. w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006 (Dz. U. Nr 166, poz. 1744 oraz z 2006 r. Nr 7, poz. 43), są składane przez ubiegających się o dofinansowanie do instytucji zarządzającej lub odpowiednich Beneficjentów Końcowych (instytucji wdrażających), a w przypadku działania 2.1 Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez doradztwo oraz działania 2.3 Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez inwestycje - do właściwej terytorialnie regionalnej instytucji finansującej, w ramach rund aplikacyjnych ogłaszanych kilkakrotnie w ciągu roku, na formularzach stanowiących załączniki nr 1-8 do rozporządzenia.

2. Wnioski o dofinansowanie realizacji projektu w ramach poddziałania 2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw składane są w sposób ciągły przez cały okres realizacji SPO-WKP, w terminach określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 22 grudnia 2005 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis przedsiębiorcom uczestniczącym w targach lub wystawach za granicą (Dz. U. Nr 265, poz. 2217) oraz rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 22 grudnia 2005 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis przedsiębiorcom uczestniczącym w wyjazdowych misjach gospodarczych związanych z udziałem w targach lub wystawach za granicą (Dz. U. Nr 265, poz. 2218).";

2)
w § 2 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) w dwóch egzemplarzach w formie papierowej, z wyjątkiem wniosków o dofinansowanie realizacji projektu w ramach poddziałania 2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw, które składane są w jednym egzemplarzu, sporządzonych przy użyciu aktualnego programu komputerowego udostępnionego przez instytucję płatniczą wraz z wymaganymi dokumentami potwierdzającymi dane podane we wniosku, określonymi w ogłoszeniu o rozpoczęciu rundy aplikacyjnej lub ogłoszonymi na stronie internetowej Beneficjenta Końcowego (instytucji wdrażającej) - w przypadku poddziałania 2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz";

3)
w § 4 w ust. 2:
a)
pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) w ramach działania 2.1 Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez doradztwo, działania 2.3 Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez inwestycje oraz działania 2.4 Wsparcie dla przedsięwzięć w zakresie dostosowywania przedsiębiorstw do wymogów ochrony środowiska, który jest określony w załączniku nr 7 do rozporządzenia;",

b)
po pkt 5 dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

"6) w ramach poddziałania 2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw, który jest określony w załączniku nr 8 do rozporządzenia.";

4)
w załączniku nr 7 do rozporządzenia:
a)
na stronie tytułowej skreśla się wyrazy: "poddziałania 2.2.2: Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw," oraz "Ministerstwo Gospodarki i Pracy",
b)
pkt 2 Deklaracji wnioskodawcy otrzymuje brzmienie:

"2. Oświadczam, że na dzień złożenia wniosku jestem małym lub średnim przedsiębiorcą w rozumieniu rozporządzenia Komisji (WE) nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw (Dz. Urz. WE L 10 z 13.01.2001), zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 364/2004 z dnia 25 lutego 2004 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001 i rozszerzającego jego zakres w celu włączenia pomocy dla badań i rozwoju (Dz. Urz. WE L 63 z 28.02.2004).";

5)
w załącznikach nr 1-6 do rozporządzenia skreśla się wyrazy "Ministerstwo Gospodarki i Pracy";
6)
dodaje się załącznik nr 8 do rozporządzenia w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszego rozporządzenia;
7)
użyte w rozporządzeniu, w różnej liczbie i przypadku, wyrazy "instytucja wdrażająca" zastępuje się użytymi w odpowiedniej liczbie i przypadku wyrazami "Beneficjent Końcowy (instytucja wdrażająca)".
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

SEKTOROWY PROGRAM OPERACYJNY WZROST KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW, LATA 2004-2006

Wniosek o dofinansowanie realizacji projektu w ramach poddziałania 2.2.2: Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw

Priorytet 2: Bezpośrednie wsparcie przedsiębiorstw

SUMA KONTROLNA .......*

Data wpłynięcia wniosku o dofinansowanie**
Numer wniosku o dofinansowanie w systemie SIMIK**

* Ciąg znaków nadawany przez system informatyczny.

** Rubryka wypełniana przez Beneficjenta Końcowego (instytucję wdrażającą).

I. Informacje ogólne o projekcie

1. Nazwa targów
2. Termin odbywania się

targów/misji

3. Termin zakończenia

realizacji projektu

4. Kraj/Miasto
5. Identyfikacja rodzaju interwencji
Sektorowy Program OperacyjnyWzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006
Priorytet 2Bezpośrednie wsparcie przedsiębiorstw
Działanie 2.2Wsparcie konkurencyjności produktowej i technologicznej przedsiębiorstw
Poddziałanie 2.2.2Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw
Kategoria interwencji163 (mikroprzedsiębiorstwo, małe lub

średnie przedsiębiorstwo) []

153 (duże przedsiębiorstwo) []

6. Wpływ projektu na środowisko
Projekt bezpośrednio dotyczący ochrony środowiska[]
Projekt neutralny pod względem wpływu na środowisko[]
Projekt, którego dodatkowym efektem będzie pozytywny wpływ na środowisko[]
7. Zgodność projektu z polityką równych szans
Projekt zorientowany na kwestie równych szans kobiet i mężczyzn[]
Projekt pozytywny pod względem równych szans kobiet i mężczyzn[]
Projekt neutralny pod względem równych szans kobiet i mężczyzn[]
8. Zgodność z polityką społeczeństwa informacyjnego
Projekt zorientowany na kwestie związane z polityką społeczeństwa informacyjnego[]
Projekt neutralny na kwestie związane z polityką społeczeństwa informacyjnego[]

II. Identyfikacja Wnioskodawcy

9. Charakterystyka przedsiębiorcy zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE)

nr 364/2004.

Oświadczam, że na dzień złożenia wniosku jestem:

Mikro przedsiębiorcą[]
Małym przedsiębiorcą[]

SUMA KONTROLNA .......

Średnim przedsiębiorcą[]
Dużym przedsiębiorcą[]
10. Forma prawna prowadzonej działalności
Osoba prawna[]
Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej[]
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą[]
11. Dane Wnioskodawcy
Nazwa Wnioskodawcy
NIP
REGON
Kod PKD lub EKD
Numer w:
a) Krajowym Rejestrze Sądowym
b) Ewidencji Działalności Gospodarczej
Adres siedziby:

Województwo

Powiat

Gmina

Miejscowość

Ulica

Nr domu

Nr lokalu

Kod pocztowy

Numer telefonu
Numer faksu
Adres poczty elektronicznej
Adres strony internetowej
12. Dane osoby upoważnionej przez Wnioskodawcę do kontaktów
Imię i nazwisko
Stanowisko
Numer telefonu
Numer faksu
Adres poczty elektronicznej
13. Dane osoby/osób upoważnionej/ych przez Wnioskodawcę do podpisania umowy o dofinansowanie
Imię i nazwisko
Numer telefonu
Numer faksu
Adres poczty elektronicznej
Adres do korespondencji

SUMA KONTROLNA .......

III. Charakterystyka prowadzonej działalności

14. Podmiot, którego dotyczy projekt
Wielkość zatrudnienia (średniorocznie) W ostatnim okresie sprawozdawczymW poprzednim okresie sprawozdawczym
Przychody netto ze sprzedaży towarów, wyrobów, usług i operacji finansowych (na koniec roku obrotowego)W ostatnim okresie sprawozdawczymW poprzednim okresie sprawozdawczym
PLNPLN
Suma aktywów bilansu1W ostatnim okresie sprawozdawczymW poprzednim okresie sprawozdawczym
PLNPLN

IV. Opis projektu

15. Opis, cel, uzasadnienie (maksymalnie 120 znaków)
16. Skwantyfikowane wskaźniki realizacji celów projektu
Wskaźniki produktuJednostka miary200... r.
Wynajęcie powierzchni wystawienniczej (tylko targi)m2
Ilość materiałów promocyjnych (foldery, ulotki, katalogi, CD)szt.
Usługa tłumaczenia (tylko misje)godz.
Spotkanie z partnerami biznesowymigodz.
Ilość potencjalnych partnerów biznesowych (firm) uczestniczących w spotkaniach z uczestnikiem misjiszt.
17. Planowane wydatki w ramach projektu wg podziału na kategorie wydatków
Kategorie wydatkówTAKNIENIE DOTYCZY
Wynajęcie powierzchni wystawienniczej i zabudowy stoiska (targi) [][][]
Transport eksponatów wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną (targi) [][][]

SUMA KONTROLNA .......

Wpis do katalogu targowego i opłata rejestracyjna[][][]
Przygotowanie i wydruk materiałów promocyjnych[][][]
Przejazd i zakwaterowanie przedstawiciela(-i) przedsiębiorcy[][][]
Koszty promocji projektu zgodnie z rozporządzeniem Komisji WE 1159/2000[][][]
Zakup biletu wstępu w celu zwiedzania targów (misje)[][][]
Obsługa techniczna misji gospodarczej (w tym wynajęcie sali, tłumacze, oprawa multimedialna)[][][]
18. Powiązanie projektu z innymi projektami (w tym realizowanymi z funduszy strukturalnych)Nie dotyczy

[]

19. Pomoc uzyskana przez Wnioskodawcę w PolsceTAK []NIE []
Kwota pomocy de minimis uzyskanej przez Wnioskodawcę w ciągu ostatnich trzech latEUR
20. Informacje dotyczące rachunku bankowego Wnioskodawcy
Numer rachunku
Nazwa banku
Adres banku
21. Wnioskowane dofinansowanie
Całkowita kwota wydatków kwalifikowanych wynosi:PLN
Wnioskowana wysokość dofinansowania realizacji projektu wynosi:PLN
i stanowi ............% wydatków kwalifikowanych

SUMA KONTROLNA .......

DEKLARACJA WNIOSKODAWCY

1. Oświadczam, że informacje zawarte we wniosku są prawdziwe.

2. Nie pozostaję w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, lub nie znajduję się w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielami.

3. Oświadczam, że posiadam środki finansowe zabezpieczające udział własny w realizację projektu opisanego we wniosku.

4. Oświadczam, że nie będę mógł w żaden sposób odzyskać poniesionego ostatecznie kosztu podatku VAT.2

5. Oświadczam, że zobowiązania wobec urzędu skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych reguluję w terminie oraz nie zalegam w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz podatków.

6. Zobowiązuję się do informowania opinii publicznej o tym, że realizacja Projektu została sfinansowana z udziałem środków finansowych pochodzących z Unii Europejskiej, zgodnie z postanowieniami rozporządzenia nr 1159/2000/WE z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie działań informacyjnych i promocyjnych, dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych (Dz. Urz. UE L 130 z 31.05.2000), wykorzystując logo Programu i UE (udostępnione na stronach internetowych www.konkurencyjnosc.gov.pl oraz www.eksporter.gov.pl) na materiałach promocyjnych w postaci katalogów, ulotek, plakatów i materiałów multimedialnych oraz na stoisku wystawienniczym.

7. Zobowiązuję się prowadzić wyodrębnioną ewidencję księgową dokumentów dotyczących realizacji Projektu.

8. Oświadczam, iż zgadzam się na poddanie kontroli w zakresie realizowanego projektu przeprowadzanej przez Beneficjenta Końcowego (instytucję wdrażającą) i Instytucję Zarządzającą oraz udostępnić, na żądanie tych instytucji, wszelką dokumentację związaną z projektem.

................... ................................

(data) (podpis i pieczęć Wnioskodawcy)

1 Dotyczy przedsiębiorców prowadzących pełną rachunkowość.

2 Jeżeli nie dotyczy Wnioskodawcy, zapis należy skreślić.