§ 1. - Zm.: rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu przeprowadzania czynności w przewodach doktorskim i habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.252.2125

Akt jednorazowy
Wersja od: 22 grudnia 2005 r.
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 15 stycznia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu przeprowadzania czynności w przewodach doktorskim i habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora (Dz. U. Nr 15, poz. 128) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 2. 1. Rada jednostki organizacyjnej:

1) powołuje komisję przeprowadzającą egzaminy doktorskie;

2) może powołać komisję do przyjęcia i przeprowadzenia obrony rozprawy doktorskiej, o której mowa w art. 14 ust. 5 ustawy, zwaną dalej "komisją doktorską".

2. W skład komisji przeprowadzającej egzaminy doktorskie wchodzi:

1) w zakresie dyscypliny podstawowej odpowiadającej tematowi rozprawy doktorskiej - pięć osób spośród członków rady jednostki organizacyjnej posiadających tytuł profesora, stopień doktora habilitowanego lub kwalifikacje II stopnia, w zakresie danej lub pokrewnej dyscypliny naukowej lub artystycznej, oraz recenzenci rozprawy doktorskiej i promotor lub promotorzy;

2) w zakresie dyscypliny dodatkowej - jedna osoba spośród osób posiadających tytuł profesora, stopień doktora habilitowanego lub kwalifikacje II stopnia, w zakresie danej lub pokrewnej dyscypliny naukowej lub artystycznej;

3) w zakresie języka obcego nowożytnego - jedna osoba.

3. Komisję doktorską powołuje się spośród członków rady jednostki organizacyjnej posiadających tytuł profesora, stopień doktora habilitowanego lub kwalifikacje II stopnia, w zakresie danej lub pokrewnej dyscypliny naukowej lub artystycznej. W skład komisji doktorskiej wchodzą ponadto recenzenci rozprawy doktorskiej i promotor lub promotorzy.";

2)
w § 11 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) rozprawę habilitacyjną w sześciu egzemplarzach;";

3)
po § 12 dodaje się § 12a w brzmieniu:

"§ 12a. 1. Rada jednostki organizacyjnej, na podstawie dokumentów, o których mowa w § 11 i 12, podejmuje uchwały, o których mowa w art. 18 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy.

2. Po podjęciu uchwał, o których mowa w ust. 1, rada jednostki organizacyjnej występuje do Centralnej Komisji o powołanie dwóch recenzentów w przewodzie habilitacyjnym.

3. Do wystąpienia dołącza się uchwały, o których mowa w ust. 1, oraz komplet kopii dokumentów, o których mowa w § 11.

4. Kierownik jednostki organizacyjnej, po otrzymaniu z Centralnej Komisji powiadomienia o powołaniu dwóch recenzentów, niezwłocznie zleca opracowanie recenzji wszystkim recenzentom powołanym w przewodzie.";

4)
§ 15 otrzymuje brzmienie:

"§ 15. 1. Rada jednostki organizacyjnej, po zapoznaniu się z rozprawą habilitacyjną oraz opiniami recenzentów, podejmuje uchwałę w sprawie dopuszczenia do kolokwium habilitacyjnego.

2. Uchwała, o której mowa w ust. 1, niezwłocznie po podjęciu jest przesyłana do recenzentów powołanych w tym przewodzie habilitacyjnym wraz z informacją o terminie posiedzenia rady jednostki, na którym ma odbyć się kolokwium habilitacyjne oraz zostać wygłoszony wykład habilitacyjny.";

5)
w § 16 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. Kolokwium habilitacyjne może zostać przeprowadzone, jeśli w posiedzeniu rady jednostki organizacyjnej uczestniczy przynajmniej trzech spośród recenzentów powołanych w tym przewodzie.";

6)
po § 17 dodaje się § 17a w brzmieniu:

"§ 17a. 1. Kolokwium habilitacyjne i wykład habilitacyjny są protokołowane.

2. Protokoły z kolokwium habilitacyjnego i wykładu habilitacyjnego wraz z uchwałami, o których mowa w art. 18 ust. 2 pkt 4 i 5 ustawy, rada jednostki organizacyjnej przesyła niezwłocznie Centralnej Komisji.";

7)
po § 20 dodaje się § 20a w brzmieniu:

"§ 20a. 1. Rada jednostki organizacyjnej, na podstawie dokumentów, o których mowa w § 20 ust. 1, podejmuje uchwały, o których mowa w art. 27 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy, oraz występuje z wnioskiem do Centralnej Komisji o powołanie przez nią recenzentów.

2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się uchwałę w sprawie wszczęcia postępowania o nadanie tytułu profesora i uchwałę w sprawie wyznaczenia recenzentów oraz po jednym egzemplarzu dokumentów, o których mowa w § 20 ust. 1.

3. Kierownik jednostki organizacyjnej, po otrzymaniu z Centralnej Komisji powiadomienia o powołaniu dwóch recenzentów, niezwłocznie zleca opracowanie recenzji wszystkim recenzentom powołanym w postępowaniu.";

8)
w § 25 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Za wydanie oryginału wraz z odpisem, odpisu w języku obcym albo duplikatu dyplomu pobiera się opłatę w wysokości równej wysokości poniesionych kosztów, nie wyższej jednak niż dwukrotność kwoty za wydanie dyplomu ukończenia studiów, określonej w przepisach w sprawie dokumentacji przebiegu studiów.".