Zm.: rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2007.228.1684

Akt jednorazowy
Wersja od: 7 grudnia 2007 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 27 listopada 2007 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach

Na podstawie art. 48, 54 i 60 ust. 2 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 168, poz. 1186) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz. U. Nr 117, poz. 1237, z późn. zm.1)) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 54 otrzymuje brzmienie:

"§ 54. W dziale trzecim rejestru przedsiębiorców dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i spółki akcyjnej wpisuje się informacje wskazane w § 46 i § 461, przy czym spółkę komandytowo-akcyjną zastępuje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i spółka akcyjna.";

2)
w rozdziale 4 po oddziale 5 dodaje się oddział 51 w brzmieniu:

"Oddział 51

Spółdzielnia europejska

§ 702. W dziale pierwszym rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej:

a) w polu pierwszym - oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy "spółdzielnia europejska",

b) w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego przedsiębiorcy pole może pozostać niewypełnione,

c) w polu trzecim - firmę, pod którą spółdzielnia działa,

d) w polu czwartym - dane o poprzedniej rejestracji, co obejmuje: oznaczenie państwa, nazwę rejestru, nazwę organu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,

e) w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,

f) w polu szóstym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego,

2) w rubryce drugiej:

a) w polu pierwszym - siedzibę spółdzielni,

b) w polu drugim - adres spółdzielni,

3) w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez spółdzielnię europejską oddziałów:

a) w polu pierwszym - firmę oddziału,

b) w polu drugim - siedzibę oddziału,

c) w polu trzecim - adres oddziału,

4) w rubryce czwartej - informacje o statucie: w polu pierwszym - informacje o uchwaleniu statutu spółdzielni europejskiej lub zmianach statutu, co obejmuje: datę podjęcia uchwały, w przypadku zmiany statutu - także oznaczenie zmienionych paragrafów, zaś w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu spółdzielni europejskiej - zaznaczenie tej okoliczności,

5) w rubryce piątej:

a) w polu pierwszym - czas, na jaki została utworzona spółdzielnia europejska; jeżeli spółdzielnia została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony",

b) w polu drugim - oznaczenie pisma innego niż Monitor Sądowy i Gospodarczy, przeznaczonego do ogłoszeń spółdzielni europejskiej, jeżeli statut spółdzielni je wskazuje,

6) w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania spółdzielni europejskiej, jeżeli powstała przez połączenie, przekształcenie lub podział innych spółdzielni lub spółek:

a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy, co obejmuje powstanie spółdzielni w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia innych podmiotów,

b) w polu drugim - opis sposobu powstania spółdzielni w wyniku połączenia, przekształcenia lub podziału oraz informację o uchwale,

c) w polu trzecim - numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,

d) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów, z których powstała spółdzielnia w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,

- w polu piątym - numer REGON,

7) w rubryce siódmej - dane o kapitale spółdzielni europejskiej:

a) w polu pierwszym - wysokość kapitału zakładowego (subskrybowanego),

b) w podrubryce pierwszej - informację o wniesieniu aportu:

- w polu pierwszym - określenie wartości udziałów objętych za aport (nie dotyczy to spółdzielni przenoszącej siedzibę na terytorium RP),

c) w polu drugim - liczbę udziałów wszystkich kategorii,

d) w podrubryce drugiej - informacje o udziałach:

- w polu pierwszym - nazwa kategorii,

- w polu drugim - wartość nominalna udziałów w tej samej kategorii,

e) w polu trzecim - kwotowe określenie części kapitału pokrytego w dniu subskrypcji,

8) w rubryce ósmej dla spółdzielni europejskiej:

a) w polu pierwszym - wzmiankę o podjęciu uchwały o emisji obligacji, co obejmuje: datę podjęcia uchwały.

§ 703. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 8 lub w podrubryce 1 rubryki 6 lub w podrubryce 1 i 2 rubryki 7 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

§ 704. W dziale drugim rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej - organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:

a) w polu pierwszym - nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółdzielni,

b) w polu drugim - sposób reprezentacji spółdzielni, co obejmuje sposób reprezentowania spółdzielni przez zarząd, radę administrującą lub przez dyrektorów wykonawczych będących członkami rady administrującej oraz przez prokurentów,

c) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład zarządu albo rady administrującej:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

- w polu piątym - funkcję,

- w polu szóstym - informację, czy osoba została zawieszona w czynnościach,

- w polu siódmym - datę, do której została zawieszona,

2) w rubryce drugiej - organ nadzoru:

a) w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru spółdzielni,

b) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:

- w polu pierwszym - nazwisko,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL,

3) w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:

a) w polu pierwszym - nazwisko,

b) w polu drugim - imiona,

c) w polu trzecim - numer PESEL,

d) w polu czwartym - rodzaj prokury.

§ 705. Jeżeli w spółdzielni europejskiej wybrano monistyczny system organów spółdzielni i ten sam organ pełni funkcję organu reprezentacji i organu nadzoru, organ ten podlega wpisaniu jako organ reprezentacji oraz jako organ nadzoru. W takiej sytuacji jako członków organu reprezentacji wpisuje się osoby zajmujące się reprezentacją i zarządzaniem, a jako członków organu nadzoru - osoby zajmujące się nadzorem.

§ 706. W przypadku gdy w rubryce 3 lub podrubryce 1 rubryki 1 lub w podrubryce 1 rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

§ 707. W dziale trzecim rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej: w polu pierwszym - przedmiot działalności przedsiębiorcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności,

2) w rubryce drugiej - wzmianki o złożonych dokumentach:

a) w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,

b) w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje: okres, za jaki złożono opinię,

c) w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument,

d) w polu czwartym - wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółdzielni, co obejmuje: okres, za jaki złożono sprawozdanie, lub wzmiankę o złożeniu rocznego merytorycznego sprawozdania z działalności organizacji pożytku publicznego, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie, oraz ujawnienie, iż jest to sprawozdanie merytoryczne z działalności,

3) w rubryce trzeciej - nie dokonuje się wpisów.

§ 708. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.

2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2.

§ 709. W dziale czwartym rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się informacje wskazane w § 37 i § 371, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje spółdzielnia europejska.

§ 7010. W dziale piątym rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym przedsiębiorcę - spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkę akcyjną zastępuje spółdzielnia europejska.

§ 7011. W dziale szóstym rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:

a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:

- w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

- w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

b) w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

c) w polu trzecim - sposób reprezentacji spółdzielni przez likwidatorów,

d) w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:

- w polu pierwszym - nazwisko,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL,

2) w rubryce drugiej - informacje o rozwiązaniu:

a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, co obejmuje rozwiązanie spółdzielni,

b) w polu drugim - informacje o rozwiązaniu spółdzielni, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu bądź właściwego organu lub uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu lub właściwego organu prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego orzeczenia, sygnaturę sprawy lub datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

3) w rubryce trzeciej - ustanowienie zarządu komisarycznego dla spółdzielni europejskiej:

a) w polu pierwszym - czas, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,

b) w polu drugim - sposób reprezentacji spółdzielni przez zarząd komisaryczny,

c) w podrubryce pierwszej - dane zarządcy komisarycznego:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

4) w rubryce czwartej - informacje o połączeniu, podziale spółdzielni europejskiej lub przekształceniu spółdzielni europejskiej w inny sposób:

a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje połączenie, podział lub przekształcenie,

b) w polu drugim - opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia spółdzielni oraz informacje o uchwale,

c) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia albo dane podmiotów przejmujących całość majątku spółdzielni:

- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,

- w polu piątym - numer REGON,

d) w podrubryce drugiej - dane podmiotów, których majątek jest przejmowany przez spółdzielnię w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółdzielni przejmującej; wpis nie dotyczy spółdzielni zawiązanych w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,

- w polu piątym - numer REGON,

5) w rubryce piątej - informacje o postępowaniu upadłościowym:

a) w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,

d) w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

e) w podrubryce pierwszej - dane syndyka:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

f) w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

- w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego",

6) w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu naprawczym:

a) w polu pierwszym - informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

d) w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

7) w rubryce siódmej - informacje o zmianie siedziby spółdzielni europejskiej:

a) w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu planu przeniesienia siedziby,

b) w polu drugim - informacje o państwie, do którego przeniesiono siedzibę spółdzielni, nazwę rejestru, do którego wpisano spółdzielnię, nazwę organu prowadzącego rejestr oraz numer w rejestrze.

§ 7012. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 lub 2 rubryki 5 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

§ 7013. Dla spółdzielni przekształcanej lub podlegającej podziałowi lub połączeniu dane wpisywane w rubryce 4 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu rejestrowego uchwały o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółdzielnia jest z urzędu wykreślana z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.";

3)
w § 78 w pkt 3 po lit. c dodaje się lit. d w brzmieniu:

"d) w podrubryce drugiej - dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,

- w polu piątym - numer REGON,";

4)
w § 123 dodaje się pkt 8 w brzmieniu:

"8) w rubryce ósmej - dane o sposobie powstania publicznego zakładu opieki zdrowotnej, jeżeli powstał przez połączenie lub przekształcenie:

a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f ustawy, co obejmuje powstanie publicznego zakładu opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia,

b) w polu drugim - opis sposobu powstania publicznego zakładu opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia oraz informacje o dokumencie stanowiącym podstawę połączenia lub przekształcenia,

c) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów, z których powstał publiczny zakład opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia:

- w polu pierwszym - nazwę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,

- w polu piątym - numer REGON.";

5)
§ 124 otrzymuje brzmienie:

"§ 124. W przypadku gdy w rubryce 3 lub 4 lub w podrubryce 1 rubryki 8 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.";

6)
w § 129 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) w rubryce drugiej - informacje o połączeniu lub przekształceniu publicznego zakładu opieki zdrowotnej lub o przekształceniu kolumny transportu sanitarnego:

a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:

- przekształcenie w inny podmiot,

- połączenie z innym publicznym zakładem opieki zdrowotnej,

b) w polu drugim - opis sposobu połączenia lub przekształcenia oraz informacje o dokumencie stanowiącym podstawę połączenia lub przekształcenia,

c) w podrubryce pierwszej dla publicznego zakładu opieki zdrowotnej - dane podmiotu przejmującego publiczny zakład opieki zdrowotnej lub podmiotu powstałego w wyniku przekształcenia lub połączenia:

- w polu pierwszym - nazwę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,

- w polu piątym - numer REGON,

d) w podrubryce drugiej dla publicznego zakładu opieki zdrowotnej - dane podmiotów przejętych przez publiczny zakład opieki zdrowotnej w wyniku połączenia:

- w polu pierwszym - nazwę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,

- w polu piątym - numer REGON,";

7)
§ 130 otrzymuje brzmienie:

"§ 130. W przypadku gdy w rubryce 1 lub 2 lub podrubryce 1 rubryki 1, lub w podrubryce 2 rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.".

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 r.
______

1) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 17, poz. 165, z 2003 r. Nr 186, poz. 1821, z 2005 r. Nr 82, poz. 717 oraz z 2006 r. Nr 241, poz. 1750.