Zm.: rozporządzenie w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego.
Dz.U.2009.78.654
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 14 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego2)
"§ 5. Wykaz upoważnionych jednostek, o których mowa w § 2-4, oraz badania, jakie mogą być przeprowadzane przez te jednostki, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.";
"§ 6. 1. Do wniosków, o których mowa w § 2, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:
1) warunki techniczne wykonania i odbioru;
2) dokumentację techniczną dla budowli;
3) w przypadku nowych typów budowli lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych - porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1a do rozporządzenia, wraz z ich programem;
4) w przypadku typów budowli po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych - opinię techniczną wydaną przez zarządcę infrastruktury lub użytkownika bocznicy kolejowej;
5) opinię upoważnionej jednostki.
2. Do wniosków, o których mowa w § 3, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:
1) warunki techniczne wykonania i odbioru;
2) dokumentację techniczno-ruchową;
3) w przypadku urządzeń sterowania ruchem kolejowym - dowód bezpieczeństwa lub weryfikację tego dowodu;
4) w przypadku nowych typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych - porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1a do rozporządzenia, wraz z ich programem;
5) w przypadku typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych - opinię techniczną wydaną przez zarządcę infrastruktury kolejowej lub użytkownika bocznicy kolejowej;
6) opinię upoważnionej jednostki.
3. Do wniosków, o których mowa w § 4, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:
1) warunki techniczne wykonania i odbioru;
2) dokumentację techniczno-ruchową;
3) w przypadku nowych typów pojazdów kolejowych lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych - porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1a do rozporządzenia, wraz z ich programem;
4) w przypadku typów pojazdów kolejowych po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych - opinię techniczną wydaną odpowiednio przez zarządcę infrastruktury, przewoźnika kolejowego lub użytkownika bocznicy kolejowej;
5) opinię upoważnionej jednostki.
4. Do wniosku o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego, które są eksploatowane i były dopuszczone do eksploatacji w kraju przed dniem 14 listopada 1997 r., należy dołączyć wyłącznie następujące dokumenty:
1) opis techniczny lub dokumentację techniczną;
2) pozytywną opinię użytkownika z dotychczasowej eksploatacji, uwzględniającą aktualny stan techniczny.";
"2. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego może odstąpić od wymogu załączania wyników badań, o których mowa w § 2-4, w przypadku typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego, które są eksploatowane i były dopuszczone do eksploatacji w kraju przed dniem 14 listopada 1997 r.";
"§ 9. 1. Świadectwa dopuszczenia do eksploatacji, o których mowa w § 2-4, wydaje się na czas nieokreślony, a w przypadku nowych typów lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych, na czas określony, przewidziany na przeprowadzenie tych prób.
2. Próby, o których mowa w ust. 1, przeprowadza się zgodnie z programem prób eksploatacyjnych, opracowanym przez upoważnioną jednostkę w porozumieniu z Urzędem Transportu Kolejowego.";
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Niniejsze rozporządzenie zostało notyfikowane Komisji Europejskiej w dniu 30 grudnia 2008 r. pod numerem 2008/0601/PL zgodnie z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597), które wdraża dyrektywę 98/34/WE z dnia 22 czerwca 1998 r. ustanawiającą procedurę udzielania informacji w zakresie norm i przepisów technicznych (Dz. Urz. WE L 204 z 21.07.1998, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 20, str. 337).
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 176, poz. 1238 i Nr 191, poz. 1374, z 2008 r. Nr 59, poz. 359, Nr 144, poz. 902, Nr 206, poz. 1289 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 1, poz. 3, Nr 18, poz. 97 i Nr 19, poz. 100.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WYKAZ UPOWAŻNIONYCH JEDNOSTEK ORAZ BADANIA, JAKIE MOGĄ BYĆ PRZEPROWADZANE PRZEZ TE JEDNOSTKI
WYKAZ UPOWAŻNIONYCH JEDNOSTEK ORAZ BADANIA, JAKIE MOGĄ BYĆ PRZEPROWADZANE PRZEZ TE JEDNOSTKI
1. Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa
ul. Chłopickiego 50
04-275 Warszawa
2. Movares Polska Sp. z o. o.
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
3. Politechnika Warszawska
Plac Politechniki 1
00-661 Warszawa
4. Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
5. Politechnika Śląska
Instytut Transportu
ul. Krasińskiego 8
40-019 Katowice
6. Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego
ul. Malczewskiego 29
26-600 Radom
7. Politechnika Poznańska
pl. M. Skłodowskiej-Curie 5
60-965 Poznań
8. Politechnika Gdańska
ul. Narutowicza 11/12
80-952 Gdańsk
9. Instytut Pojazdów Szynowych "Tabor"
ul. Warszawska 181
61-055 Poznań
10. Instytut Badawczy Dróg i Mostów
ul. Jagiellońska 80
03-215 Warszawa
11. Instytut Elektrotechniki
ul. Pożaryskiego 28
04-703 Warszawa
Nazwa jednostki badawczej | Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa | Movares Polska Sp. z o.o. | Politechnika Warszawska | Politechnika Krakowska | Politechnika Śląska | Politechnika Radomska | Politechnika Poznańska | Politechnika Gdańska | Instytut Pojazdów Szynowych | Instytut Badawczy Dróg i Mostów | Instytut Elektrotechniki |
Nazwa badania* | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Badanie typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego | |||||||||||
Badania zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, dla danego typu budowli, polskich lub europejskich normach | X | X | X | X | X | ||||||
Badania zgodności z warunkami technicznymi, określonymi w przepisach o warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie | X | X | X | X | X | X | |||||
Badania zgodności z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym | X | X | X | X | X | ||||||
Analiza wyników prób eksploatacyjnych | X | X | X | X | X | ||||||
Badanie sieci jezdnej wchodzącej w skład sieci trakcyjnej | |||||||||||
Badania zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, polskich lub europejskich normach | X | X | X | X | |||||||
Badania zgodności z warunkami technicznymi, określonymi w przepisach o warunkach technicznych | X | X | X | X | |||||||
Badania zgodności z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym | X | X | X | X | |||||||
Analiza wyników prób eksploatacyjnych | X | X | X | X | |||||||
Badania statyczne z konstrukcjami wsporczymi polegające na sprawdzeniu zgodności parametrów z wymaganiami technicznymi, w tym: | |||||||||||
a) zawieszenia przewodów jezdnych, ich wysokości, pochylenia oraz odsuwu od osi toru, | X | X | X | ||||||||
b) parametrów geometrycznych sieci jezdnej, | X | X | X | ||||||||
c) naciągu przewodów jezdnych i lin nośnych w różnych warunkach atmosferycznych, z uwzględnieniem zmian temperatury i oblodzenia | X | X | X | ||||||||
Badania dynamiczne w trakcie prób eksploatacyjnych, w tym: | |||||||||||
a) badanie uniesienia przewodów jezdnych w punkcie podwieszenia przy najwyższej dopuszczalnej prędkości jazdy na linii kolejowej, | X | X | X | ||||||||
b) sprawdzenie współpracy odbieraka prądu z siecią jezdną, w szczególności czasu trwania przerw stykowych i zmienności wartości siły stykowej, | X | X | X | ||||||||
c) pomiar odsuwu przewodów jezdnych w czasie jazdy pojazdów kolejowych, | X | X | X | ||||||||
d) sprawdzenie wartości prędkości krytycznej, badanie przemieszczeń i przyspieszeń ślizgacza pod wpływem ruchu, | X | X | X | ||||||||
e) przewodów jezdnych w punkcie podwieszenia przy najwyższej dopuszczalnej prędkości jazdy na linii kolejowej, | X | X | X | ||||||||
Badanie trzeciej szyny w metrze | |||||||||||
Badania zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, polskich lub europejskich normach | X | X | X | X | |||||||
Badania zgodności z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym | X | X | X | X | |||||||
Badania zgodności parametrów z wymaganiami technicznymi, w tym: | |||||||||||
a) badania parametrów geometrycznych trzeciej szyny, | X | X | X | X | |||||||
b) badania współpracy odbieraka prądu z trzecią szyną, | X | X | X | X | |||||||
c) badania układu mocowania, | X | X | X | X | |||||||
d) badania oceny skuteczności ochrony przeciwporażeniowej | X | X | X | X | |||||||
Badanie sieci powrotnej | |||||||||||
Badania zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, dla danego typu budowli, polskich lub europejskich normach | X | X | |||||||||
Badania zgodności z warunkami technicznymi, określonymi w przepisach o warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie | X | X | |||||||||
Badania zgodności z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym | X | X | |||||||||
Analiza wyników prób eksploatacyjnych | X | ||||||||||
Ocena skuteczności ochrony przeciwporażeniowej | X | X | X | ||||||||
Badania urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego | |||||||||||
Badania typów urządzeń sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego: | |||||||||||
a) badanie zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, dla danego typu urządzeń, polskich lub europejskich normach, | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
b) badanie zgodności z warunkami technicznymi oraz z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, | X | X | X | X | X | X | X | ||||
c) badanie funkcjonalne w warunkach normalnych, w tym sprzętu i programowania, | X | X | X | X | X | X | X | ||||
d) badanie funkcjonalne w warunkach oddziaływania uszkodzeń, w tym: | X | X | X | X | X | X | X | ||||
- oddziaływania uszkodzeń pojedynczych, | |||||||||||
- niezależności elementów sprzętowych, | |||||||||||
- wykrywania uszkodzeń pojedynczych, | |||||||||||
- reakcji na wykryte uszkodzenie pojedyncze i zdolności pozostawania w stanie bezpiecznym, | |||||||||||
- oddziaływania uszkodzeń wielokrotnych, | |||||||||||
- przy zmiennych wartościach parametrów napięcia, prądu i częstotliwości, | |||||||||||
e) badanie funkcjonalne w warunkach oddziaływania zewnętrznego poprzez: | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
- badanie klimatyczne, | |||||||||||
- badanie na oddziaływania mechaniczne, | |||||||||||
- badanie na oddziaływania elektryczne, w tym kompatybilności ektromagnetycznej, | |||||||||||
- zabezpieczenie przed nieautoryzowanym dostępem, | |||||||||||
- badanie wytrzymałościowe, | |||||||||||
f) badanie bezpieczeństwa działania w warunkach rzeczywistego zastosowania urządzenia, | X | X | X | X | X | X | X | ||||
g) wykonanie następujących testów kwalifikacyjnych ich systemów: | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
- test funkcjonalności, | |||||||||||
- test niezawodności, | |||||||||||
- test bezpieczeństwa | |||||||||||
Badanie typów urządzeń telekomunikacji kolejowej: | |||||||||||
a) badanie zgodności z przepisami telekomunikacyjnymi wymaganymi dla urządzeń telekomunikacji kolejowej, | X | X | X | X | X | X | X | ||||
b) badanie zgodności z warunkami technicznymi, w tym badanie: | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
- funkcjonalne i niezawodnościowe, | |||||||||||
- kompatybilności elektromagnetycznej, | |||||||||||
- środowiskowe, w szczególności współpracy z istniejącymi systemami i urządzeniami, | |||||||||||
c) badanie zgodności z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, | X | X | X | X | X | X | |||||
d) analizę wyników prób eksploatacyjnych | X | X | X | X | X | X | |||||
Badania typów pojazdów kolejowych | |||||||||||
Sprawdzenie zgodności wykonania z wymaganiami technicznymi wykonania i odbioru, dokumentacją konstrukcyjną oraz z wymaganiami określonymi w odpowiednich polskich lub europejskich normach dla pojazdów kolejowych, ich zespołów, podzespołów i elementów | X | X | X | X | X | X | |||||
Sprawdzenie świadectw jakości, atestów, wyników odbiorów jakościowo-technicznych na zastosowane zespoły, podzespoły, elementy i materiały | X | X | X | X | X | X | |||||
Sprawdzenie pojazdu kolejowego w zakresie: | X | X | X | X | X | ||||||
- zachowania skrajni taboru i wymiaru długości, | |||||||||||
- przejazdu przez łuk o minimalnym promieniu, | |||||||||||
- przejazdu przez górkę wzorcową, | |||||||||||
- bezpieczeństwa pracownika manewrowego | |||||||||||
Pomiar masy własnej całkowitej, nacisków kół pojazdu na szynę | X | X | X | X | |||||||
Ocena własności dynamicznych pojazdu trakcyjnego, w szczególności w zakresie: | X | X | X | X | |||||||
- określenia współczynnika bezpieczeństwa przeciw wykolejeniu Y/Q, | |||||||||||
- określenia sił miedzy kołem a szyną, | |||||||||||
- spokojności biegu i komfortu jazdy, | |||||||||||
- minimalnego promienia łuku przy dopuszczalnym przyspieszeniu dośrodkowym, | |||||||||||
Sprawdzenie wytrzymałości głównych elementów, w tym: | X | X | X | ||||||||
- wytrzymałości pudła i zamocowania urządzeń, | |||||||||||
- przejmowania energii zderzenia czołowego na podstawie obliczeń symulacyjnych, | |||||||||||
- wytrzymałości zmęczeniowej ram wózków, | |||||||||||
- charakterystyki urządzeń cięgłowo-zderznych i ich próby zmęczeniowe, | |||||||||||
- odporności szyb czołowych i bocznych kabiny maszynisty na uderzenie i zmiany ciśnienia, | |||||||||||
- odporności szyb czołowych i bocznych kabiny maszynisty na uderzenie i zmiany ciśnienia | |||||||||||
Badanie układów hamulcowych w zakresie: | X | X | X | X | |||||||
- oceny zastosowanego systemu hamulców, | |||||||||||
- działania hamulca pneumatycznego i hamulca bezpieczeństwa, | |||||||||||
- działania innych systemów hamulca, | |||||||||||
- działania hamulca elektropneumatycznego, elektrodynamicznego i szynowego, | |||||||||||
- działania hamulca postojowego, | |||||||||||
- pomiarów dróg hamowania, - określenia masy hamującej pojazdu trakcyjnego, | |||||||||||
- działania urządzeń przeciwpoślizgowych | |||||||||||
Sprawdzenie charakterystyk trakcyjnych pojazdu w zakresie: | X | X | X | ||||||||
- wyznaczenia linii przyczepności na obwodzie kół napędnych, | |||||||||||
- wyznaczenia linii siły pociągowej w funkcji prędkości, | |||||||||||
- wyznaczenia czasu zadziałania urządzeń przeciwpoślizgowych i eliminowania poślizgu, | |||||||||||
Sprawdzenie odbieraka prądu i jego współpracy z siecią trakcyjną | X | X | X | ||||||||
Badanie i ocena urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym: czuwaka aktywnego (CA), urządzeń samoczynnego hamowania pociągu (SHP), urządzeń radiołączności kolejowej z funkcją radio-stop, urządzeń systemu kontroli prowadzenia pociągów | X | X | X | X | X | ||||||
Sprawdzenie urządzeń rejestrujących przebieg pracy pojazdu | X | X | X | X | X | ||||||
Sprawdzenie działania urządzeń zabezpieczających przeciwzwarciowych i przeciwporażeniowych | X | X | X | X | X | ||||||
Sprawdzenie urządzeń zabezpieczających przed skutkami zwarć oraz porażeniem prądem elektrycznym, w tym złącz ochronnych uszyniających oraz zabezpieczeń przed urazami elektrycznymi obsługi wagonów i pasażerów pojazdu | X | X | X | X | |||||||
Sprawdzenie oznakowania i sygnalizacji czoła i końca pojazdu | X | X | X | X | |||||||
Badanie oddziaływania na otoczenie w zakresie: | X | X | X | X | X | X | X | ||||
- hałasu emitowanego na zewnątrz pojazdu trakcyjnego | |||||||||||
- toksyczności spalin | |||||||||||
Sprawdzenie zabezpieczenia przeciwpożarowego pojazdu trakcyjnego poprzez badanie: | X | X | X | ||||||||
- materiałów i wyrobów, w tym przewodów elektrycznych użytych w konstrukcji i wyposażeniu pod względem palności, toksyczności i właściwości dymowych, przy paleniu i rozprzestrzenianiu się płomienia, | |||||||||||
- zainstalowanego wyposażenia przeciwpożarowego | |||||||||||
Badanie pojazdu w zakresie: | X | X | X | X | X | X | |||||
- emitowanych na zewnątrz i wewnątrz zakłóceń radioelektrycznych i elektromagnetycznych, | |||||||||||
- zakłóceń w sieci trakcyjnej w wyniku działań urządzeń impulsowych, | |||||||||||
- odporności wyposażenia na zewnętrzne pola elektromagnetyczne, | |||||||||||
- wpływu zakłóceń generowanych na urządzenia sterowania ruchem kolejowym | |||||||||||
Sprawdzenie sygnałów dźwiękowych pojazdu | X | X | X | X | X | X | X | ||||
Sprawdzenie warunków pracy maszynisty i innych pracowników obsługi w kabinie maszynisty pojazdu, w zakresie: | X | X | X | X | X | X | |||||
- ergonomii stanowiska pracy, pola widzenia szlaku, oceny fotela maszynisty, oświetlenia kabiny i przyrządów, | |||||||||||
- poziomu drgań mechanicznych pod względem oddziaływania na organizm ludzki i komfort jazdy, | |||||||||||
- poziomu hałasu infradźwiękowego, słyszalnego i ultradźwiękowego, | |||||||||||
- indukcyjności pola magnetycznego, | |||||||||||
- mikroklimatu kabiny maszynisty oraz zmian ciśnienia wewnętrznego | |||||||||||
Sprawdzenie warunków podróżowania pasażerów w zespołach trakcyjnych, wagonach silnikowych i autobusach szynowych, w zakresie: | X | X | X | X | X | X | |||||
- poziomu drgań mechanicznych pod względem oddziaływania na organizm ludzki i komfort jazdy, | |||||||||||
- poziomu hałasu słyszalnego, | |||||||||||
- ergonomii siedzisk i pomieszczeń dla pasażerów, - mikroklimatu pomieszczeń dla pasażerów, | |||||||||||
- oświetlenia pomieszczeń dla pasażerów, | |||||||||||
- odporności szyb okiennych na uderzenie | |||||||||||
Badanie urządzeń zewnętrznych wagonu pasażerskiego, w tym: | X | X | X | X | X | ||||||
- połączeń międzywagonowych, mostków przejściowych i wałków gumowych, | |||||||||||
- stopni, uchwytów i tablic informacyjnych, | |||||||||||
- w zakresie malowania i napisów | |||||||||||
Badanie urządzeń wewnętrznych wagonu pasażerskiego, w tym: | X | X | X | X | |||||||
- okien, drzwi wejściowych czołowych, | |||||||||||
- urządzeń sanitarnych | |||||||||||
Badanie ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji wagonu | X | X | X | X | X | ||||||
Badanie impedancji zestawu kołowego | X | X | X | X | X | ||||||
Badanie układu zasilania wagonu pasażerskiego, w tym: | X | X | X | X | X | ||||||
- przetwornicy statycznej, | |||||||||||
- urządzeń wybiorczo-przełączających WN | |||||||||||
Sprawdzenie urządzeń radiołączności kolejowej i instalacji rozgłoszeniowej wagonu pasażerskiego | X | X | X | ||||||||
Sprawdzenie zainstalowanego w wagonie pasażerskim systemu diagnostycznego i transmisji danych diagnostycznych | X | X | X | X | |||||||
Sprawdzenie w pojeździe zamocowania stopni, poręczy, osłon części wirujących, szerokości przejść, tablic informacyjnych | X | X | X | X | X | ||||||
Ocena skuteczności zabezpieczenia, w pojeździe, elementów roboczych mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu w czasie jazdy transportowej | X | X | X | X | |||||||
Sprawdzenie kompletności badań i prób wyposażenia pojazdu podlegającego dozorowi technicznemu | X | X | X | X | X | ||||||
Potwierdzenie poprawności zastosowanych w pojeździe rozwiązań, decydujących o bezpieczeństwie ruchu, bezpieczeństwie przewozu osób i rzeczy oraz ochrony środowiska, w trakcie prób eksploatacyjnych | X | X | X | X | X |
* Uwaga: Symbol X umieszczony w tabeli oznacza, że dana jednostka badawcza jest upoważniona do przeprowadzania badań określonych w danym wierszu.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
POROZUMIENIE W SPRAWIE WYKONANIA PRÓB EKSPLOATACYJNYCH
POROZUMIENIE W SPRAWIE WYKONANIA PRÓB EKSPLOATACYJNYCH
1.1. Użytkownik
(przewoźnik, zarządca infrastruktury, użytkownik bocznicy
kolejowej)
..............................................................
(nazwa i adres)
1.2. Producent (wykonawca)
..............................................................
(nazwa i adres firmy)
1.3. Jednostka upoważniona
..............................................................
(nazwa i adres firmy)
zawierają porozumienie w sprawie przeprowadzenia prób
eksploatacyjnych:
..............................................................
..............................................................
..............................................................
(podać: nazwę i typ: budowli lub urządzenia, lub pojazdu
kolejowego albo jego zespołu, podzespołu lub elementu)
2.Miejsce zainstalowania (lokalizacja poligonu badawczego):
..............................................................
..............................................................
..............................................................
3.Czas trwania prób eksploatacyjnych określa się na:
..............................................................
..............................................................
4.Odpowiedzialni za przeprowadzenie prób eksploatacyjnych:
4.1. Przedstawiciel/e użytkownika ............................
(imię i nazwisko - telefon)
............................
(imię i nazwisko - telefon)
4.2. Przedstawiciel/e producenta .............................
(imię i nazwisko - telefon)
.............................
(imię i nazwisko - telefon)
4.3. Przedstawiciel/e jednostki upoważnionej .................
(imię i nazwisko - telefon)
............................
(imię i nazwisko - telefon)
5.Program prób eksploatacyjnych:
..............................................................
..............................................................
stanowi załącznik do niniejszego porozumienia
Użytkownik Producent Jednostka badawcza
............... ............. ......................
Data zawarcia porozumienia: ....................
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »