Zm.: rozporządzenie w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.78.654

Akt jednorazowy
Wersja od: 25 maja 2009 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 14 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego2)

Na podstawie art. 23 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 30 kwietnia 2004 r. w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego (Dz. U. Nr 103, poz. 1090 oraz z 2006 r. Nr 2, poz. 13) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 5 otrzymuje brzmienie:

"§ 5. Wykaz upoważnionych jednostek, o których mowa w § 2-4, oraz badania, jakie mogą być przeprowadzane przez te jednostki, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.";

2)
§ 6 otrzymuje brzmienie:

"§ 6. 1. Do wniosków, o których mowa w § 2, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:

1) warunki techniczne wykonania i odbioru;

2) dokumentację techniczną dla budowli;

3) w przypadku nowych typów budowli lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych - porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1a do rozporządzenia, wraz z ich programem;

4) w przypadku typów budowli po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych - opinię techniczną wydaną przez zarządcę infrastruktury lub użytkownika bocznicy kolejowej;

5) opinię upoważnionej jednostki.

2. Do wniosków, o których mowa w § 3, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:

1) warunki techniczne wykonania i odbioru;

2) dokumentację techniczno-ruchową;

3) w przypadku urządzeń sterowania ruchem kolejowym - dowód bezpieczeństwa lub weryfikację tego dowodu;

4) w przypadku nowych typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych - porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1a do rozporządzenia, wraz z ich programem;

5) w przypadku typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych - opinię techniczną wydaną przez zarządcę infrastruktury kolejowej lub użytkownika bocznicy kolejowej;

6) opinię upoważnionej jednostki.

3. Do wniosków, o których mowa w § 4, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:

1) warunki techniczne wykonania i odbioru;

2) dokumentację techniczno-ruchową;

3) w przypadku nowych typów pojazdów kolejowych lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych - porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1a do rozporządzenia, wraz z ich programem;

4) w przypadku typów pojazdów kolejowych po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych - opinię techniczną wydaną odpowiednio przez zarządcę infrastruktury, przewoźnika kolejowego lub użytkownika bocznicy kolejowej;

5) opinię upoważnionej jednostki.

4. Do wniosku o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego, które są eksploatowane i były dopuszczone do eksploatacji w kraju przed dniem 14 listopada 1997 r., należy dołączyć wyłącznie następujące dokumenty:

1) opis techniczny lub dokumentację techniczną;

2) pozytywną opinię użytkownika z dotychczasowej eksploatacji, uwzględniającą aktualny stan techniczny.";

3)
w § 7 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

"2. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego może odstąpić od wymogu załączania wyników badań, o których mowa w § 2-4, w przypadku typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego, które są eksploatowane i były dopuszczone do eksploatacji w kraju przed dniem 14 listopada 1997 r.";

4)
§ 9 otrzymuje brzmienie:

"§ 9. 1. Świadectwa dopuszczenia do eksploatacji, o których mowa w § 2-4, wydaje się na czas nieokreślony, a w przypadku nowych typów lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych, na czas określony, przewidziany na przeprowadzenie tych prób.

2. Próby, o których mowa w ust. 1, przeprowadza się zgodnie z programem prób eksploatacyjnych, opracowanym przez upoważnioną jednostkę w porozumieniu z Urzędem Transportu Kolejowego.";

5)
załącznik nr 1 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia;
6)
po załączniku nr 1 do rozporządzenia dodaje się załącznik nr 1a do rozporządzenia w brzmieniu określonym w załączniku nr 2 do niniejszego rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

2) Niniejsze rozporządzenie zostało notyfikowane Komisji Europejskiej w dniu 30 grudnia 2008 r. pod numerem 2008/0601/PL zgodnie z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597), które wdraża dyrektywę 98/34/WE z dnia 22 czerwca 1998 r. ustanawiającą procedurę udzielania informacji w zakresie norm i przepisów technicznych (Dz. Urz. WE L 204 z 21.07.1998, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 20, str. 337).

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 176, poz. 1238 i Nr 191, poz. 1374, z 2008 r. Nr 59, poz. 359, Nr 144, poz. 902, Nr 206, poz. 1289 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 1, poz. 3, Nr 18, poz. 97 i Nr 19, poz. 100.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

 WYKAZ UPOWAŻNIONYCH JEDNOSTEK ORAZ BADANIA, JAKIE MOGĄ BYĆ PRZEPROWADZANE PRZEZ TE JEDNOSTKI

Do przeprowadzania badań koniecznych do uzyskania świadectw dopuszczenia do eksploatacji upoważnione są następujące jednostki zgodnie z przedstawionym zakresem ich działania:

1. Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa

ul. Chłopickiego 50

04-275 Warszawa

2. Movares Polska Sp. z o. o.

ul. Świętojerska 5/7

00-236 Warszawa

3. Politechnika Warszawska

Plac Politechniki 1

00-661 Warszawa

4. Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki

ul. Warszawska 24

31-155 Kraków

5. Politechnika Śląska

Instytut Transportu

ul. Krasińskiego 8

40-019 Katowice

6. Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego

ul. Malczewskiego 29

26-600 Radom

7. Politechnika Poznańska

pl. M. Skłodowskiej-Curie 5

60-965 Poznań

8. Politechnika Gdańska

ul. Narutowicza 11/12

80-952 Gdańsk

9. Instytut Pojazdów Szynowych "Tabor"

ul. Warszawska 181

61-055 Poznań

10. Instytut Badawczy Dróg i Mostów

ul. Jagiellońska 80

03-215 Warszawa

11. Instytut Elektrotechniki

ul. Pożaryskiego 28

04-703 Warszawa

Nazwa jednostki badawczejCentrum Naukowo-Techniczne KolejnictwaMovares Polska Sp. z o.o.Politechnika WarszawskaPolitechnika KrakowskaPolitechnika ŚląskaPolitechnika RadomskaPolitechnika PoznańskaPolitechnika GdańskaInstytut Pojazdów SzynowychInstytut Badawczy Dróg i MostówInstytut Elektrotechniki
Nazwa badania*
123456789101112
Badanie typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego
Badania zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, dla danego typu budowli, polskich lub europejskich normachXXXXX
Badania zgodności z warunkami technicznymi, określonymi w przepisach o warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanieXXXXXX
Badania zgodności z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowymXXXXX
Analiza wyników prób eksploatacyjnychXXXXX
Badanie sieci jezdnej wchodzącej w skład sieci trakcyjnej
Badania zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, polskich lub europejskich normachXXXX
Badania zgodności z warunkami technicznymi, określonymi w przepisach o warunkach technicznychXXXX
Badania zgodności z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowymXXXX
Analiza wyników prób eksploatacyjnychXXXX
Badania statyczne z konstrukcjami wsporczymi polegające na sprawdzeniu zgodności parametrów z wymaganiami technicznymi, w tym:
a) zawieszenia przewodów jezdnych, ich wysokości, pochylenia oraz odsuwu od osi toru,XXX
b) parametrów geometrycznych sieci jezdnej,XXX
c) naciągu przewodów jezdnych i lin nośnych w różnych warunkach atmosferycznych, z uwzględnieniem zmian temperatury i oblodzeniaXXX
Badania dynamiczne w trakcie prób eksploatacyjnych, w tym:
a) badanie uniesienia przewodów jezdnych w punkcie podwieszenia przy najwyższej dopuszczalnej prędkości jazdy na linii kolejowej,XXX
b) sprawdzenie współpracy odbieraka prądu z siecią jezdną, w szczególności czasu trwania przerw stykowych i zmienności wartości siły stykowej,XXX
c) pomiar odsuwu przewodów jezdnych w czasie jazdy pojazdów kolejowych,XXX
d) sprawdzenie wartości prędkości krytycznej, badanie przemieszczeń i przyspieszeń ślizgacza pod wpływem ruchu,XXX
e) przewodów jezdnych w punkcie podwieszenia przy najwyższej dopuszczalnej prędkości jazdy na linii kolejowej,XXX
Badanie trzeciej szyny w metrze
Badania zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, polskich lub europejskich normachXXXX
Badania zgodności z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowymXXXX
Badania zgodności parametrów z wymaganiami technicznymi, w tym:
a) badania parametrów geometrycznych trzeciej szyny,XXXX
b) badania współpracy odbieraka prądu z trzecią szyną,XXXX
c) badania układu mocowania,XXXX
d) badania oceny skuteczności ochrony przeciwporażeniowejXXXX
Badanie sieci powrotnej
Badania zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, dla danego typu budowli, polskich lub europejskich normachXX
Badania zgodności z warunkami technicznymi, określonymi w przepisach o warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanieXX
Badania zgodności z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowymXX
Analiza wyników prób eksploatacyjnychX
Ocena skuteczności ochrony przeciwporażeniowejXXX
Badania urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego
Badania typów urządzeń sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego:
a) badanie zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, dla danego typu urządzeń, polskich lub europejskich normach,XXXXXXXX
b) badanie zgodności z warunkami technicznymi oraz z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym,XXXXXXX
c) badanie funkcjonalne w warunkach normalnych, w tym sprzętu i programowania,XXXXXXX
d) badanie funkcjonalne w warunkach oddziaływania uszkodzeń, w tym:XXXXXXX
- oddziaływania uszkodzeń pojedynczych,
- niezależności elementów sprzętowych,
- wykrywania uszkodzeń pojedynczych,
- reakcji na wykryte uszkodzenie pojedyncze i zdolności pozostawania w stanie bezpiecznym,
- oddziaływania uszkodzeń wielokrotnych,
- przy zmiennych wartościach parametrów napięcia, prądu i częstotliwości,
e) badanie funkcjonalne w warunkach oddziaływania zewnętrznego poprzez:XXXXXXXX
- badanie klimatyczne,
- badanie na oddziaływania mechaniczne,
- badanie na oddziaływania elektryczne, w tym kompatybilności ektromagnetycznej,
- zabezpieczenie przed nieautoryzowanym dostępem,
- badanie wytrzymałościowe,
f) badanie bezpieczeństwa działania w warunkach rzeczywistego zastosowania urządzenia,XXXXXXX
g) wykonanie następujących testów kwalifikacyjnych ich systemów:XXXXXXXX
- test funkcjonalności,
- test niezawodności,
- test bezpieczeństwa
Badanie typów urządzeń telekomunikacji kolejowej:
a) badanie zgodności z przepisami telekomunikacyjnymi wymaganymi dla urządzeń telekomunikacji kolejowej,XXXXXXX
b) badanie zgodności z warunkami technicznymi, w tym badanie:XXXXXXXX
- funkcjonalne i niezawodnościowe,
- kompatybilności elektromagnetycznej,
- środowiskowe, w szczególności współpracy z istniejącymi systemami i urządzeniami,
c) badanie zgodności z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym,XXXXXX
d) analizę wyników prób eksploatacyjnychXXXXXX
Badania typów pojazdów kolejowych
Sprawdzenie zgodności wykonania z wymaganiami technicznymi wykonania i odbioru, dokumentacją konstrukcyjną oraz z wymaganiami określonymi w odpowiednich polskich lub europejskich normach dla pojazdów kolejowych, ich zespołów, podzespołów i elementówXXXXXX
Sprawdzenie świadectw jakości, atestów, wyników odbiorów jakościowo-technicznych na zastosowane zespoły, podzespoły, elementy i materiałyXXXXXX
Sprawdzenie pojazdu kolejowego w zakresie:XXXXX
- zachowania skrajni taboru i wymiaru długości,
- przejazdu przez łuk o minimalnym promieniu,
- przejazdu przez górkę wzorcową,
- bezpieczeństwa pracownika manewrowego
Pomiar masy własnej całkowitej, nacisków kół pojazdu na szynęXXXX
Ocena własności dynamicznych pojazdu trakcyjnego, w szczególności w zakresie:XXXX
- określenia współczynnika bezpieczeństwa przeciw wykolejeniu Y/Q,
- określenia sił miedzy kołem a szyną,
- spokojności biegu i komfortu jazdy,
- minimalnego promienia łuku przy dopuszczalnym przyspieszeniu dośrodkowym,
Sprawdzenie wytrzymałości głównych elementów, w tym:XXX
- wytrzymałości pudła i zamocowania urządzeń,
- przejmowania energii zderzenia czołowego na podstawie obliczeń symulacyjnych,
- wytrzymałości zmęczeniowej ram wózków,
- charakterystyki urządzeń cięgłowo-zderznych i ich próby zmęczeniowe,
- odporności szyb czołowych i bocznych kabiny maszynisty na uderzenie i zmiany ciśnienia,
- odporności szyb czołowych i bocznych kabiny maszynisty na uderzenie i zmiany ciśnienia
Badanie układów hamulcowych w zakresie:XXXX
- oceny zastosowanego systemu hamulców,
- działania hamulca pneumatycznego i hamulca bezpieczeństwa,
- działania innych systemów hamulca,
- działania hamulca elektropneumatycznego, elektrodynamicznego i szynowego,
- działania hamulca postojowego,
- pomiarów dróg hamowania, - określenia masy hamującej pojazdu trakcyjnego,
- działania urządzeń przeciwpoślizgowych
Sprawdzenie charakterystyk trakcyjnych pojazdu w zakresie:XXX
- wyznaczenia linii przyczepności na obwodzie kół napędnych,
- wyznaczenia linii siły pociągowej w funkcji prędkości,
- wyznaczenia czasu zadziałania urządzeń przeciwpoślizgowych i eliminowania poślizgu,
Sprawdzenie odbieraka prądu i jego współpracy z siecią trakcyjnąXXX
Badanie i ocena urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym: czuwaka aktywnego (CA), urządzeń samoczynnego hamowania pociągu (SHP), urządzeń radiołączności kolejowej z funkcją radio-stop, urządzeń systemu kontroli prowadzenia pociągówXXXXX
Sprawdzenie urządzeń rejestrujących przebieg pracy pojazduXXXXX
Sprawdzenie działania urządzeń zabezpieczających przeciwzwarciowych i przeciwporażeniowychXXXXX
Sprawdzenie urządzeń zabezpieczających przed skutkami zwarć oraz porażeniem prądem elektrycznym, w tym złącz ochronnych uszyniających oraz zabezpieczeń przed urazami elektrycznymi obsługi wagonów i pasażerów pojazduXXXX
Sprawdzenie oznakowania i sygnalizacji czoła i końca pojazduXXXX
Badanie oddziaływania na otoczenie w zakresie:XXXXXXX
- hałasu emitowanego na zewnątrz pojazdu trakcyjnego
- toksyczności spalin
Sprawdzenie zabezpieczenia przeciwpożarowego pojazdu trakcyjnego poprzez badanie:XXX
- materiałów i wyrobów, w tym przewodów elektrycznych użytych w konstrukcji i wyposażeniu pod względem palności, toksyczności i właściwości dymowych, przy paleniu i rozprzestrzenianiu się płomienia,
- zainstalowanego wyposażenia przeciwpożarowego
Badanie pojazdu w zakresie:XXXXXX
- emitowanych na zewnątrz i wewnątrz zakłóceń radioelektrycznych i elektromagnetycznych,
- zakłóceń w sieci trakcyjnej w wyniku działań urządzeń impulsowych,
- odporności wyposażenia na zewnętrzne pola elektromagnetyczne,
- wpływu zakłóceń generowanych na urządzenia sterowania ruchem kolejowym
Sprawdzenie sygnałów dźwiękowych pojazduXXXXXXX
Sprawdzenie warunków pracy maszynisty i innych pracowników obsługi w kabinie maszynisty pojazdu, w zakresie:XXXXXX
- ergonomii stanowiska pracy, pola widzenia szlaku, oceny fotela maszynisty, oświetlenia kabiny i przyrządów,
- poziomu drgań mechanicznych pod względem oddziaływania na organizm ludzki i komfort jazdy,
- poziomu hałasu infradźwiękowego, słyszalnego i ultradźwiękowego,
- indukcyjności pola magnetycznego,
- mikroklimatu kabiny maszynisty oraz zmian ciśnienia wewnętrznego
Sprawdzenie warunków podróżowania pasażerów w zespołach trakcyjnych, wagonach silnikowych i autobusach szynowych, w zakresie:XXXXXX
- poziomu drgań mechanicznych pod względem oddziaływania na organizm ludzki i komfort jazdy,
- poziomu hałasu słyszalnego,
- ergonomii siedzisk i pomieszczeń dla pasażerów, - mikroklimatu pomieszczeń dla pasażerów,
- oświetlenia pomieszczeń dla pasażerów,
- odporności szyb okiennych na uderzenie
Badanie urządzeń zewnętrznych wagonu pasażerskiego, w tym:XXXXX
- połączeń międzywagonowych, mostków przejściowych i wałków gumowych,
- stopni, uchwytów i tablic informacyjnych,
- w zakresie malowania i napisów
Badanie urządzeń wewnętrznych wagonu pasażerskiego, w tym:XXXX
- okien, drzwi wejściowych czołowych,
- urządzeń sanitarnych
Badanie ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji wagonuXXXXX
Badanie impedancji zestawu kołowegoXXXXX
Badanie układu zasilania wagonu pasażerskiego, w tym:XXXXX
- przetwornicy statycznej,
- urządzeń wybiorczo-przełączających WN
Sprawdzenie urządzeń radiołączności kolejowej i instalacji rozgłoszeniowej wagonu pasażerskiegoXXX
Sprawdzenie zainstalowanego w wagonie pasażerskim systemu diagnostycznego i transmisji danych diagnostycznychXXXX
Sprawdzenie w pojeździe zamocowania stopni, poręczy, osłon części wirujących, szerokości przejść, tablic informacyjnychXXXXX
Ocena skuteczności zabezpieczenia, w pojeździe, elementów roboczych mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu w czasie jazdy transportowejXXXX
Sprawdzenie kompletności badań i prób wyposażenia pojazdu podlegającego dozorowi technicznemuXXXXX
Potwierdzenie poprawności zastosowanych w pojeździe rozwiązań, decydujących o bezpieczeństwie ruchu, bezpieczeństwie przewozu osób i rzeczy oraz ochrony środowiska, w trakcie prób eksploatacyjnychXXXXX

* Uwaga: Symbol X umieszczony w tabeli oznacza, że dana jednostka badawcza jest upoważniona do przeprowadzania badań określonych w danym wierszu.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

 POROZUMIENIE W SPRAWIE WYKONANIA PRÓB EKSPLOATACYJNYCH

1.Strony porozumienia:

1.1. Użytkownik

(przewoźnik, zarządca infrastruktury, użytkownik bocznicy

kolejowej)

..............................................................

(nazwa i adres)

1.2. Producent (wykonawca)

..............................................................

(nazwa i adres firmy)

1.3. Jednostka upoważniona

..............................................................

(nazwa i adres firmy)

zawierają porozumienie w sprawie przeprowadzenia prób

eksploatacyjnych:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

(podać: nazwę i typ: budowli lub urządzenia, lub pojazdu

kolejowego albo jego zespołu, podzespołu lub elementu)

2.Miejsce zainstalowania (lokalizacja poligonu badawczego):

..............................................................

..............................................................

..............................................................

3.Czas trwania prób eksploatacyjnych określa się na:

..............................................................

..............................................................

4.Odpowiedzialni za przeprowadzenie prób eksploatacyjnych:

4.1. Przedstawiciel/e użytkownika ............................

(imię i nazwisko - telefon)

............................

(imię i nazwisko - telefon)

4.2. Przedstawiciel/e producenta .............................

(imię i nazwisko - telefon)

.............................

(imię i nazwisko - telefon)

4.3. Przedstawiciel/e jednostki upoważnionej .................

(imię i nazwisko - telefon)

............................

(imię i nazwisko - telefon)

5.Program prób eksploatacyjnych:

..............................................................

..............................................................

stanowi załącznik do niniejszego porozumienia

Użytkownik Producent Jednostka badawcza

............... ............. ......................

Data zawarcia porozumienia: ....................