Zm.: rozporządzenie w sprawie sposobu, trybu i szczegółowych warunków nadawania uprawnień zawodowych oraz działania komisji kwalifikacyjnej do spraw uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii.
Dz.U.1992.41.181
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I BUDOWNICTWA
z dnia 28 kwietnia 1992 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu, trybu i szczegółowych warunków nadawania uprawnień zawodowych oraz działania komisji kwalifikacyjnej do spraw uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii.
"1) uprawnieniach zawodowych - rozumie się przez to uprawnienia, o których mowa w art. 43",
"1) dokumenty potwierdzające:
a) odpowiednie wykształcenie,
b) wymagania, o których mowa w art. 44 ust. 2 i 3,"
"4) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko dokumentom, za przestępstwa gospodarcze, za fałszowanie pieniędzy, papierów wartościowych, znaków urzędowych oraz przestępstwa karno-skarbowe,
5) dodatkowo przy ubieganiu się o uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości:
a) wykaz wykonanych prac z zakresu szacowania nieruchomości oraz trzy wybrane prace objęte tym wykazem, a jeżeli takie prace nie były samodzielnie wykonywane - projekty takich prac,
b) świadectwo ukończenia studium podyplomowego lub kursów specjalistycznych uwzględniających wymogi programowe ustalone przez Ministerstwo Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa.";
"2. Komisja kwalifikacyjna działa poprzez podkomisję do spraw geodezji i kartografii oraz podkomisję do spraw szacowania nieruchomości.",
"4. Komisja kwalifikacyjna działa zgodnie z regulaminem. Minister Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa zatwierdza regulamin po uprzednim zaopiniowaniu przez zainteresowane stowarzyszenia społeczno-zawodowe.
5. Członkowie komisji kwalifikacyjnej są powoływani na okres 4 lat.";
"1) nadzoruje prace komisji kwalifikacyjnej oraz kieruje bezpośrednio podkomisją do spraw geodezji i kartografii,"
"2. Wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej zastępuje jej przewodniczącego oraz kieruje bezpośrednio podkomisją do spraw szacowania nieruchomości. Do uprawnień wiceprzewodniczącego stosuje się przepisy ust. 1 pkt 2-4, § 4 ust. 3, § 8 ust. 1 oraz § 9 ust. 2.";
"§ 7. Postępowanie kwalifikacyjne składa się z:
1) części wstępnej,
2) części sprawdzającej.";
"W posiedzeniach tych mogą brać udział przedstawiciele stowarzyszeń społeczno-zawodowych oraz zainteresowanych naczelnych organów administracji państwowej, po uprzednim uzgodnieniu z przewodniczącym komisji kwalifikacyjnej.",
"W razie nieprzeprowadzenia w pełnym zakresie postępowania kwalifikacyjnego na skutek niestawiennictwa osoby zainteresowanej z udokumentowanych przyczyn losowych lub na skutek niedopuszczenia tej osoby do części sprawdzającej postępowania, zwraca się zainteresowanej osobie część kwoty wpłaconej na poczet kosztów tego postępowania, proporcjonalnie do poniesionych kosztów.";
"w odniesieniu do uprawnień zawodowych w zakresach, o których mowa w w art. 43 w pkt 1-7, lub przepisów i obowiązujących zasad związanych z szacowaniem nieruchomości w odniesieniu do uprawnień zawodowych w zakresie, o którym mowa w art. 43 pkt 8,"
"3) sprawdzenie, czy osoba zainteresowana posiada umiejętność praktycznego stosowania obowiązujących zasad wyceny nieruchomości w odniesieniu do uprawnień zawodowych w zakresie, o którym mowa w art. 43 pkt 8,"
"1a. W części wstępnej postępowania komisja kwalifikacyjna wykonuje czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 1. W części sprawdzającej postępowania komisja kwalifikacyjna wykonuje czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3.",
"2. Sprawdzenie znajomości przepisów i zasad, o których mowa w ust. 1, przeprowadza się w formie egzaminu albo przez uznanie dotychczasowych prac z tego zakresu. W razie sprawdzenia znajomości przepisów i zasad przez uznanie dotychczasowych prac, zespołem kwalifikacyjnym kieruje przewodniczący komisji kwalifikacyjnej.";
"1. Świadectwo nadania uprawnień zawodowych sporządza się według wzoru stanowiącego odpowiednio załącznik nr 2 lub nr 2a do rozporządzenia.",
"3. Świadectwa nadania uprawnień zawodowych w zakresie, o którym mowa w art. 43 pkt 8, otrzymują odrębną numerację.";
"2) rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych,"
"2a) oświadczenie, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia,";
"Załącznik Nr 1a
Wzór
WNIOSEK
O NADANIE UPRAWNIEŃ ZAWODOWYCH
I. Wnoszę o nadanie uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości.
II. Dane osobowe osoby zainteresowanej
1. ....................... 2. .............. 3. .................................................
(nazwisko) (imię) (nazwisko panieńskie)
4. ........................................ 5. ...................................................
(imiona rodziców) (data urodzenia)
6. ......................................... 7. ...................................................
(nr i seria dowodu (wykształcenie)
osobistego)
8. .................................................................................................
(nazwa szkoły i rok ukończenia)
9. ..................................................................................................
(adres zamieszkania i kod pocztowy)
10. .................................................................................................
(studium podyplomowe lub kursy specjalistyczne w
zakresie szacowania nieruchomości)
III. Przebieg praktyki zawodowej
Lp. | Nazwa zakładu pracy | Zajmowane stanowisko (w okresie od-do) | Liczba lat praktyki zawodowej |
1 | 2 | 3 | 4 |
Razem |
Stwierdzam własnoręcznym
podpisem prawdziwość danych
zamieszczonych w części II i III
................................
(data i podpis)
IV. Do wniosku załączam:
1) uwierzytelniony odpis (kopię) dyplomu szkoły wyższej lub średniej,
2) szczegółowy opis prac wykonywanych podczas dotychczasowej praktyki zawodowej,
3) wykaz wykonanych przez siebie prac z zakres szacowania nieruchomości,
4) trzy prace wybrane z wykazu, o którym mowa w pkt 3, lub projekty tych prac,
5) uwierzytelniony odpis (kopię) świadectwa ukończenia studium podyplomowego lub kursów specjalistycznych z zakresu szacowania nieruchomości,
6) oświadczenie, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia,
7)*) ......................................................
€ []
______
*) Wymienić dokumenty, które według uznania osoby zainteresowanej spełniają warunki określone w § 2 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia.";
"Załącznik Nr 2a
Wzór
ŚWIADECTWO Nr ........
nadania uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości
(grafikę pominięto)
Uwaga: Świadectwo jest 2-stronne o formacie 8 cm x 11 cm każdej strony".
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »