§ 1. - Zm.: rozporządzenie w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.249.1677

Akt jednorazowy
Wersja od: 28 grudnia 2010 r.
§  1.
W rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 6 lipca 2000 r. w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów (Dz. U. Nr 65, poz. 785) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 oraz dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

"2. Wskazanie sponsora nie może mieć charakteru reklamy w rozumieniu art. 4 pkt 6 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji.";

2)
w § 2 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1. Jednorazowe wskazanie sponsora może być emitowane nie dłużej niż 8 sekund w przypadku jednego sponsora, 16 sekund - w przypadku dwóch sponsorów i 24 sekundy - w innych przypadkach.

2. Wskazanie sponsora może być zawarte w zapowiedzi audycji. Zapowiedź audycji ze wskazaniem sponsora może być rozpowszechniana wyłącznie przed pierwszym nadaniem tej audycji przez nadawcę, nie więcej niż 10 razy w programie telewizyjnym i nie więcej niż 20 razy w programie radiowym.";

3)
po § 2 dodaje się § 2a w brzmieniu:

"§ 2a. 1. Wskazanie sponsora nie może zawierać fragmentów dźwiękowych lub wizualnych przekazu reklamowego pochodzącego od sponsora, z którymi sponsor jest kojarzony, a które mogłyby utrudnić odróżnienie wskazania sponsora od przekazu reklamowego.

2. Wskazanie sponsora powinno zawierać słowo lub wyraz "sponsor" w odpowiednim przypadku i liczbie oraz czytelne wskazanie sponsorowanej audycji.

3. W przypadku wskazania sponsora wyłącznie w sposób wizualny, tekst zawierający wyraz "sponsor" w odpowiednim przypadku i liczbie oraz czytelne wskazanie sponsorowanej audycji powinien zajmować płaszczyznę stanowiącą nie mniej niż jedną czwartą powierzchni ekranu w taki sposób, aby tekst wyróżniał się od tła płaszczyzny, był widoczny, czytelny, nieruchomy, umieszczony poziomo.

4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się w przypadku określonym w § 3 ust. 3.".