Zm.: rozporządzenie w sprawie sposobu oznaczania materiałów, w tym klauzulami tajności, oraz sposobu umieszczania klauzul na tych materiałach.
Dz.U.2001.121.1305
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRÓW SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI ORAZ OBRONY NARODOWEJ
z dnia 1 października 2001 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu oznaczania materiałów, w tym klauzulami tajności, oraz sposobu umieszczania klauzul na tych materiałach.
"4. Skreślenia nadanej klauzuli tajności dokumentu lub przedmiotu albo skreślenia tej klauzuli i wpisania obok niej nowej, w sposób określony w ust. 2, dokonuje:
1) kierownik kancelarii tajnej lub pracownik kancelarii - w odniesieniu do dokumentów przechowywanych w kancelarii tajnej,
2) kierownik archiwum - w odniesieniu do dokumentów przechowywanych w archiwum
- na polecenie osoby, o której mowa w art. 21 ust. 1 lub art. 25 ust. 5 ustawy i za jej podpisem.";
"b) w prawym górnym rogu, od góry:
- nazwę miejscowości i datę sporządzenia dokumentu,
- numer egzemplarza dokumentu (w przypadku gdy dokument sporządzono w jednym egzemplarzu, umieszcza się napis: «Egzemplarz pojedynczy»),"
"e) na górze i na dole z prawej strony - klauzulę tajności,
f) na pismach korespondencyjnych - od góry pod klauzulą tajności w kolejności pionowej: nazwę stanowiska adresata, imię i nazwisko oraz nazwę miejscowości;",
"d) na górze i na dole po prawej stronie klauzulę tajności;",
"c) z prawej strony pod treścią dokumentu i określeniem liczby załączników w kolejności pionowej: stanowisko oraz imię i nazwisko osoby podpisującej dokument,"
"- adresatów poszczególnych egzemplarzy dokumentu, jeżeli ich liczba nie przekracza pięciu lub numer z dziennika ewidencji wykonanych dokumentów, pod jakim został zewidencjonowany rozdzielnik zawierający więcej niż pięciu adresatów,
- numer, pod jakim dokument został zewidencjonowany w dzienniku ewidencji wykonanych dokumentów, nazwisko osoby, która sporządziła dokument, oraz nazwisko osoby, która wykonała dokument,"
"f) po prawej stronie na górze i na dole klauzulę tajności;",
"6) w uzasadnionych przypadkach na dokumentach zawierających informacje niejawne stanowiące tajemnicę służbową pod numerem egzemplarza, o którym mowa w pkt 1 lit. b) tiret drugie, można zamieszczać dyspozycje dla adresata o treści: «do zapoznania w trybie obiegowym» lub zapis o treści: «dokument podlega ochronie przez ...», jeżeli dokument podlega krótszemu okresowi ochrony niż przewiduje ustawa.";
"4. Na piśmie przewodnim zawierającym informacje niejawne, przy którym przesyła się załączniki niejawne o treści zawierającej informacje o klauzuli wyższej niż informacje na piśmie przewodnim, na pierwszej stronie pod numerem egzemplarza można umieścić dyspozycję do adresata o obniżeniu lub zniesieniu klauzuli pisma przewodniego po odłączeniu załączników.";
"2. Na kopii, odpisie, wyciągu lub tłumaczeniu:
1) umieszcza się w prawym górnym rogu na wszystkich stronach napis «Kopia», «Odpis», «Wypis», «Wyciąg» lub "Tłumaczenie z języka - .......... (nazwa języka) - .......... (imię i nazwisko tłumacza)» oraz dodatkowo na pierwszej stronie numer egzemplarza wykonanej kopii, odpisu, wypisu, wyciągu lub tłumaczenia,
2) pod podpisem osoby, o której mowa w § 3 pkt 3 lit. c), umieszcza się napis: «Za zgodność» i tuszową pieczęć jednostki lub komórki organizacyjnej.",
"4. Pieczęć, o której mowa w ust. 3, odciska się na dokumencie przed sporządzeniem kopii, odpisu, wypisu, wyciągu lub tłumaczenia."
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »