Zm.: rozporządzenie w sprawie ramowego statutu publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej i publicznego gimnazjum.
Dz.U.2000.2.20
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 10 grudnia 1999 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowego statutu publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej i publicznego gimnazjum.
"w sprawie ramowych statutów publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej, publicznego gimnazjum oraz publicznego przedszkola.";
"3) publicznego przedszkola, stanowiący załącznik nr 3 do rozporządzenia.",
"2. Ramowe statuty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, stosuje się w szkołach dla dzieci i młodzieży, ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych, oraz w szkołach dla dorosłych.
3. Ramowy statut, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, stosuje się w przedszkolach ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych.";
"1) określenie "Szkoła Podstawowa", a w przypadku szkoły specjalnej, integracyjnej oraz ogólnodostępnej z oddziałami integracyjnymi - odpowiednio określenie "Szkoła Podstawowa Specjalna", "Szkoła Podstawowa Integracyjna" oraz "Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi,"
"6) w przypadku szkoły specjalnej - określenie rodzaju niepełnosprawności uczniów.",
"7. W nazwie szkoły specjalnej umieszczonej na tablicy urzędowej i na sztandarze pomija się określenie «specjalna».
8. W nazwie szkoły specjalnej umieszczonej na świadectwie oraz na pieczęciach, których odciskiem opatruje się świadectwo, z wyjątkiem szkół specjalnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym, pomija się określenie «specjalna» oraz określenie rodzaju niepełnosprawności uczniów.",
"2a. Liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej oraz w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych.
2b. Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej oraz w oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić:
1) w szkole (oddziale) dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących - od 6 do 8,
2) w szkole (oddziale) dla uczniów niewidomych i słabo widzących - od 8 do 10,
3) w szkole (oddziale) dla uczniów z chorobami przewlekłymi - od 10 do 16,
4) w szkole (oddziale) dla uczniów z zaburzeniami psychicznymi - od 6 do 8,
5) w szkole (oddziale) dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową - od 8 do 12,
6) w szkole (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - od 10 do 16,
7) w szkole (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym - od 6 do 8,
8) w szkole (oddziale) dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawnościami sprzężonymi - od 2 do 4,
9) w szkole (oddziale) dla uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym, uzależnieniem lub z zaburzeniami zachowania - od 10 do 16.
2c. W przypadku gdy co najmniej u jednego ucznia w oddziale występują niepełnosprawności sprzężone, określoną w ust. 2b liczbę uczniów w oddziale można obniżyć o 2 osoby.
2d. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego, liczba uczniów w oddziale może być niższa od określonej w ust. 2b i 2c.",
"2a. W szkole specjalnej oraz w oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej podział oddziału na grupy na zajęciach, o których mowa w ust. 1, jest obowiązkowy. Grupa powinna liczyć nie mniej niż 5 uczniów.",
"4a. Zajęcia z wychowania fizycznego w klasach IV-VI szkoły specjalnej oraz w oddziałach specjalnych w klasach IV-VI szkoły ogólnodostępnej prowadzone są w grupach, w których liczba uczniów odpowiada liczbie uczniów w oddziale szkoły specjalnej (oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej), oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. Jeżeli liczba dziewcząt lub chłopców w grupie jest mniejsza niż 5, zajęcia prowadzi się w grupach międzyoddziałowych, w tym międzyklasowych.",
"3. Liczba uczniów w grupie wychowawczej w świetlicy zorganizowanej w szkole specjalnej powinna odpowiadać liczbie uczniów określonej w § 5 ust. 2b dla oddziału szkoły specjalnej.",
"5. Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się w szkole specjalnej.",
"§ 15a. 1. W szkołach specjalnych i w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym, z niepełnosprawnością ruchową, z autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi w klasach I-IV zatrudnia się pomoc nauczyciela. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zatrudnienie pomocy nauczyciela w klasach V i VI.
2. W szkołach integracyjnych i w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi zatrudnia się dodatkowo nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym oraz specjalistów prowadzących zajęcia rewalidacyjne. W uzasadnionych przypadkach w szkołach tych można zatrudnić pomoc nauczyciela.",
"3. Zespół szkół, a także szkoły specjalne wchodzące w skład specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego posiadają pieczęć urzędową wspólną dla wszystkich szkół wchodzących w skład zespołu lub ośrodka, zawierającą nazwę zespołu lub ośrodka.",
"1) określenie "Gimnazjum", a w przypadku gimnazjum specjalnego, integracyjnego oraz ogólnodostępnego z oddziałami integracyjnymi - odpowiednio określenie "Gimnazjum Specjalne", "Gimnazjum Integracyjne" oraz "Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi,"
"6) w przypadku gimnazjum specjalnego - określenie rodzaju niepełnosprawności uczniów.",
"5. W nazwie gimnazjum specjalnego umieszczonej na tablicy urzędowej i na sztandarze pomija się określenie "specjalne".
6. W nazwie gimnazjum specjalnego umieszczonej na świadectwie oraz na pieczęciach, których odciskiem opatruje się świadectwo, z wyjątkiem gimnazjów specjalnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym, pomija się określenie "specjalne" oraz określenie rodzaju niepełnosprawności uczniów.",
"3. Liczba uczniów w oddziale gimnazjum integracyjnego oraz w oddziale integracyjnym w gimnazjum ogólnodostępnym powinna wynosić do 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych.
4. Liczba uczniów w oddziale gimnazjum specjalnego oraz w oddziale specjalnym w gimnazjum ogólnodostępnym powinna wynosić:
1) w gimnazjum (oddziale) dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących - od 6 do 8,
2) w gimnazjum (oddziale) dla uczniów niewidomych i słabo widzących - od 8 do 10,
3) w gimnazjum (oddziale) dla uczniów z chorobami przewlekłymi - od 10 do 16,
4) w gimnazjum (oddziale) dla uczniów z zaburzeniami psychicznymi - od 6 do 8,
5) w gimnazjum (oddziale) dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową - od 8 do 12,
6) w gimnazjum (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - od 10 do 16,
7) w gimnazjum (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym - od 6 do 8,
8) w gimnazjum (oddziale) dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawościami sprzężonymi - od 2 do 4,
9) w gimnazjum (oddziale) dla uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym, uzależnieniem lub z zaburzeniami zachowania - od 10 do 16.
5. W przypadku gdy co najmniej u jednego ucznia w oddziale występują niepełnosprawności sprzężone, określoną w ust. 4 liczbę uczniów w oddziale można obniżyć o 2 osoby.
6. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego, liczba uczniów w oddziale może być niższa od określonej w ust. 4 i 5.",
"2a. W gimnazjum specjalnym oraz w oddziale specjalnym w gimnazjum ogólnodostępnym podział oddziału na grupy na zajęciach, o których mowa w ust. 1, jest obowiązkowy. Grupa powinna liczyć nie mniej niż 5 uczniów.",
"5. Zajęcia z wychowania fizycznego w gimnazjum specjalnym oraz w oddziale specjalnym w gimnazjum ogólnodostępnym prowadzone są w grupach, w których liczba uczniów odpowiada liczbie uczniów w oddziale gimnazjum specjalnego (oddziale specjalnym w gimnazjum ogólnodostępnym), oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. Jeżeli liczba dziewcząt lub chłopców w grupie jest mniejsza niż 5, zajęcia prowadzi się w grupach międzyoddziałowych, w tym międzyklasowych.",
"3. Liczba uczniów w grupie wychowawczej w świetlicy zorganizowanej w gimnazjum specjalnym powinna odpowiadać liczbie uczniów określonej w § 5 ust. 3 dla oddziału gimnazjum specjalnego.",
"5. Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się w gimnazjum specjalnym.",
"§ 17a. W uzasadnionych przypadkach w gimnazjach specjalnych i w gimnazjach ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym, z niepełnosprawnością ruchową, z autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi dopuszcza się zatrudnienie pomocy nauczyciela.",
"2. Zespół szkół, a także szkoły specjalne wchodzące w skład specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego posiadają pieczęć urzędową wspólną dla wszystkich szkół wchodzących w skład zespołu lub ośrodka, zawierającą nazwę zespołu lub ośrodka.",
ZAŁĄCZNIK Nr 3
RAMOWY STATUT PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA
RAMOWY STATUT PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (4)
Akty zmieniane liczba obiektów na liście: (2)
- Ramowe statuty publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej, publicznego gimnazjum oraz publicznego przedszkola.
- Zasady organizowania opieki nad uczniami niepełnosprawnymi, ich kształcenie w ogólnodostępnych i integracyjnych publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oraz organizacja kształcenia specjalnego.