Zm.: rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.97.812

Akt jednorazowy
Wersja od: 23 czerwca 2009 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO
z dnia 10 czerwca 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006

Na podstawie art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 8 października 2004 r. w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006 (Dz. U. Nr 235, poz. 2350, z późn. zm.2)) w załączniku "Uzupełnienie Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006" wprowadza się następujące zmiany:
1)
w rozdziale 2 "Cele i priorytety SPOT" w podrozdziale 2.3. "Opis priorytetu 3: Pomoc Techniczna dla SPOT" część "Wykres 1. Priorytety, działania, poddziałania i duże projekty SPOT na lata 2004-2006" otrzymuje brzmienie:

wzór

______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 90, poz. 759 i Nr 267, poz. 2251, z 2006 r. Nr 149, poz. 1074 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2008 r. Nr 216, poz. 1370.

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 95, poz. 800 i Nr 135, poz. 1141, z 2006 r. Nr 109, poz. 753, z 2007 r. Nr 57, poz. 386 oraz z 2008 r. Nr 230, poz. 1544.

2)
w rozdziale 3 "Opis działań SPOT":
a)
w podrozdziale 3.1. "Działanie 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach":
część "Zbiorcza tabela działania" otrzymuje brzmienie:

"Zbiorcza tabela działania

Nazwa Programu OperacyjnegoSektorowy Program Operacyjny Transport
Nazwa priorytetuZrównoważony gałęziowo rozwój transportu
Nazwa działaniaModernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach
Nazwa poddziałań1. Przebudowa linii kolejowych

2. Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych

3. Budowa linii metra wraz ze stacjami przesiadkowymi

Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych3111) - kolej
Numer działania1.1
Czas trwania działania w latach2004-2008
Instytucja ZarządzającaMinister właściwy do spraw rozwoju regionalnego
Instytucja PośredniczącaMinister właściwy do spraw transportu
Beneficjenci1. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

2. PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o.

3. PKP Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.

4. PKP S.A.

5. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o.

6. Samorządy wojewódzkie

7. Przedsiębiorstwa kolejowe przewozów pasażerskich

8. Przedsiębiorstwa i inne instytucje zajmujące się udostępnianiem taboru kolejowego

9. Miasto stołeczne Warszawa

Instytucja PłatniczaMinister właściwy do spraw finansów publicznych
Rodzaj pomocy- dotacje inwestycyjne dla współfinansowania wydatków związanych z realizacją zamówień na projektowanie i budowę oraz zamówień na usługi polegające na pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów w oparciu o warunki Międzynarodowej Federacji Inżynierów Konsultantów (FIDIC)

- dotacje na zakupy i modernizację taboru dla kolejowych przewozów pasażerskich oraz zamówień na usługi pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów

- dotacje na pokrycie kosztów przygotowania projektów

Maks. wysokość pomocy w % kwalifikujących się kosztów100 %
Wsparcie finansowe publiczne ogółem dla działania535,0 mln euro (w cenach z 2004 r.)
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej353,3 mln euro
Wsparcie finansowe publiczne krajowe181,7 mln euro
Wsparcie finansowe prywatne-
Wkład środków publicznych (%) 100 %
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) do 75 %
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) do 75 %
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) od 25 %
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) od 25 %
Wkład prywatny w całości środków kwalifikowanych (%) -"
______

1) Kategorie interwencji funduszy strukturalnych zgodne z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiającym szczegółowe zasady dla wdrożenia rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 w sprawie systemów zarządzania i kontroli w zakresie pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 63 z 03.03.2001, str. 21, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 132).1)

______

1) Zgodnie z art. 54 rozporządzenia Komisji nr 1828/2006/WE z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady nr 1083/2006/WE ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia nr 1080/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, z dniem 16 stycznia 2007 r. rozporządzenie Komisji (WE) nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999/WE dotyczącego zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 63 z 03.03.2001) utraciło moc obowiązującą. Jednakże rozporządzenie nr 438/2001/WE może być nadal stosowane w zakresie określonym w art. 54 rozporządzenia Komisji nr 1828/2006/WE.

część "Wskaźniki monitorowania działania" otrzymuje brzmienie:

"Wskaźniki monitorowania działania

Wskaźnik wkładu w postaci wielkości środków przeznaczonych na to działanie na lata 2004-2006 wynosi 353,3 mln euro.",

część "Budżet działania" otrzymuje brzmienie:

"Budżet działania

Budżet działania przedstawia poniższa tabela:

mln euro (w cenach z 2004 r.)

DziałanieŁącznieWspólnota EuropejskaBudżet PaństwaBudżet Jednostek Samorządu TerytorialnegoInne publicznePrywatne
Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w

aglomeracjach

535,0353,3109,372,5--
"
w "Poddziałaniu 1.1.2.: Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych":
--
część "Zbiorcza tabela poddziałania" otrzymuje brzmienie:

"Zbiorcza tabela poddziałania

Nazwa Programu OperacyjnegoSektorowy Program Operacyjny Transport
Nazwa priorytetuZrównoważony gałęziowo rozwój transportu
Nazwa działaniaModernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach
Nazwa poddziałaniaZakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych311 - kolej
Numer poddziałania1.1.2.
Czas trwania poddziałania w latach2004-2008
Instytucja ZarządzającaMinister właściwy do spraw rozwoju regionalnego
Instytucja PośredniczącaMinister właściwy do spraw transportu
Beneficjenci1. PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o.

2. PKP Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.

3. PKP S.A.

4. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o.

5. Przedsiębiorstwa kolejowe przewozów pasażerskich 6. Przedsiębiorstwa i inne instytucje zajmujące się udostępnianiem taboru kolejowego

7. Samorządy wojewódzkie

Instytucja PłatniczaMinister właściwy do spraw finansów publicznych
Rodzaj pomocy- dotacje inwestycyjne dla współfinansowania wydatków związanych z realizacją zamówień na projektowanie i budowę oraz zamówień na usługi polegające na pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów w oparciu o warunki FIDIC

- dotacje na zakupy taboru dla kolejowych przewozów pasażerskich oraz zamówień na usługi pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów

- dotacja na pokrycie kosztów przygotowania projektów

Maks. wysokość pomocy w % kwalifikujących się kosztówZgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wsparcie finansowe publiczne ogółem dla poddziałania92,3 mln euro (w cenach z 2004 r.)
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej65,3 mln euro
Wsparcie finansowe publiczne krajowe27,0 mln euro
Wsparcie finansowe prywatneZgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład środków publicznych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) do 75 %
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) od 25 %
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład prywatny w całości środków kwalifikowanych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej"
--
część "Budżet poddziałania" otrzymuje brzmienie:

"Budżet poddziałania

Budżet poddziałania przedstawia poniższa tabela:

mln euro (w cenach z 2004 r.)

PoddziałanieŁącznieWspólnota EuropejskaBudżet PaństwaBudżet Jednostek Samorządu TerytorialnegoInne publicznePrywatne
Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw

interoperacyjnych

92,365,322,44,6--
"
b)
w podrozdziale 3.3. "Działanie 1.3. Rozwój systemów intermodalnych":
część "Zbiorcza tabela działania" otrzymuje brzmienie:

"Zbiorcza tabela działania

Nazwa Programu OperacyjnegoSektorowy Program Operacyjny Transport
Nazwa priorytetuZrównoważony gałęziowo rozwój transportu
Nazwa działaniaRozwój systemów intermodalnych
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych318 - transport intermodalny
Numer działania1.3.
Czas trwania działania w latach2004-2008
Instytucja ZarządzającaMinister właściwy do spraw rozwoju regionalnego
Instytucja PośredniczącaMinister właściwy do spraw transportu lub minister właściwy do spraw gospodarki morskiej
BeneficjenciPrzedsiębiorcy wykonujący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie transportu intermodalnego*
Instytucja PłatniczaMinister właściwy do spraw finansów publicznych
Rodzaj pomocy- dotacje inwestycyjne dla współfinansowania wydatków związanych z realizacją zamówień na projektowanie i budowę oraz zamówień na usługi polegające na pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów w oparciu o warunki FIDIC

- dotacje na pokrycie kosztów przygotowania projektów

Maks. wysokość pomocy w % kwalifikujących się kosztówZgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wsparcie finansowe publiczne ogółem dla działania12,4 mln euro (w cenach z 2004 r.)
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej6,9 mln euro
Wsparcie finansowe publiczne krajowe5,5 mln euro
Wsparcie finansowe prywatneZgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład środków publicznych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) do 75 %
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) od 25 %
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład prywatny w całości środków kwalifikowanych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej

* Określonym decyzją Komisji Europejskiej z dnia 25 stycznia 2006 r. nr N 160/2005 - Polska w sprawie programu pomocy dla rozwoju systemów intermodalnych.",

części "Wskaźniki monitorowania działania" i "Budżet działania" otrzymują brzmienie:

"Wskaźniki monitorowania działania

Wskaźnik wkładu, w postaci wielkości publicznych środków przeznaczonych na to działanie, wynosi 12,4 mln euro (na lata 2004-2006). Wskaźnik produktu oznacza liczbę zrealizowanych dwóch inwestycji. Wskaźnik oddziaływania to wzrost przewozów ładunków w intermodalnych jednostkach transportowych o 7 %. Wskaźnik rezultatu to zdolność przeładunkowa w terminalach transportu intermodalnego.

Wskaźniki monitorowania stanu wdrożenia działania: produktu, rezultatu i oddziaływania podane są w poniższej tabeli:

WyszczególnienieNazwa wskaźnikaWartość w roku bazowym (2004)Zakładana wartość w roku docelowym (2008)Źródło danych, częstotliwość pomiaru
Wskaźnik produktu- liczba zbudowanych i zmodernizowanych terminali transportu intermodalnego (szt.)24Pomiar po zakończeniu inwestycji - na podstawie sprawozdawczości beneficjentów
- liczba powstałych centrów logistycznych (szt.)01
Wskaźnik rezultatu- zdolność przeładunkowa w terminalach transportu intermodalnego (TEU)21.550111.550
Wskaźnik oddziaływania- wzrost przewozów ładunków w intermodalnych jednostkach transportowych (%)100107Dane GUS

Budżet działania

Budżet działania przedstawia poniższa tabela:

mln euro (w cenach z 2004 r.)

DziałanieŁącznieWspólnota EuropejskaBudżet PaństwaBudżet Jednostek Samorządu TerytorialnegoInne publicznePrywatne
Rozwój systemów intermodalnych12,46,95,5--7,6"
c)
w podrozdziale 3.7. "Działanie 3.1. Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT":
części "Zbiorcza tabela działania" i "Źródła finansowania działania" otrzymują brzmienie:

"Zbiorcza tabela działania

Nazwa Programu OperacyjnegoSektorowy Program Operacyjny Transport
Nazwa priorytetuPomoc techniczna dla SPOT
Nazwa działaniaWsparcie efektywnego zarządzania SPOT
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych41 Pomoc techniczna i działania innowacyjne

411 Przygotowanie, wdrożenie, monitorowanie, upowszechnianie

412 Ocena

413 Badania

414 Działania innowacyjne

415 Informowanie opinii publicznej

Numer działania3.1.
Czas trwania działania w latach2004-2008
Instytucja ZarządzającaMinister właściwy do spraw rozwoju regionalnego
Instytucja PośredniczącaMinister właściwy do spraw transportu lub minister właściwy do spraw gospodarki morskiej
Beneficjenci- Ministerstwo Rozwoju Regionalnego,

- Ministerstwo Infrastruktury oraz inni beneficjenci, którzy otrzymali dofinansowanie dla realizacji co najmniej jednego projektu w ramach Priorytetu 1 lub Priorytetu 2 lub wystąpili o dofinansowanie projektu mającego na celu opracowanie dokumentacji dla projektów, które będą realizowane w ramach kategorii interwencji funduszy strukturalnych w zakresie programów operacyjnych wspierających projekty transportowe, w szczególności POIiŚ 2007-2013, w tym:

- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad,

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.,

- urzędy morskie,

- zarządy portów,

- Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR),

- Główny Inspektorat Transportu Drogowego,

- miasta na prawach powiatu, w zależności od charakteru realizowanego projektu,

- Państwowa Straż Pożarna,

- Policja

Instytucja PłatniczaMinister właściwy do spraw finansów publicznych
Rodzaj pomocyCzynności objęte limitem wydatków:

- wsparcie wyodrębnionych pracowników urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, ministra właściwego do spraw transportu lub urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, a także pracowników beneficjentów zaangażowanych we wdrażanie SPOT oraz zatrudnienie personelu zaangażowanego we wdrażanie SPOT oraz finansowanie ich wynagrodzeń wraz z ubezpieczeniem społecznym, nagród i innych świadczeń,

- usługi dla Komitetu Monitorującego,

- wsparcie zarządzania, monitoringu i kontroli, także poprzez angażowanie ekspertów,

- koszty opracowania dokumentacji projektowej dla projektów, które będą realizowane w ramach kategorii interwencji funduszy strukturalnych w zakresie programów operacyjnych wspierających projekty transportowe, w szczególności POIiŚ 2007-2013,

- audyt,

- ocena SPOT.

Czynności nieobjęte limitem wydatków:

- zakup sprzętu komputerowego, teleinformatycznego i multimedialnego oraz niezbędnego oprogramowania dla pracowników urzędów obsługujących ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego oraz ministra właściwego do spraw transportu i personelu pomocniczego zaangażowanego we wdrażanie SPOT w urzędach obsługujących ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego oraz ministra właściwego do spraw transportu oraz pracowników beneficjentów zaangażowanych we wdrażanie SPOT. Zakupiony sprzęt może być również wykorzystywany przez pracowników

wdrażających przyszłe kategorie interwencji funduszy strukturalnych w zakresie programów operacyjnych wspierających projekty transportowe, w szczególności POIiŚ 2007-2013, nie może być on jednak wykorzystywany wyłącznie dla przyszłych kategorii interwencji funduszy strukturalnych,

- szkolenia krajowe i zagraniczne związane tematycznie z problematyką wykorzystania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, z podniesieniem znajomości języka obcego oraz uczestnictwo w studiach podyplomowych i doktoranckich,

- spotkania robocze i oficjalne dotyczące zarządzania i wdrażania SPOT,

- konferencje,

- wymiana doświadczeń,

- szkolenia z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego

Maks. wysokość pomocy w % kwalifikowanych kosztów100 %
Wsparcie finansowe ogółem dla działania10,5 mln euro (w cenach z 2004 r.)
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej7,8 mln euro
Wsparcie finansowe krajowe2,6 mln euro
Wkład środków publicznych (%) 100 %
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) do 75 %
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) do 75 %
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) od 25 %
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) od 25 %

Źródła finansowania działania

Działanie będzie finansowane ze środków EFRR w ramach SPOT (7,8 mln euro) i środków krajowych (2,6 mln euro) pochodzących z budżetu państwa oraz budżetów beneficjentów.",

część "Budżet działania" otrzymuje brzmienie:

"Budżet działania

Budżet działania przedstawia poniższa tabela:

mln euro (w cenach z 2004 r.)

DziałanieŁącznieWspólnota EuropejskaBudżet PaństwaBudżet Jednostek Samorządu TerytorialnegoInne publicznePrywatne
Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT10,57,82,6---"
d)
w podrozdziale 3.8. "Działanie 3.2. Informacja i promocja operacji SPOT":
części "Zbiorcza tabela działania" i "Źródła finansowania działania" otrzymują brzmienie:

"Zbiorcza tabela działania

Nazwa Programu OperacyjnegoSektorowy Program Operacyjny Transport
Nazwa priorytetuPomoc techniczna dla SPOT
Nazwa działaniaInformacja i promocja operacji SPOT
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych41 Pomoc techniczna i działania innowacyjne

411 Przygotowanie, wdrożenie, monitorowanie, upowszechnianie

412 Ocena

413 Badania

414 Działania innowacyjne

415 Informowanie opinii publicznej

(Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Europejski Fundusz Społeczny, Europejski Fundusz Orientacji Gwarancji Rolnej, Instrument Finansowy Orientacji Rybołówstwa)

Numer działania3.2.
Czas trwania działania w latach2004-2008
Instytucja ZarządzającaMinister właściwy do spraw rozwoju regionalnego
Instytucja PośredniczącaMinister właściwy do spraw transportu lub minister właściwy do spraw gospodarki morskiej
Beneficjenci- Ministerstwo Rozwoju Regionalnego,

- Ministerstwo Infrastruktury oraz inni beneficjenci Priorytetu 1 i Priorytetu 2, którzy otrzymali dofinansowanie co najmniej dla jednego projektu, w tym:

- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad,

- Polskie Koleje Polskie Linie Kolejowe S.A.,

- urzędy morskie,

- zarządy portów,

- Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR),

- Główny Inspektorat Transportu Drogowego,

- miasta na prawach powiatu, w zależności od natury realizowanego projektu,

- Państwowa Straż Pożarna,

- Policja

Instytucja PłatniczaMinister właściwy do spraw finansów publicznych
Rodzaj pomocyCzynności objęte limitem wydatków:

- ocena Działania 3.2.

Czynności nieobjęte limitem wydatków w ramach SPOT:

- kampania informacyjno-promocyjna,

- serwis internetowy,

- szkolenia dla pracowników Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz Ministerstwa Transportu,

- szkolenia dla pracowników beneficjentów SPOT

Maks. wysokość pomocy w % kwalifikowanych kosztów100 %
Wsparcie finansowe ogółem dla działania1,5 mln euro (w cenach 2004 r.)
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej1,2 mln euro
Wsparcie finansowe krajowe0,4 mln euro
Wkład środków publicznych (%) 100 %
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) do 75 %
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) do 75 %
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) od 25 %
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) od 25 %

Źródła finansowania działania

Działanie będzie finansowane ze środków EFRR w ramach SPOT (1,2 mln euro) i środków krajowych (0,4 mln euro) pochodzących z budżetu państwa oraz budżetów beneficjentów.",

część "Budżet działania" otrzymuje brzmienie:

"Budżet działania

Budżet działania przedstawia poniższa tabela:

mln euro (w cenach 2004 r.)

DziałanieŁącznieWspólnota EuropejskaBudżet PaństwaBudżet Jednostek Samorządu TerytorialnegoInne publicznePrywatne
Informacja i promocja SPOT1,51,20,4---"
3)
w rozdziale 5 "Plan finansowy SPOT" części "Tabela 7. Szacunkowa tabela finansowa dla SPO Transport w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań na lata 2004-2006" oraz "Tabela 8. Indykatywna tabela finansowa dla SPOT w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań (zobowiązania dla lat 2004, 2005, 2006)" otrzymują brzmienie:

Tabela 7. Szacunkowa tabela finansowa dla SPO Transport w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań w latach 2004-2006

Priorytety / działania programu operacyjnegoKategoria interwencjiKoszty ogółemPublicznePrywatne*
OgółemWkład wspólnotowyKrajowy wkład publiczny**
EFRREFSEFOiGRFISROgółemBudżet PaństwaBudżety jednostek samorządu terytorialnegoInny
Priorytet 1. Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu311, 312, 315, 316, 318701.464.218,00701.464.218,00474.100.000,00227.364.218,00138.647.734,0088.716.484,007.573.731,00
Działanie 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach311535.002.876,80535.002.876,80353.266.943,85181.735.932,95109.269.448,9572.466.484,000,00
1.1.1. Przebudowa linii kolejowych311266.676.567,00266.676.567,00200.000.000,0066.676.567,0066.676.567,00
1.1.2. Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych31192.326.309,8092.326.309,8065.266.943,8527.059.365,9522.436.280,954.623.085,00
1.1.3. Budowa linii metra wraz ze stacjami przesiadkowymi311176.000.000,00176.000.000,0088.000.000,0088.000.000,0020.156.601,0067.843.399,00
Działanie 1.2. Poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich315, 312, 316, 318154.033.383,00154.033.383,00113.950.000,0040.083.383,0023.833.383,0016.250.000,00
Działanie 1.3. Rozwój systemów intermodalnych31812.427.958,2012.427.958,206.883.056,155.544.902,055.544.902,050,007.573.731,00
Priorytet 2. Bezpieczniejsza infrastruktura drogowa907.446.017,00907.446.017,00680.284.465,00227.161.552,00121.888.296,00105.273.256,000,00
Działanie 2.1. Budowa i przebudowa dróg krajowych3121, 312, 313452.529.570,00452.529.570,00339.284.465,00113.245.105,00113.245.105,000,00
Działanie 2.2. Usprawnienie przejazdów drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu3121420.343.734,00420.343.734,00315.070.478,00105.273.256,00105.273.256,00
Działanie 2.3. Wdrażanie i monitoring środków poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego31934.572.713,0034.572.713,0025.929.522,008.643.191,008.643.191,000,00
Priorytet 3. Pomoc techniczna dla SPOT4112.000.050,0012.000.050,009.000.000,003.000.050,003.000.050,000,000,00
Działanie 3.1. Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT4110.461.868,2610.461.868,267.846.386,202.615.482,062.615.482,060,00
Działanie 3.2. Informacja i promocja operacji SPOT411.538.181,741.538.181,741.153.613,80384.567,94384.567,940,00
Ogółem SPOT1.620.910.285,001.620.910.285,001.163.384.465,00457.525.820,00263.536.080,00193.989.740,007.573.731,00
2004362.542.288,00362.542.288,00271.845.246,0090.697.042,0074.138.469,0016.558.573,002.780.971,00
2005517.938.233,00517.938.233,00388.359.659,00129.578.574,00105.921.393,0023.657.181,003.973.164,00
2006740.429.764,00740.429.764,00503.179.560,00237.250.204,0083.476.218,00153.773.986,00819.596,00
Całkowite związane z EFRR1.620.910.285,001.620.910.285,001.163.384.465,00457.525.820,00263.536.080,00193.989.740,007.573.731,00

* Podane kwoty środków prywatnych nie stanowią elementu planu finansowego, są to szacunkowe wielkości udziału prywatnego w projektach uzyskujących pomoc publiczną.

** Istnieje możliwość uzyskania środków z puli 200 mln euro pożyczek EBI na pokrycie części publicznego wkładu krajowego.

Uwagi:

- Kwoty podane w tabeli nie zawierają podatku VAT, przy czym zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 448/2004/WE z dnia 10 marca 2004 r. zmieniającym rozporządzenie Komisji (WE) nr 1685/2000 ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 w odniesieniu do warunków, jakie muszą spełniać wydatki na działanie współfinansowane z funduszy strukturalnych, i uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 1145/2003, rozporządzenie Komisji (WE) 448/2004 w uzasadnionych przypadkach VAT może być kosztem kwalifikowanym.

- Podane w dokumentach obejmujących krajowy wkład publiczny, w priorytecie 2 oraz w rubryce Ogółem SPOT, udziały w wielkościach współfinansowania krajowego z budżetów: państwa i jednostek samorządu terytorialnego (j.s.t.) różnią się od tych udziałów podanych w tych samych kolumnach tabeli finansowej Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, w wersji z grudnia 2003 r. przyjętej w dniu 15 stycznia 2004 r. przez Komisję Europejską. Różnica wynika z przesunięcia w priorytecie 2: "Bezpieczniejsza infrastruktura drogowa" części środków (51 mln euro) EFRR z działania 2.1. "Budowa i przebudowa dróg krajowych" do działania 2.2. "Usprawnienia przejazdów drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu". W wyniku tego przesunięcia nastąpiło również przesunięcie odpowiedniej części środków współfinansowania krajowego (17,3 mln euro) z budżetu państwa do budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Tabela 8. Indykatywna tabela finansowa dla SPOT w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań (zobowiązania dla lat 2004, 2005 i 2006)

Priorytety / działania programu operacyjnegoKategoria interwencjiKoszty ogółemPublicznePrywatne*
OgółemWkład wspólnotowyKrajowy wkład publiczny**
EFRREFSEFOiGRFISROgółemBudżet PaństwaBudżety jednostek samorządu terytorialnegoInny
Priorytet 1. Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu701.464.218,00701.464.218,00474.100.000,00227.364.218,00138.647.734,0088.716.484,007.573.731,00
2004132.794.643,00132.794.643,0099.565.761,0033.228.882,0029.444.173,003.784.709,002.780.971,00
2005189.693.984,00189.693.984,00142.240.210,0047.453.774,0042.045.361,005.408.413,003.973.164,00
2006378.975.591,00378.975.591,00232.294.029,00146.681.562,0067.158.200,0079.523.362,00819.596,00
Działanie 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach311535.002.876,80535.002.876,80353.266.943,85181.735.932,95109.269.448,9572.466.484,000,00
200488.056.731,0088.056.731,0066.034.462,0022.022.269,0022.022.269,00
2005127.210.082,80127.210.082,8095.404.148,8531.805.933,9531.805.933,95
2006319.736.063,00319.736.063,00191.828.333,00127.907.730,0055.441.246,0072.466.484,00
Działanie 1.2. Poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich315, 312, 316, 318154.033.383,00154.033.383,00113.950.000,0040.083.383,0023.833.383,0016.250.000,00
200437.353.580,0037.353.580,0027.993.377,009.360.203,005.575.494,003.784.709,00
200561.107.741,0061.107.741,0045.741.498,0015.366 243,009.957.830,005.408.413,00
200655.572.062,0055.572.062,0040.215.125,0015.356.937,008.300.059,007.056.878,00
Działanie 1.3. Rozwój systemów intermodalnych31812.427.958,2012.427.958,206.883.056,155.544.902,055.544.902,050,007.573.731,00
20047.384.332,007.384.332,005.537.922,001.846.410,001.846.410,000,002.780.971,00
20051.376.160,201.376.160,201.094.563,15281.597,05281.597,050,003.973.164,00
20063.667.466,003.667.466,00250.571,003.416.895,003.416.895,000,00819.596,00
Priorytet 2. Bezpieczniejsza infrastruktura drogowa907.446.017,00907.446.017,00680.284.465,00227.161.552,00121.888.296,00105.273.256,00
2004226.943.613,00226.943.613,00170.176.477,0056.767.136,0043.993.272,0012.773.864,00
2005324.238.400,00324.238.400,00243.115.079,0081.123.321,0062.874.553,0018.248.768,00
2006356.264.004,00356.264.004,00266.992.909,0089.271.095,0015.020.471,0074.250.624,00
Działanie 2.1. Budowa i przebudowa dróg krajowych3121, 312, 313452.529.570,00452.529.570,00339.284.465,00113.245.105,00113.245.105,000,00
2004132.390.841,00 132.390.841,0090.489.139,0041.901.702,0041.901.702,000,00
2005189.153.076,00189.153.076,00129.283.452,0059.869.624,0059.869.624,000,00
2006130.985.653,00130.985.653,00119.511.874,0011.473.779,0011.473.779,000,00
Działanie 2.2. Usprawnienie przejazdów drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu3121420.343.734,00420.343.734,00315.070.478,00105.273.256,000,00105.273.256,00
200486.186.503,0086.186.503,0073.412.639,0012.773.864,0012.773.864,00
2005123.065.625,00123.065.625,00104.816.857,0018.248.768,0018.248.768,00
2006211.091.606,00211.091.606,00136.840.982,0074.250.624,0074.250.624,00
Działanie 2.3. Wdrażanie i monitoring środków poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego31934.572.713,0034.572.713,0025.929.522,008.643.191,008.643.191,000,00
20048.366.269,008.366.269,006.274.699,002.091.570,002.091.570,000,00
200512.019.699,0012.019.699,009.014.770,003.004.929,003.004.929,000,00
200614.186.745,0014.186.745,0010.640.053,003.546.692,003.546.692,000,00
Priorytet 3. Pomoc techniczna dla SPOT4112.000.050,0012.000.050,009.000.000,003.000.050,003.000.050,000,00
20042.804.032,002.804.032,002.103.008,00 701.024,00701.024,000,00
20054.005.849,004.005.849,003.004.370,001.001.479,001.001.479,000,00
20065.190.169,005.190.169,003.892.622,001.297.547,001.297.547,000,00
Działanie 3.1. Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT4110.461.868,2610.461.868,267.846.386,202.615.482,062.615.482,060,00
20042.180.904,002.180.904,001.635.673,00545.231.00545.231,000,00
20053.115.652,003.115.652,002.336.732,00778.920,00778.920,000,00
20065.165.312,265.165.312,263.873.981,201.291.331,061.291.331,060,00
Działanie 3.2. Informacja i promocja operacji SPOT411.538.181,741.538.181,741.153.613,80384.567,94384.567,940,00
2004623.128,00623.128,00467.335,00155.793,00155.793,000,00
2005890.197,00890.197,00667.638,00222.559,00222.559,000,00
200624.856,7424.856,7418.640,806.215,946.215,940,00
Ogółem SPOT1.620.910.285,001.620.910.285,001.163.384.465,00457.525.820,00263.536.080,00193.989.740,007.573.731,00
2004362.542.288,00362.542.288,00271.845.246,0090.697.042,0074.138.469,0016.558.573,002.780.971,00
2005517.938.233,00517.938.233,00388.359.659,00129.578.574,00105.921.393,0023.657.181,003.973.164,00
2006740.429.764,00740.429.764,00503.179.560,00237.250.204,0083.476.218,00153.773.986,00819.596,00
Całkowite związane z EFRR1.620.910.285,001.620.910.285,001.163.384.465,00457.525.820,00263.536.080,00193.989.740,007.573.731,00

* Podane kwoty środków prywatnych nie stanowią elementu planu finansowego, są to szacunkowe wielkości udziału prywatnego w projektach uzyskujących pomoc publiczną.

** Istnieje możliwość uzyskania środków z puli 200 mln euro pożyczek EBI na pokrycie części publicznego wkładu krajowego.

Uwaga: Kwoty podane w tabeli nie zawierają podatku VAT, przy czym zgodnie z rozporządzeniem nr 448/2004/WE w uzasadnionych przypadkach VAT może być kosztem kwalifikowanym.".

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.